Πανελλήνιες 2011 Μαθηματικά Γενικής: Θέματα-Απαντήσεις

Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2011. Διαβάστε θέματα και απαντήσεις-λύσεις στη Μαθηματικά Γενικής στις Πανελλήνιες 2011.

Στα Μαθηματικά πολύ δύσκολα χαρακτηρίζονται το δεύτερο και το τρίτο θέμα, ενώ πιο βατά ήταν το πρώτο και το τέταρτο θέμα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για ασάφειες στη διατύπωση των ερωτημάτων.

Οι Πανελλαδικές 2011 συνεχίστηκαν με τους υποψήφιους να εξετάζονται σε μαθήματα Γενικής Παιδείας:

Βιολογία Γενικής Παιδείας
Φυσική Γενικής Παιδείας
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
Ιστορία Γενικής Παιδείας

Διαβάστε τα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011:

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας – Πανελλήνιες 2011

ΘΕΜΑ Α
Α1. Για δύο ενδεχόμενα Α και Β ενός δειγματικού χώρου Ω να αποδειχθεί ότι:
Ρ(Α–Β)=Ρ(Α) – Ρ(Α∩Β).
Μονάδες 7

Α2. Πότε δύο ενδεχόμενα Α, Β ενός δειγματικού χώρου Ω λέγονται ασυμβίβαστα;
Μονάδες 4

Α3. Τι εκφράζει η σχετική συχνότητα fi μιας παρατήρησης xi ενός δείγματος.
Μονάδες 4

Α4. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα, στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
α) Η διακύμανση εκφράζεται στις ίδιες μονάδες με τις οποίες εκφράζονται οι παρατηρήσεις.
Μονάδες 2

β) Σε μία κανονική κατανομή το εύρος ισούται περίπου με έξι φορές τη μέση τιμή, δηλαδή R≈6x.
Μονάδες 2

γ) Για την παράγωγο μιας σύνθετης συνάρτησης ισχύει (f(g(x)))΄=f΄(g(x))·g΄(x)
Μονάδες 2

δ) Πάντοτε ένα μεγαλύτερο δείγμα δίνει πιο αξιόπιστα αποτελέσματα από ένα μικρότερο δείγμα.
Μονάδες 2

ε) Ένα δείγμα τιμών μιας μεταβλητής είναι ομοιογενές, αν ο συντελεστής μεταβλητότητας δεν ξεπερνά το 10%.
Μονάδες 2

ΘΕΜΑ Β
Ένα κουτί περιέχει άσπρες, κόκκινες και μαύρες σφαίρες. Παίρνουμε τυχαία μια σφαίρα. Η πιθανότητα να είναι μαύρη είναι P(M)=41, η πιθανότητα να είναι άσπρη είναι P(A)=24λ και η πιθανότητα να είναι κόκκινη είναι P(K)=475+λ− , όπου . Αν για το πλήθος Ν(Ω) των σφαιρών που υπάρχουν στο κουτί ισχύει 64<Ν(Ω)<72, τότε ∈λ Β1. Να δείξετε ότι Ν(Ω)=68 Μονάδες 6 Β2. Να υπολογιστεί η τιμή του λ Μονάδες 8 Β3. Να βρείτε πόσες άσπρες, πόσες μαύρες και πόσες κόκκινες σφαίρες υπάρχουν στο κουτί. Μονάδες 6 Β4. Παίρνουμε τυχαία μία σφαίρα. Να βρεθεί η πιθανότητα αυτή να είναι άσπρη ή μαύρη. Μονάδες 5 ΘΕΜΑ Γ Οι πωλήσεις, σε χιλιάδες ευρώ, που έγιναν από τους πωλητές μιας εταιρείας κατά τη διάρκεια ενός έτους ομαδοποιήθηκαν σε πίνακα συχνοτήτων με κλάσεις ίσου πλάτους. Το αντίστοιχο πολύγωνο σχετικών συχνοτήτων fi% έχει διαδοχικές κορυφές τις: Α(8, 0) Β(10, 10) Γ(12, 20) Δ(14, yΔ) E(16, yΕ) Ζ(18, 10) Η(20, 0) όπου yΔ, yΕ οι τεταγμένες των κορυφών Δ και Ε του πολυγώνου ΑΒΓΔΕΖΗ. Γ1. Να υπολογιστούν οι τεταγμένες yΔ και yΕ των κορυφών Δ και Ε, αν επιπλέον γνωρίζουμε ότι η μέση τιμή των πωλήσεων στη διάρκεια του έτους είναι 14200 ευρώ και το ευθύγραμμο τμήμα ΔΕ είναι παράλληλο προς τον οριζόντιο άξονα Μονάδες 7 Γ2. Να σχεδιαστεί το πολύγωνο των σχετικών συχνοτήτων fi%. Μονάδες 3 Γ3. Να κατασκευαστεί ο πίνακας των σχετικών συχνοτήτων fi% της κατανομής των πωλήσεων που έγιναν από τους πωλητές της εταιρείας κατά τη διάρκεια ενός έτους. Μονάδες 7 Γ4. Η διεύθυνση της εταιρείας αποφάσισε τη χορήγηση ενός επιπλέον εφάπαξ ποσού σε όσους πωλητές έχουν κάνει ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 15000 ευρώ. Να υπολογιστεί το ποσοστό των πωλητών που θα λάβουν αυτό το ποσό. Μονάδες 4 Γ5. Το εμβαδόν του χωρίου που ορίζεται από το πολύγωνο συχνοτήτων της κατανομής των πωλήσεων οι οποίες έγιναν από τους πωλητές της εταιρείας κατά τη διάρκεια ενός έτους και του οριζόντιου άξονα είναι 80. Να βρείτε τον αριθμό των πωλητών που δικαιούνται το εφάπαξ ποσό που αναφέρεται στο Γ4 ερώτημα. Μονάδες 4 ΘΕΜΑ Δ Δίνεται η συνάρτηση Δ1. Να μελετηθεί η f ως προς τη μονοτονία. Μονάδες 8 Δ2. Αν Α, Β δύο ενδεχόμενα ενός δειγματικού χώρου Ω με ΑOEΒ και Ρ(Α), Ρ(Β) είναι οι θέσεις των τοπικών ακροτάτων της συνάρτησης f να υπολογιστούν οι πιθανότητες Ρ(Α∩Β), Ρ(Α–Β), Ρ(Α»Β), Ρ(Β–Α). Μονάδες 8 Δ3. Δίνεται η συνάρτηση. α) Να λυθεί η εξίσωση f(x)=h(x). Μονάδες 3 β) Aν x1< x2< x3 οι ρίζες της παραπάνω εξίσωσης και vi=2xi+1, i=1,2,3 οι συχνότητες των παρατηρήσεων xi τότε να βρείτε τη μέση τιμή των παρατηρήσεων. Μονάδες 6

Δείτε αναλυτικά τα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011 κάνοντας κλικ εδώ.

Δείτε τις απαντήσεις Μαθηματικών Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011 κάνοντας κλικ εδώ (Μεθοδικό φροντιστήριο), εδώ (Φροντιστήριο Νέον), εδώ (Keystone), εδώ (Ορόσημο) και εδώ (Ορίζοντες).

Εν τω μεταξύ, για καλά διαβασμένους ήταν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες 2011, όπως φαίνεται από το πρώτο κύμα βαθμολόγησης των γραπτών.

Διαβάστε θέματα-λύσεις των Πανελληνίων 2011 σε όλα τα μαθήματα.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2023 στις Πανελλήνιες 2023.

18 Σχόλια

  1. Μαριε.. οι μετροι θα πηγαινουν σε μετριες σχολες οπως παντειος,καποδιστριακο ,τει αθηνας κτλ..ενω οι κακοι απλως θα περνουν τον πουλο!

  2. Τα θέματα ήταν αρκετά δυσκολότερα σε σχέση με αλλες χρονιες ,και αυτό κανείς δε μπορεί να το αμφισβητήσει.

  3. εγω προετοιμαζομαι τωρα για πανελληνιες και σημερα ελυσα το παραπανω γ’θεμα που θεωρηθηκε και το δυσκολοτερο. επειδη εχω λυσει και ολα τα αλλα απο το 2000, αφησα του 11 για τελευταιο, ακουγοντας τις “φημες” περι δυσκολιας. σαφως ηταν λιγο δυσκολοτερο απο οτι τα προηγουμενα, αλλα σε πολυ φυσιολογικα επιπεδα. η μονη μαλακια, ηταν που εδινε τη μεση τιμη στο γ1 και μπερδευε. αυτο ηταν οντως χαζο. κατα τα αλλα ηταν πολυ καλο θεμα, το οποιο δεν το εγραφαν οσοι ειχαν κανει μια αναγνωση του σχολικου (και πολλοι πανε να δωσουν ετσι), αλλα ηθελε λιγο δουλιτσα παραπανω. και καλα εκαναν γιατι ετσι γινεται και ενας μικρος (εως μεγαλος) διαχωρισμος αυτου που εχει ασχοληθει λιγο και αυτου που το εχει κατανοησει σε βαθος. τα προηγουμενα θεματα ηταν υπερβολικα ευκολα και τα εγραφε και καποιος που ειχε μαθει μονο τους τυπους.
    το αν ειναι σωστο να βαζουν θεματα που δεν υπαρχουν στο σχολικο και δε διδασκονται στα σχολεια ειναι αλλο ζητημα στο οποιο θα συμφωνησω και εγω με τους περισσοτερους οτι ειμαι κατα της παραπαιδειας.

    Υ.Γ.: και τελικα μονο φημες ειναι οτι η γενικη ηταν το μαθημα που “χτυπησαν” και αυτο φαινεται και απο τα σχετικα στατιστικα στοιχεια (http://www.spnews.gr/images/stories/documents/vathmologies_stats_2011-20jn11.xls)
    σαφως υπηρχε μια μειωση των αριστουχων αλλα σε πολυ μικρα επιπεδα, που δε δικαιολογει ολη τη φημολογια.

  4. τα θεματα ηταν υπερβολικα μεγαλησ δυσκολιας..ειμαι μαθητρια του 19,5 δεν πηγα φροντιστηριο σε κανενα μαθημα και εγραψα τον ιδιο βαθμο με παιδια που πηγαν φροντιστηριο και διαβαζαν..γτ το οτι θα πασ φροντιστηριο δεν σημαινει οτι θα γραψεισ και αριστα..αυτοι που εγραψαν καλα ειναι ελαχιστοι και ειναι μαθητεσ που εχουν δωσει του κοσμου τα λεφτα στα φροντιστηρια..εγω ενα πραγμα καταλαβα..οτι οι καθηγητεσ του σχολειου δεν κανουν τιποτα..πρεπει να δωσεισ λεφτα για να περασεισ καπου..καταραμενο συστημα ελλαδασ..τα παιδια σου πουλασ..

  5. ti lete vre paidia???ta themata fetos itan poli diskola,omologoumenos,den to lew mono egw i oi kathigites tou frontistiriou mou gia na me iremisoun..to lene kai kithigites tou sxileiou…ta theoroun ta themata kakodiatipwmena me asafeies kai lene oti einai themata pouden vasizontai stis gnwseis pou parexei to sxoliko biblio…eimai mia poli kali mathitria pou omws den egrapsa se mathimatika kat..auta den itan gia panelladikes…theorw oti auto einai ena kolpo tou kratous gia na apoprosanatolisoun ton kosmo apo ta simantika provlimata kai na mporesoun anenoxliti na petixoun auto pou theloun opws i allagi tou sistimatos i to kleisimo tou a.p.th.

  6. τι λες ρε παντελη?ειναι δυνατον να λες τετοια πραγματα?
    η καλη δουλεια πρεπει να αμοιβεται φιλε
    εχουμε να κανουμε με διαπλαση χαρακτηρων
    δεν ειμαστε σκλαβοι για τις αμοιβες που μας δινουν
    και στο δημοσιο ακομα οι αμοιβες ειναι χειριστες

  7. Ρε Γιαννη εισαι σοβαρος? Ωραια καλα ειναι να μπαινουν σκληρα θεματα για τους καλους αλλα οι αλλοι (μετριοι και κακκοι) τι θα κανουν? Θα τους ριξουμε στον Καιαδα επειδη δεν ξερουν ή δεν μπορουν να λυσουν τα-οχι και τοσο ευκολα-μαθηματικα μας? Ας μην ξεχναμε οτι για λυκειακο επιπεδο τα μαθηματικα μας ειναι ανωτερα απο μαθηματικα χωρων του εξωτερικου.Βεβαια θα μου πεις τα λεω εγω που σημερα (Δευτερα) εγραψα κοντα στη βαση (και ψαχνω αλλοθι) αλλα για ελα για λιγο στη θεση μου(μας γιατι ειμαστε πολλοι που γραψαμε χαλια). Εσυ αν εγαρφες χαλια σε μαθημα με συντελεστη 1,3 και δεν εγραφες καλα στη δοιηκηση (επειδη δεν παπαγαλιζεις), δε θα επεφτες σε μαυρη απελπησια? Με τι ψυχολογια θα στειλεις το μαθητη να γραψει στο επομενο μαθημα οταν τον εχεις σκισει στα προηγουμενα?

  8. εγω δεν ξερω παιδακια.ειμαι μαθηματικος σε φροντιστηριο και ειχα κανει στα παιδια το θεμα 4ο και το’πιασα.πες το τυχη,πεστο δουλεια γιατι κανουμε επαναληψη απο το γεναρη.τα θεματα ηταν νορμαλ.η παραπαιδεια δεν πρεπει να χτυπηθει αλλα να ενισχυθει!οι περισσοτεροι εκπαιδευτικοι σε φροντιστηρια δουλευουμε και δε θα γινουν προσληψεις.εμεις να πεθανουμε δλδ…?

  9. Κάποτε ο καλοί μαθητές στα μαθηματικά-φυσική-χημεία διάβαζαν-προετοιμάζονταν με τον παρακάτω τρόπο:
    Έχοντας (αγοράσει) από 5 βιβλία ασκήσεων στο κάθε μάθημα έλυναν ασκήσεις. Άνοιγαν το βιβλίο τυχαία έβρισκαν τυχαία ασκηση και αν δεν μπορούσαν να τη λύσουν δεν θεωρούσαν ότι ήταν έτοιμοι για πανελλήνιες!
    Φυσικά τις εποχές που άν έγραφες μαθηματικά πάνω από 15 περνούσες στις καλές σχολές!
    Και είχαν και 1 ώρα τη μέρα έξοδο σε καφέ-ψυχαγωγία.
    Όταν όμως εξαπλώθηκαν τα φροντιστήρια……. πού καιρός για τέτοια προετοιμασία!

  10. ΣΑΛΟΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΟΤΙ:
    1 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΤΩΝ (ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ) ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ(ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ) ΕΝΩ ΕΙΧΑΝ ΔΟΘΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΠΕΣΥΡΘΗΣΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟ-ΕΡΩΤΗΜΑ β) ΤΗΣ Δ3 ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΞΑΝΑΔΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΜΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΙΣΗΣ ΩΡΑΣ ΤΑ ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΑΒΛΗΤΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ.
    2. ΣΕ ΟΣΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΧΑΝ ΔΟΘΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΑΝ, ΑΛΛΑ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΔΟΘΗΚΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ή ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ 60 ΛΕΠΤΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΛΥΣΗ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΣΚΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΔΙΕΥΚΡΊΝΗΣΗ. ΟΜΩΣ, ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΝ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩΜΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΚΡΊΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΟΘΗΚΕ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΠΛΗΞΕΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΣΩΣΤΕΣ ΑΜΦΟΤΕΡΕΣ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΔΟΘΗΣΑ ΔΙΕΥΚΡΊΝΗΣΗ.

  11. gianni signomi kiolas…..alla egrafes fetos mathimatika??????gt ek tou asfalous dn ine ligoi aftoi pou vgenoun kai krazoun tous adikimenous….ta themata itan gemata asafies …kai itan safos pio diskola kai apo oefe kai apo themata panelladikon apo to 2000-2010….

  12. ΜΑΛΛΟΝ ΦΙΛΕ ΖΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ..!ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ? ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ Σ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ..? ΕΙΣΑΙ ΣΟΒΑΡΟΣ?ΕΙΜΑΙ ΓΟΝΙΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ..!! ΓΙΝΕΤΑΙ.? ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ Η ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΒΕΙΣ ΚΙΟΛΑΣ..!!

  13. Επιτέλους θέματα μαθηματικών που πρέπει να χαροποιούν τους καλούς και σκληρά προετοιμασμένους μαθητές!
    Μπράβο κα Διαμαντοπούλου! Χτύπημα στην παραπαιδεία-φροντιστήρια!
    Αίσχος στη Μαθηματική Εταιρία που με τις δηλώσεις τους καλύπτουν το αποτυχημένο κύκλωμα της παραπαιδείας.

  14. Uparxei lathoc stic apantiseic twn thematwn.sto thema 4.to G1.h e3iswsh pu prepei na vgei einai x^2-22/10*x+2/15

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines