Πανελλήνιες 2011 Βιολογία Γενικής: Θέματα-Απαντήσεις
14.05.2011 | , , Παιδεια

Συνεχίζονται οι Πανελλαδικές 2011 με το μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας. Διαβάστε θέματα και απαντήσεις-λύσεις στη Βιολογία Γενικής στις Πανελλήνιες 2011.

«Αυξημένης δυσκολίας» χαρακτήρισαν πολλοί μαθητές τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011. Οι εκπαιδευτικοί επιβεβαιώνουν οτι στη Βιολογία τα φετινά θέματα ήταν δύσκολα σε σύγκριση με τα περσινά. Απαιτούσαν κατανόηση των ερωτήσεων, κριτική και συνδυαστική σκέψη και καλή γνώση της ύλης.

Συνεχίστηκαν οι Πανελλαδικές 2011 με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται σε μαθήματα Γενικής Παιδείας:

Βιολογία Γενικής Παιδείας
Φυσική Γενικής Παιδείας
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
Ιστορία Γενικής Παιδείας

Διαβάστε τα θέματα Βιολογίας Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011:

Βιολογία Γενικής Παιδείας – Πανελλήνιες 2011

ΘΕΜΑ Α
Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό κάθε μίας από τις παρακάτω ημιτελείς προτάσεις Α1 έως Α5 και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη λέξη ή στη φράση η οποία συμπληρώνει σωστά την ημιτελή πρόταση.

Α1. Τα ενδοσπόρια σχηματίζονται από
α. φυτά.
β. βακτήρια.
γ. πρωτόζωα.
δ. ιούς.
Μονάδες 5

Α2. Από νηματοειδείς δομές (υφές) αποτελούνται
α. τα βακτήρια.
β. τα πρωτόζωα.
γ. οι μύκητες.
δ. οι ιοί.
Μονάδες 5

Α3. Η τρύπα του όζοντος οφείλεται κυρίως
α. στο διοξείδιο του άνθρακα.
β. στο οξυγόνο.
γ. στα οξείδια του αζώτου.
δ. στους χλωροφθοράνθρακες.
Μονάδες 5

Α4. Δευτερογενές λεμφικό όργανο είναι ο
α. σπλήνας.
β. θύμος αδένας.
γ. μυελός των οστών.
δ. πνεύμονας.
Μονάδες 5

Α5. Μόλυνση ονομάζεται η
α. παραγωγή διαφόρων ουσιών από τους παθογόνους μικροοργανισμούς.
β. εγκατάσταση και ο πολλαπλασιασμός ενός παθογόνου μικροοργανισμού σε έναν οργανισμό.
γ. είσοδος ενός παθογόνου μικροοργανισμού σε έναν οργανισμό.
δ. εκδήλωση των συμπτωμάτων μίας ασθένειας.
Μονάδες 5

ΘΕΜΑ Β
Β1. Πώς μπορεί να εξηγηθεί με βάση τη θεωρία της φυσικής επιλογής η επικράτηση του χαρακτηριστικού «ψηλός λαιμός» στις καμηλοπαρδάλεις;
Μονάδες 8

Β2. Ποια είναι τα δύο κριτήρια κατάταξης των οργανισμών σε είδη και σε ποιες περιπτώσεις εφαρμόζεται το κάθε ένα από αυτά;
Μονάδες 6

Β3. Τι είναι η λυσοζύμη, πού εντοπίζεται και ποια είναι η δράση της;
Μονάδες 5

Β4. Να εξηγήσετε τις διεργασίες που οδηγούν στην πτώση του pH της βροχής κάτω από 5.
Μονάδες 6

ΘΕΜΑ Γ
Σε ένα οικοσύστημα υπάρχουν 5 (πέντε) πεύκα, που φιλοξενούν συνολικά 10.000 (δέκα χιλιάδες) κάμπιες, σε κάθε μία από τις οποίες παρασιτούν 500 (πεντακόσια) πρωτόζωα.
Γ1. Να σχεδιάσετε την τροφική πυραμίδα πληθυσμού του παραπάνω οικοσυστήματος (μονάδες 2). Nα εξηγήσετε τη μορφή της τροφικής πυραμίδας πληθυσμού του παραπάνω οικοσυστήματος (μονάδες 5).
Μονάδες 7

Γ2. Στο παραπάνω οικοσύστημα η ενέργεια που περιέχεται στο τροφικό επίπεδο των καμπιών είναι 50.000 (πενήντα χιλιάδες) KJ.
Να υπολογίσετε την ενέργεια των άλλων τροφικών επιπέδων (μονάδες 2).
Να σχεδιάσετε την τροφική πυραμίδα ενέργειας (μονάδες 2).
Να εξηγήσετε τους λόγους που καθορίζουν τη μορφή αυτής της τροφικής πυραμίδας (μονάδες 6).
Μονάδες 10

Γ3. Έστω ένα άτομο αζώτου (Ν), το οποίο μπορεί να εντοπιστεί οπουδήποτε βρεθεί (επειδή π.χ είναι ραδιενεργό). Αυτό το άτομο αζώτου εντοπίζεται σε κάποιο νιτρικό ιόν (Ν−3O) που βρίσκεται στο έδαφος. Να περιγράψετε τις πιθανές πορείες του ατόμου αυτού από τη στιγμή που προσλαμβάνεται από ένα φυτό έως ότου ξαναβρεθεί στο έδαφος, πάλι ως νιτρικό ιόν (Ν). −3O
Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Να περιγράψετε το δεύτερο στάδιο της πρωτογενούς ανοσοβιολογικής απόκρισης.
Μονάδες 9

Δ2. Να εξηγήσετε πώς τα μακροφάγα συμμετέχουν στην άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού.
Μονάδες 6

Δ3 Μετά την είσοδο κάποιου είδους αντιγόνου σε έναν άνθρωπο, δεν παρουσιάζονται συμπτώματα ασθένειας. Η καμπύλη α στο παρακάτω διάγραμμα δείχνει τη μεταβολή της συγκέντρωσης των αντιγόνων, ενώ η καμπύλη β τη μεταβολή της συγκέντρωσης των αντισωμάτων που δημιουργήθηκαν για το συγκεκριμένο αντιγόνο στον οργανισμό του ανθρώπου.
Να εξηγήσετε το είδος της ανοσοβιολογικής απόκρισης με βάση τις καμπύλες του παραπάνω διαγράμματος.
Μονάδες 10

Δείτε τα θέματα Βιολογίας Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011 κάνοντας κλικ εδώ.

Δείτε τις απαντήσεις Βιολογίας Γενικής Παιδείας στις Πανελλήνιες 2011 κάνοντας κλικ εδώ (Φροντιστήριο Νέον), εδώ (Μεθοδικό), εδώ (Keystone), εδώ (Ορόσημο) και εδώ (Ορίζοντες).

Εν τω μεταξύ, για καλά διαβασμένους ήταν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες 2011, όπως φαίνεται από το πρώτο κύμα βαθμολόγησης των γραπτών.

Διαβάστε θέματα-λύσεις των Πανελληνίων 2011 σε όλα τα μαθήματα.

50 Σχόλια »

  • Ανώνυμος:

    μα γιατί στο Δ3 να μην κάνει δευτερογενής αφού η συγκέντρωση αντισωμάτων ήταν τεράστια + ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός…

    για άλλη μία φορά μία ελλιπής ερώτηση …

  • Ανώνυμος:

    dn ginetai n einai deuterogenhs.h erwthsh dn einai elliphs.gt deixnei oti h apokrish 3ekina m eta t dosh emvoliou

  • Μαριος`:

    Ανεπιτρεπτο λαθος στο τελευταιο θέμα… Στην εκφώνηση λεει πως δεν εμφανλιζει συμπτώματα της ασθένειας και απαντάτε οτι είναι πρωτογενής???????????????????ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ!!!

  • Ανώνυμος:

    emena ta 8emata mou aresan se sxesh me ta persina!! an edina 3ana 8a ta phgaina teLeia kai to Lew auto twra pou opws edwsa paneLLhnies dn 3ana asxoLh8hka!!! pisteuw pws oi diabasmenoi ta phgan teLeia kai oi Ligotero diabasmenoi ta phgan kaLa!!! osoi den egrapsan kai 8ewrhsan pws ta 8emata htan duskoLa shmainei pws den eixan idea ti Leei to bibLio h apLa den prose3an ta zhtoumena opws eprepe!!!! kaLa apoteLesmata na exete twra!!!! :)

  • Ανώνυμος:

    natalia

    egw paidia vrika oti ein emvolio sta teleutaia deuterolepta kai den prolava na grayw tin swsti lisi!!! :’(
    autos pou evala ta 8emata prepei na ein pl perifanos!!
    elpizw na min mas tsakisoun kai sta alla ma8imata alliws.. ade geia!
    pou mporw na vrw tis liseis tis viologias?

  • Ανώνυμος:

    paidia min anxoneste…eimai deytero etos kai fetos dinei i aderfi mou kano oti mporo na tin stirixo alla pasxei apo aniato anxos!!! otan perasete ki eseis se mia sxoli tha ta thimaste kai tha gelate…DEN XREIAZETAI PANIKOS!!! PSIXRAIMIA KAI OLA THA PANE KALA…KALI SYNEXEIA SE OLOYS!!!:)

  • Ανώνυμος:

    e nai den emfanizei sumptwmata dioti einai apo emvolio

  • Ανώνυμος:

    telika poia einai i apantisi?egw deyterogenhs evala kai trelathika!!:P dto emvolio leei synithws den emfanizei enw stin deytrogenis oti den emfanizei ara???

  • ευαγγελια:

    μαριε δεν εμφανιζε τα συμπτωματα γιατι ηταν εμβολιο….φαινοταν απο την καμπυλη γι’αυτο ηταν πρωτογενης

  • κατερινα:

    ma t embolio auto einai prwtogenhs apokrish xwris sumptwmata

  • dwra:

    paidia deuterogenis einai !!!!!! otan DEN emfanizei simptwmata ti tha einai ???? prwtogenhs??? TERASTIA VLAKEIA tous .. einai 50-50 na to paroun swsto padws… min pw kai parapanw

  • κατερινα:

    epipleon sthn deuterogenh prwta apo ola koitas pote parhxthhsan t antiswmata emeis eixame paragwgh antiswmatwn 4-5 meta ara prwtigenhs!

  • TEO:

    kamia sxesi ta fetina themata me ta persina …metrias diskolias….mallon theloun na kopsoun pollous fetos …kala me to d3 egine xamos sto sxoleio mas …MA KALA AFOU VLEPETE OTI I SIGKENTRWSI ANTISWMATWN GINETAI META APO 7 MERES APO TI MOLINSI ..GIATI NA VALETE OTI EINAI 2GENIS?????

  • antigoni:

    oxi dn einai paralogo afou otan kanei kapoios ena emvolio pote dn emfanizei ta sumptomata…

  • Ανώνυμος:

    file marie einai ontws prwtogenhs kai eu8unetai sthn drash emvoliou!!gia ton logo auto kai den emfanizontai sumptwmata!!

  • ειρηνη:

    kai egv deyterogenh evala..! de me endiaferei..ta themata htan paraplanhtika ws ekei poy de paei.!! ti theloun twra?? vomva? na to piasoun swsto!! as kseshkw8oyn kai oi frontistes kai oi ka8hghtes!!!!

  • maria:

    το βιβλιο γραφει συνηθωσ δεν εμφανιζει συμπτωματα ενω στην δευτερογενησ λεει οτι δν εμφανιζει συμπτωματα,επιπλεον στο σχολικο βιβλιο δεν προσδιοριζεται η γρηγορη επιδραση δηλαδη αν γινετε μετα απο 2 ωρεσ η 3 μερεσ…επισης δεν υπαρχει μετρο συγκρισης των καμπυλων…τελος εμεις εισαγωγουμε ποσοτητα εμβολιου το οποιο ειναι ειτε εξασθενημεμοσ οργανισμοσ,ειτε νεκροσ ειτε τμημα του κατι που δν διευκρινιζοταν στα θεματα…στην διατυπωση του θεματοσ δεν ηταν προφανη τα χαρακτηριστικα του εμβολιου ενω τα δεδομενα που δινοντουσταν παρεπεμπαν και στα 2 ειδη των ανοσοβιολογικων…αρα παιδια η βιολογοι δν ξερουν βιολογια η απλα η8ελαν να αδειασουν πλ κοσμο…για εμενα και οι 2 απαντησεισ ειναι εξισου σωστεσ και μαλιτσα η δευτερογενησ ειναι πιο σςστη συμφςνα με το σχολικο :D

  • pap:

    autos edw blakas einai dhladh; doctor; dieuthinsh http//www.biology.gr/?p=1147

  • Ανώνυμος:

    Ma re paidia ti lete tr? Einai dunaton? Apo pou kai ws pou na einai deuterogenis? Dn lew, itan ontws duskolo! Alla pws ginetai akoma kai tr na min to katalavainete? 7 imeres meta re paidia! 8a einai anepitrepto na ta dextoun kai ta 2 swsta! Dn exei kanena noima! Egw to ebala prwtogeni me embolio! Dn diafwnw oti einai duskolo na to skefteis mesa sto agxos kai se ola auta, alla ksekoliste! To 8ema itan ligo paraplanitiko alla dn sikwnei amfisbitisi! Genikotera pantws itan ta duskolotera olwn twn epoxwn!

  • Χαρης:

    το βιβλιο ομως λεει ρε παιδια πως τα εμβολια ΣΥΧΝΑ δεν εμφανιζουν τα συμπτωματα!αμα δει κανείς στο βιβλιο έχει μια καμπυλη αντισωμάτων δευτερογενους αποκρισης ολοιδια με αυτην της ασκησης ηταν ΑΚΡΩΣ παραπλανητικη μην τρελαθούμε!κανείς δεν μας είχε δειξει καμπυλες με εμβολια κι ιστοριες!

  • ανωνυμος:

    είναι εμβόλιο.όμως η ίδια καπμύλη δόθηκε στις επαναληπτικές του 2005 και η απάντηση του υπυργείου ήταν ότι είναι δευτερογενής. Αρα οφείλουν να πάρουν και τα δύο σωστά.

  • χριστινα:

    το Δ3 δεν ειχε να κάνει με το πόσο διαβασμένος ήταν κάποιος… Το ερώτημα ήταν όντως παραπλανητικό και δεν εξέταζε την θεωρία αλλά το κατά πόσο κάποιος είχε βαθιά γνώση του αντικειμένου… Προσωπικά θεωρώ ότι ήταν απαράδεκτο ερώτημα όταν το βιβλίο κάνει απλή αναφορά στο εμβόλια ώς μέθοδο τεχνητής ενεργητικής ανοσίας, χωρίς να αναφέρεται σε αντισώματα, μετά από πόσο καιρό αντιδρά ο οργανισμός… κλπ.. Από την άλλη…από επιστημονική άποψη, ποιος είπε ότι όταν κάνει κάποιος εμβόλιο δεν εμφανίζει συμπτώματα??? Δεν ξέρω αν έχει κάνει κάποιος πρόσφατα εμβόλιο, αλλά σου δίνουν ένα χαρτί που σου αναφέρει τα πιθανά συμπτώματα, από εκεί και πέρα εξαρτάται από τον οργανισμό… Έπειτα, αν ήθελα να εξετάσουν την γνώση του μαθητή πάνω στο συγκεκριμένο κομμάτι, θα μπορούσαν να αναφέρουν ότι προκειται για εμβόλιο, και πάλι ο μαθητής να έμπαινε στη διαδικασία να επεξηγήσει το διάγραμμα… Παράλληλα, εξέταζαν το προκείμενο κείμενο με μία καμπύλη, η οποία δεν υπάρχει πουθενά στο βιβλίο…. Το θέμα ήταν όντως παραπλανητικό… ο όγκος των απαντήσεων, τεράστιος…θεωρώ, ότι και τα αποτελέσματα θα είναι παραπλανητικά καθότι ένας καλός μαθητής που είχε υπόψη του την δευτερογεννή ανοσία μπορεί να έχασε το θέμα ακριβώς για αυτό τον λόγο, συγκριτικά με έναν μέτριο μαθητή ο οποίος θυμόταν φευγαλέα ότι όταν κάνει κάποιος εμβόλιο δεν εμφανίζει συμπτώματα, και να απάντησε στην τύχη….

  • alekos:

    paidia prwtogenhs anosoviologikh apokrish me xorhghsh emvoliou …einai profanes ,sthn deuterogenh anossoviologikh apokrish ta adisomata ekrinondai amesos edo iparxei kathisterhsh sthn paragogh tous kai epipleon to atomo den emfanizei ta simptomata

  • Ανώνυμος:

    kala merikoi meinete me thn «eksypnada» sas…ta themata den eixan na kanoun me to poso diavasmenos htan kapoios….eida ke tous kalyterous mathites pws egrapsan…stamathste loipon na to paizete eksypnoi kathws ta themata den itan katanohta ke mporousan na ginoun eukola lathi..h Xristina pio panw kalyptei akrivws ayta pou thelw na pw…merika logia apo emena ton «adiavasto» pou ta ekana lathos…eiste tragikoi!

  • alekos:

    afou leei sto vivlio oti me emvolio ginetai kanonika protogenhs anosoviologikh apokrish den thelei kai megalh exipnada…

  • Maria:

    Emena mou tin edwse ti erwtiseis itan aftes na pigaineis mpros pisw sto vivlio kai na krineis poia kommatia na grapseis…les kai egrafa istoria eniwsa se kapoia stigmi kai to dystyhws itan oti den ta diavasa papagalia gia na ta katevazw aftoleksei opote mporei na ehw zasei stis leptomereies i na grafw se merika kati parapanw ap’oti xreiazotan. To D3 me paidepse. skeftika kai ta 2 alla mallon epeleksa to lathos.. :( Metria loipon….

  • Ανώνυμος:

    paidia koitakste! Ontws, ginetai otan exeis kanei emvolio na emfaniseis sumptwmata! Dn ginetai to anti8eto! Dld dn ginetai na einai prwtogenis anosoviologiki apokrisi, xwris antiswmata kai na min exeis parei emvolio! Auto zitouse i askisi! Dn isxuei i sunepagwgi, pws na to pw alliws! Sumfwnw oti ta 8emata itan duskola kai paraplannitika kai einai toulaxiston ili8io na katigorisoume kapoion pou to ekane la8os! Alla auto dn simainei pws prepei na to paroun swsto! Sgr na min kopsoun kai ta 10 moria! Na piasoun ta 5 omws re paidia! Einai adiko gia autous pou to brikan! Gia mena ti8etai apla to 8ema tis adikaiologita auksimenis duskolias, alla me tpt dn ti8etai 8ema asafeias!

  • arxontia:

    paidia ta 8emata mou fanhkan duskola eixa diavasei polu kala kai omws evalas tis leptomeries ti na pw ante na doume kai ta alla an einai etsi sw8hkame

  • alexandra:

    να απαντησω στον ανωνυμο που λεει οτι αν εγραφε και φετος θα εγραφε αριστα..καταρχας δεν μπορεις να λες οτι οι λιγοτεροι διαβασμενοι εγραψαν καλα…προσωπικα εχασα το 20 απο το συγεκριμενο σημειο.ηταν δυσκολα τα θεματα..αυτο δεν σημαινει οτι πρεπει να ακυρωνουμε την προσπαθεια καποιων παιδιων..οπως και να εχει λεει πως τα συμπτωματα δεν εμφανιζονται ενω στο εμβολιο ξερουμε οτι συνηθως δεν εμφανιζονται.το διεγραμμα εδειχνε ξεκαθαρα οτι ηταν εμβολιο βεβαια αλλα με το αναμενο αγχος των περισσοτερων δεν νομιζω πως το σκεφτηκαν πολλοι.εγω βλεπω πως το εκπαιδευτικο μας συστημα προσπαθει να αποδειξει οτι κανει ξεσκαρταρισμα…μονο που το ξεσκαρταρισμα δεν πρεπει να γινεται σε βαρος των μαθητων που προσπαθουν εναν χρονο με κοπο για εναν βαθμο και στους γονεις τους που πληρωνουν φροντιστηρια..αλλου πρεπει να γινει το «ξεσκαρταρισμα». Κ αλα αποτελεσματα

  • kwstas:

    ok paidia mpravo valate prwtogenhs,dn mporei oloklhrh kathghtes na lene oti eixe asafeies to thema kai eceis na lete oti htan ksekatharo ..eleoc stamathste na to paizetai eksipnoi ..sthn telikh dn krinete 1 diagwnisma apo 1 upoerwthma enos thematos…ksekavaliste ligo to kalami aide mas exete prhksei ksafnika oloi giname episthmones eleoc…mono auto exw na pw eleoc :@

  • Ανώνυμος:

    Επειδή ακούω οτί ήταν σαφέστατο και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι…σας πληροφορω οτι οχι μονο ειναι ελλιπεστατο αλλα και λαθος.ειμαι φοιτητρια ιατρικης και το συγκεκριμενο οσον αφορα στα αντισωματα ειναι καθαρα δευτερογενης-οντως βεβαια καθυστερει- αλλα σε βιβλια υπαρχει και αυτη η περιπτωση(δες.ασε που το εμβολιο δεν ειναι δυνατον να χορηγειται απευθειας σε αυτην την ποσοτητα.-εδινε η αδελφη μου πανελλαδικες για αυτο εψαξα το θεμα

  • καθηγητρια βιολογιας:

    Κατά την άποψη μου η εκφώνηση του θέματος θα μπορούσε να είναι πιο συγκεκριμένη ως προς το ζητούμενο, «να εξηγήσετε το ΕΙΔΟΣ της ανοσοβιολογικής απόκρισης». Η απάντηση σε αυτό είναι πρωτογενής γιατί καθυστερεί η παραγωγή αντισωμάτων (περίπου 5-6 ημέρα) μετά την είσοδο των μικροοργανιμών. Δεν χρειάζεστε εδώ δύο καμπύλες αντισωμάτων για να συγκρίνετε το χρόνο αντίδρασης, ο άξονα χ ήταν βαθμονομημένος. Το απαράδεκτο, κατά την άποψη μου πάντα (αρκετοί συνάδελφοι διαφωνούν), είναι ότι αναμένεται απο τους μαθητές στην απάντηση τους να εξηγήσουν πως ενεργοποιήθηκε αυτή η ανοσοβιολογική απόκριση και γιατί το άτομο δεν εμφανίζει συμπτώματα (βλ. εμβόλιο), κάτι το οποίο δεν ζητείται απο την εκφώνηση!!!

  • e kavalarakis:

    είδα το τελευταίο θεμα της βιολογίας γιατί εγραφε εξετασεις η κορη μου
    και επειδή εχω σχεση μετο αντικείμενο της ανοσοβιολογίας γραφω τα παρακατω
    το οτι ο ασθενής δεν νοσεί δεν δίνει καποιο στοχείο μπορεί να γίνει και απο εμβολιο αλλα αυτό είναι και χαρακτηριστικό της δευτερογενούς ανοσολογικης ανταποκρισης του οργανισμού
    το διαγραμμα αυτό φυσικά μπορεί να ταιριάζει με την ανοσολογικη απαντηση του οργανισμού σε εμβολιο αλλα σε καμμια περίπτωση δεν μπορεί να αποκλεισθεί και οτι θα μπορουσε να ταιριαζει και με δευτερογενή ανοσολογική απάντηση (η μνημη ενεργοπειειται απο 2-5 ημέρες το διάγραμμα ταιριάζει μια χαρα

  • gianna:

    egw to mono poy exw na pw einai oti ta epeksa…..kai ws pros ton ogko twn apanthsewn alla kai sto d3….den 3erw an htan paraplanitiko h oxi ayto pou 3erw einai oti den pige to mialo mou eidika sto ebolio efoson den eiparxei kai tetoia kampili sto bilblio kai mou fanike ekeini thn stigmh ligo paralogo na baloun embolio….distuxws exasa mallon kai tis 2 monades…ok paidia polu einai aytoi pou kaname la8os min to psaxnete oti egine egine…eeeee den eimaste kai episthmones

  • Ανώνυμος:

    egw pou ta evala kai ta duo?dn prose3a thn erwthsh…oti h a kampulh htan adigona!ti 8a ginei 8a mou afairesoun thn askhsh????????
    exw grapsei kai to swsto!oti htan emvolio!!!!!!!!!!

  • Ανώνυμος:

    paidia ego evala kai ta 4 protogenhs me fisiko tropo.protogenhs me embolio deuerogenhs kai deuterogenhs me embolio….tha mou ta paroun sosta?

  • ανωνυμος:

    Πιστεύω ότι και τα δύο αν είναι σωστά τεκμηριωμένα πρέπει να θεωρηθούν σωστά. Άλλωστε οι μορφές της ανοσοβιολογικής απόκρισης που δίνονται από το σχολικό βιβλίο δεν είναι όλες ίδιες.Υπάρχει καθυστέρηση βέβαια όμως δεν υπήρχε και στο θέμα του 2005; Εκεί βέβαια ο χρόνος δεν δίνονταν σε ημέρες αλλά γενικά χρόνος όμως γιατί έδωσαν απάντηση μόνο δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση και δεν πήραν περιπτώσεις;

  • Ανώνυμος:

    kale!! Ma giati kanenas den exei proseksei oti oxi mono kathysterhse poses meres h apokrish, alla to oti h kampylh twn antiswmatwn ksekinaei apo to mhden! Sth deyterogenh apokrish mporei h sygentrwsh na einai elaxisth, alla toulaxiston yparxei.. Telos pantwn, egw persy edina k mphka na dw kai ta fetina apo periergia. Sigoura pio apaithtika, xairomai poly pou den dinw fetos! Genikws tha paroun polloi ligoterous auti ti xronia opote kala kouragia se osous dinoun k me psyxraimia sta ypoloipa : )

  • e k:

    σε μια δευτερογενή ανοσολογική αποκριση αν εχουν περασει πολλα χρόνια απο την πρωτογενή ο τίτλος των αντισωμάτων μπορεί να είναι μηδενικος τα b cells ομως διατηρούν την μνήμη για την γρήγορη αναπαραγωγη τους

  • e k:

    μετα την εισοδο ενός αντιγόνου σε ενα οργανισμό να μην ξεχναμε και το incubation period (περίοδος επώασης)
    για παραδειγμα ο ιος της πολυομυελιτιδας χρειάζεται πάνω απο 3 ημέρες απο την εισοδο του στο πεπτικό σύστημα για να εισβάλει στο νευρικο σύστημα και να προκαλεσει παραλύσεις στον χρόνο αυτό εχει προλάβει τα αναοσοποιητικό συστημα σε εμβολιασμένους να ανταποκριθεί

  • Ανώνυμος:

    an dn grapseis oti h pyramida xarakthrizetai anestrammenh, poso xaneis?

  • e k:

    το συμπερασμα είναι οτι κατα την γνωμη μου και οι 2 απαντησεις θα πρεπει να θεωρηθούν σωστές εφόσον αναλυθεί στοιχειωδως ο μηχανισμός και ας μην εχουμε υπερβολικες απαιτησεις απο μαθητές γ λυκειου που οι περισσότεροι θα ακολουθησους σχολες που ουδεμία σχεση εχουν με το αντικείμενο
    ελπιζω για ολους το υπουργείο να δωσει οδηγίες και να μην αγνοησει την αγωνια των μαθητών

  • Ανώνυμος:

    συμφωνα με τα προηγουμενα ετη καθως και με τα λεγομενα του βιβλιου, οι 4-5 ημερες μεχρι την παραγωγη των αντισωματων θεωρειται μεγαλη σαν διαρκεια συνεπως η αποκριση ειναι καθρα πρωτογενης. Για αλλη μια φορα παραδεχομαι πως ηταν απιστευτα δυσκολο και πως ειναι τουλαχιστον ηλιθιο να κοψουν 10 μοναδες απο αυτο. Παρ’ολα αυτα νομιζω οτι πρεπει να κοπουν τουλαχιστον 2-3 μορια σε αυτους που το εκαναν λαθος. Αλλα ρε παιδια πραγματικα κοιταξτε λιγο τι λετε. Λετε οτι δν υπαρχουν αυτες οι καμπυλες στο βιβλιο. Δηλαδη δν μπορουμε να καθησουμε να σκεφτουμε 2 πραγματα μονοι μας? Ελεος δλδ!!! Τελος, θελω να πω πως ειναι το ιδιο ηλιθιοι οσοι λενε οτι ηταν απολυτα ξεκαθαρο με εκεινους που λενε οτι ηταν λαθος! Συγγνωμη παιδια, αλλα οντως ηταν παλουκακι αλλα σε καμια περιπτωση δν ηταν λαθος. Η απαντηση ειναι μια και μοναδικη… Καλη συνεχεια και καλη επιτυχια ευχομαι σε ολους μας και ας το αφησουμε αυτο πισω! Οτι εγινε εγινε!;)

  • Iste oti na nai:

    Loipon poli apla dn emfanizei simptomata afou t xorigeitai emvolio kai epeidi i sigkentrosi ton antisomaton t xroniki stigmi 0 ine 0 katalavainoume oti dn iparxoun kittara mnimis stn organismo t anthropou opote i anosoviologiki apokrisi p tha simvei ine fisika protogenis

  • xD:

    loipon magkes gt exw diavasei polla gia to televataio 8ema(4 erwthma ama 8umamai kala)…h ekfwnhsh einai ok….nai to xerw me emvolio o organismos mporei na emfanisei sumpwmata p.x(puretos,diaroies ktlp)..mws avto isxuei to 1980…twra pia me ta exeligmena emvolia oi epiplokes einai elaxistes gia avto dn 8a emfanisei sumptwmata…akoma katw axioperiergo…ama to antigono dn hatne exas8enhmeno dn 8a eprepe na avxanotan h sugkentrwsh t?apote eprokeito gia pwtogenhs anosoviologikh apokrish me emvolio(texnith anosia)…..padws ia kapoion htane kalos sthn biologia kat kai eixe diavasei bilogia gen ta 8emata htane vata….:D(egw dn eimai ths 8etikhs katev8hnshs):S

  • Ανώνυμος:

    re dn pate kala htan odos polla kai paraplanitika alla eukola tspa mhn polu dinete shmasia pame kata diaolou me tetoio kratos

  • kala krasia:

    ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΙΔΕΣ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ. ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΕΙΤΕ ΣΕ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΗΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΩ ΜΕΤΡΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΟΠΩΣ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 3ο ΠΕΔΙΟ! ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ… ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ!!! ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΛΑ ΣΕ 60 ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑ(ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΜΙΚΡΗ ΥΛΗ) ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ 150-1000 ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑ!!! ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΕΜΑ ΟΤΙ Η ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΙΔΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΙΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ (ΜΑ ΑΚΡΙΒΩς ΙΔΙΑ). ΑΡΑ ΔΕΝ ΚΑΝΑΤΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΑΣ! ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΟΥ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΗΙΕΣ ΕΝΩ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΣΚΗΣΗ….

  • kala krasia:

    ΚΑΙ ΜΗ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΩ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ, ΑΦΗΡΗΜΑΔΑ, ΚΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ Ή ΚΑΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!! ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΔΥΣΚΟΛΕΨΟΥΝ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ!!! ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΦΕΤΟΣ ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ ΠΟΛΛΑ! ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΒΑΤΑ…

  • Βασίλης:

    παιδια δινω αυριο πανελληνιες και έχω αγχωθει γιατι δεν τα ξερω παπαγαλια! ξερω την υλη και καποια σημαντικα κομματια απεξω αλλα δεν εχω παπαγαλισει ολο το βιβλιο! θα έχω προβλημα? απαντηστε μου σας παρακαλω!

  • αλεξανδρα:

    απαντω σε οσους λενε οτι τα θεματα ηταν ευκολα.εδωσα περσυ πανελληνιεσ και νομιζω πωσ τα θεματα ειχαν αναλογη δυσκολια.ενας καλα διαβασμενος γραφει 18 (μιλαω για την πλειοψηφια) ενας μετρια πολυ χαμηλοτερα και οχι πολυ καλα οπως λενε μερικοι..επισης δεν ισχυει το οποιος εχει διαβασει γραφει γιατι πολλες φορες παιζει το αγχος σημαντικο ρολο για την αποδοση σου και για το ποσο ξεκαθαρο μυαλο εχεις την ωρα που γραφεις…

Γράψτε ένα σχόλιο:

Παρακολουθείστε τα σχόλια μέσω RSS. Το fimes.gr υποστηρίζει την ελευθερία λόγου χωρίς ύβρεις και spam.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Το Fimes.gr προστατεύεται από άδεια Creative Commons Άδεια Creative Commons.
Επιτρέπεται η αναδημοσίεση με υποχρεωτική προσθήκη link στην πηγή.