Εξαγορά του “Ελευθέριος Βενιζέλος” από Κινέζους

Έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχουν εκδηλώσει κινεζικές εταιρείες-κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στους τομείς κατασκευής – λειτουργίας αεροδρομίων αλλά και στη διαχείριση κεφαλαίων που προορίζονται για άμεσες επενδύσεις.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», με κοινή επιστολή τους, στις 30 Μαΐου 2011, που εστάλη στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και στον τότε υπουργό Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου, οι πρόεδροι των δύο εταιρειών ζητούν να συμμετάσχουν στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του αερολιμένα.

Οι ίδιοι κάνουν λόγο για μια μορφή «συνεπένδυσης», η οποία «θα βοηθήσει σημαντικά τον ΔΑΑ να πετύχει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης μέσα από μια επιτυχημένη ιδιωτικοποίησή του».

Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στην επιστολή τους οι πρόεδροι των δύο κινεζικών εταιρειών, «μια τέτοια συνεργασία θα επεκτείνει το διμερές εμπόριο, θα βελτιώσει σημαντικά την τουριστική δυναμική μεταξύ των δύο χωρών και θα ενισχύσει την ελληνική οικονομία».

Το ενδιαφέρον τους για το ελληνικό αεροδρόμιο, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, έχει ως αφετηρία του την περσινή επίσκεψη στην Ελλάδα του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο. «Ο πρωθυπουργός ρητά ενθάρρυνε κινεζικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα και προσκάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις να εξερευνήσουν την κινεζική αγορά» τονίζουν χαρακτηριστικά.

Η μία από τις δύο κινεζικές εταιρείες που ενδιαφέρεται για τον ΔΑΑ είναι η Shenzhen Airport (Group), η οποία διοικείται από την Κρατική Επιτροπή Επιτήρησης και Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων της Κίνας. Η δεύτερη εταιρεία είναι η Friedmann Pacific Asset Management Limited.

Η Shenzhen Airport (Group) είναι διαχειρίστρια του ομώνυμου αεροδρομίου Shenzhen, το οποίο είναι το τέταρτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Κίνας και άρχισε τη λειτουργία του το 1991. Ωστόσο, είναι το πρώτο σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο της Κίνας, το οποίο εξυπηρετεί τις συνδυασμένες μεταφορές θαλάσσης, ξηράς και αέρος.

Η επιλογή του «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν είναι τυχαία, καθώς ήδη η κινεζική COSCO που έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι του Πειραιά έχει προχωρήσει σε σχετική συμφωνία με τη διοίκηση του ΔΑΑ για την εκτέλεση συνδυασμένων μεταφορών (θαλάσσης – αέρος) από την Αθήνα προς διάφορες χώρες του εξωτερικού.

Σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής εταιρείας, τον περασμένο χρόνο (2010) το σύνολο του ενεργητικού της Shenzhen Airport ήταν 12,82 δισ. γιουάν, ενώ το καθαρό ενεργητικό της ανήλθε σε 10,04 δισ. γιουάν. Μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο, η Shenzhen Airport είχε θέσει σε λειτουργία 141 αεροπορικά δρομολόγια σε περισσότερες από 1.000 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων 109 εσωτερικών γραμμών, τριών απευθείας γραμμών προς Χονγκ Κονγκ, Μακάο και Ταϊβάν και 32 άλλων διεθνών δρομολογίων.

Σημειώνεται ότι το 2010 το αεροδρόμιο Shenzhen εξυπηρέτησε συνολικά περίπου 26,7 εκατ. επιβάτες και 808.000 τόνους εμπορευμάτων, ενώ οι κινήσεις των αεροσκαφών σε αυτό ξεπέρασαν τις 216.000.

Διαβάστε τους τέσσερις λόγους γιατί οι Κινέζοι “αγοράζουν” Ελλάδα.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.