Πανελλήνιες 2012 Βιολογία Γενικής: Θέματα-Απαντήσεις

Ποια ήταν τα θέματα στη Βιολογία Γενικής Παιδείας; Διαβάστε θέματα και απαντήσεις-λύσεις στη Βιολογία Γενικής στις Πανελλήνιες 2012.

Με τη Βιολογία Γενικής και όχι μόνο συνεχίστηκαν οι Πανελλήνιες 2012.

Τα θέματα της Βιολογίας στις Πανελλήνιες 2012 ήταν θέματα για καλά διαβασμένους μαθητές με δύσκολο το άριστα.

Οι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες 2012 εξετάστηκαν σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας:
Πανελλήνιες 2012 Βιολογία Γενικής
Πανελλήνιες 2012 Φυσική Γενικής
Πανελλήνιες 2012 Ιστορία Γενικής
Πανελλήνιες 2012 Μαθηματικά Γενικής

Διαβάστε τα θέματα Βιολογίας Γενικής στις Πανελλήνιες 2012:

ΘΕΜΑ Α
Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό κάθε μίας από τις παρακάτω ημιτελείς προτάσεις Α1 έως Α5 και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη λέξη ή στη φράση η οποία συμπληρώνει σωστά την ημιτελή πρόταση.
Α1. Το τρυπανόσωμα προκαλεί
α. ελονοσία
β. ασθένεια του ύπνου
γ. δυσεντερία
δ. πνευμονία.
Μονάδες 5
Α2. Τα φαγοκύτταρα παράγονται
α. στο νωτιαίο μυελό
β. στο θύμο αδένα
γ. στους λεμφαδένες
δ. στον ερυθρό μυελό των οστών.
Μονάδες 5
Α3. Το συμπλήρωμα και η προπερδίνη συμβάλλουν στην καταπολέμηση
α. των ιών
β. των βακτηρίων
γ. των μυκήτων
δ. όλων των παθογόνων μικροοργανισμών.
Μονάδες 5
Α4. Τα νιτροποιητικά βακτήρια μετατρέπουν
α. τα νιτρικά ιόντα σε μοριακό άζωτο
β. την αμμωνία σε νιτρικά ιόντα
γ. το ατμοσφαιρικό άζωτο σε νιτρικά ιόντα
δ. τις αζωτούχες οργανικές ενώσεις σε αμμωνία.
Μονάδες 5
Α5. Τα δάκρυα περιέχουν
α. λυσοζύμη
β. γαλακτικό οξύ
γ. λιπαρά οξέα
δ. υδροχλωρικό οξύ.
Μονάδες 5

ΘΕΜΑ Β
Β1. Σε ποια κατηγορία παθογόνων μικροοργανισμών ανήκει το μικρόβιο που προκαλεί την πολιομυελίτιδα και ποια κύτταρα του ανθρώπου προσβάλλει (μονάδες 2);
Να εξηγήσετε πώς θα προστατευτεί ο οργανισμός ενός ανθρώπου, ο οποίος έρχεται σε επαφή με το μικρόβιο της πολιομυελίτιδας, αν κατά το παρελθόν είχε κάνει εμβόλιο για την ασθένεια αυτή (μονάδες 5).
Μονάδες 7
Β2. Να εξηγήσετε ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες συμβάλλουν στη βαθμιαία αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Μονάδες 6
Β3. Να περιγράψετε τη δομή του ιού της επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας (HIV).
Μονάδες 8
Β4. Ποιες προφυλάξεις συμβάλλουν στον περιορισμό της μετάδοσης της νόσου που προκαλείται από τον HIV;
Μονάδες 4

ΘΕΜΑ Γ
Σε μια λίμνη ζει ένας πληθυσμός πέστροφας. Μετά από μία βίαιη γεωλογική δραστηριότητα η λίμνη χωρίστηκε σε δύο μικρότερες, με αποτέλεσμα ο αρχικός πληθυσμός πέστροφας να χωριστεί σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα αντιμετώπισε διαφορετικές περιβαλλοντικές πιέσεις, οι οποίες, μετά την πάροδο μεγάλης χρονικής περιόδου, οδήγησαν στην ανάπτυξη διαφορετικών χαρακτηριστικών στον καθένα από τους δύο πληθυσμούς.
Γ1. Πώς δικαιολογούνται οι διαφορές των χαρακτηριστικών μεταξύ των δύο πληθυσμών;
Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας σύμφωνα με τη θεωρία του Δαρβίνου.
Μονάδες 7
Γ2. Να δικαιολογήσετε αν η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω μπορεί να οδηγήσει στο σχηματισμό νέων ειδών.
Μονάδες 10
Γ3. Εάν μετά την πάροδο μεγάλης χρονικής περιόδου, στη λίμνη Α ζουν 15 είδη ψαριών, ενώ στη λίμνη Β μόνο 3 είδη ψαριών, να εξηγήσετε ποιο από τα δύο οικοσυστήματα θα είναι πιο ισορροπημένο.
Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται σε μια παραποτάμια περιοχή διοχετεύει τα απόβλητα των αποχετεύσεών του στο ποτάμι, θεωρώντας ότι δεν ρυπαίνει το νερό του ποταμού. Οι μετρήσεις που έγιναν, τόσο της ποσότητας του οξυγόνου όσο και της ποσότητας των αποικοδομητών στο νερό, απεικονίζονται στην παρακάτω γραφική παράσταση με τις καμπύλες Α και Β.
Ποια καμπύλη απεικονίζει την ποσότητα του διαλυμένου οξυγόνου και ποια καμπύλη απεικονίζει την ποσότητα των αποικοδομητών (μονάδες 2);
Να εξηγήσετε την απάντησή σας (μονάδες .
Μονάδες 10
Δ2. Τα παρακάτω διαγράμματα απεικονίζουν τη μεταβολή της συγκέντρωσης δύο αέριων ρύπων, του όζοντος και των οξειδίων του αζώτου κατά τη διάρκεια ενός εικοσιτετραώρου στο κέντρο της Αθήνας.
Ποια καμπύλη απεικονίζει τη μεταβολή της συγκέντρωσης του όζοντος και ποια τη μεταβολή της συγκέντρωσης των οξειδίων του αζώτου (μονάδες 2);
Να εξηγήσετε την απάντησή σας (μονάδες .
Μονάδες 10
Δ3. Να αναφέρετε ποια προβλήματα υγείας προκαλούν τα οξείδια του αζώτου στον άνθρωπο.
Μονάδες 5

Δείτε αναλυτικά τα θέματα Βιολογίας Γενικής στις Πανελλήνιες 2012 κάνοντας κλικ εδώ.

Δείτε τις απαντήσεις-λύσεις Βιολογίας Γενικής στις Πανελλήνιες 2012 κάνοντας κλικ εδώ (Φροντιστήριο Νέον), εδώ (Μεθοδικό) και εδώ (Ορίζοντες).

Σύμφωνα με καθηγητές, στη Βιολογία Γενικής το θέμα Δ2, που ζητούσε από τους υποψηφίους να προσδιορίσουν εικόνες του νέφους της Αθήνας σε διαφορετικές ώρες της ημέρας κρίνεται από βιολόγους ως αμφιλεγόμενο και πιθανολογείται ότι μπορεί να δυσκόλεψε πολλούς μαθητές.

Διαβάστε θέματα-λύσεις των Πανελληνίων 2012 σε όλα τα μαθήματα και εκτιμήσεις για Βάσεις 2012.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!

19 Σχόλια

  1. Αυριο γραφω βιολογια (2013 :Ρ ) και μπηκα απλα και μονο απο περιεργεια να δω τι επεσε περισυ…πραγματικα ευκολα θεματα και πολυ sos ολα, κατα τη δικη μου γνωμη φυσικα. Βεβαια ειμαι απολυτα σιγουρος πως αυριο θα πεσουν αρκετα δυσκολα θεματα…για να δουμε…

  2. Εφοσον Περσι εκαναν το μεγαλο βημα να βαλουν σε καθε θεμα ΑΣΚΗΣΗ φετος τα παιδια θα ηταν περισσοτερο προετοιμασμενα η εστω θα επρεπε μα ηταν περισσοτερα προετοιμασμενα. Τα θεματα ηταν αναμενομενης δυσκολιας. Περσι χαντακωθηκαν αρκετοι καθως προπερσι η βιολογια ηταν παιχνιδακι! Φετος ολοι ημασταν προιδεασμενοι οτι ξανα θα χαντακωσουν.Τα περσινα θεματα δεν μπορουν να θεωρηθουν ευκολοτερα με την παγιδα του τελευταιου θεματος που οδηγησε ακομα κ εξεταστη σε παραιτηση. Σαφως δεν ηταν ευκολα τα φετινα θεματα αλλα σιγουρα δεν παιδεψαν τοσο.

  3. ΕΦΟΣΟΝ ΠΕΡΣΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΗΜΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΘΕΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΦΕΤΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΑ Η ΕΣΤΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΑ. ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ. ΠΕΡΣΙ ΧΑΝΤΑΚΩΘΗΚΑΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΚΑΘΩΣ ΠΡΟΠΕΡΣΙ Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΗΤΑΝ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ! ΦΕΤΟΣ ΟΛΟΙ ΗΜΑΣΤΑΝ ΠΡΟΙΔΕΑΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ Ξ Α Ν Α ΘΑ ΧΑΝΤΑΚΩΣΟΥΝ! ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΘΕΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΑΚΟΜΑ Κ ΕΞΕΤΑΣΤΗ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ. ΣΑΦΩΣ Κ ΗΤΑΝ ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΠΑΙΔΕΨΑΝ ΤΟΣΟ.

  4. Τελικά οι διορθωτές παίρνουν ως σωστό αυτό που ακούστηκε εξαρχής(α-οξυγόνο,β-αποικοδομητές,το αντίστροφο η και τα 2?Γιατί θα τρελαθούμε μου φαίνεται

  5. Η παιδεία μας και το σύστημα εισαγωγής στις σχολές δεν ειναι ανεξάρτητο απο την πορεία μας σαν χώρα.Ημιμάθεια παπαγαλία και ολα στον βωμό των φροντιστηρίων.Γενικά είμαστε μια τριτοκοσμική χώρα.

  6. Kiriolektika exo apogoiteutei poli me auti tin tin epitropi thematwn! dhladh ti perimenoun? oti oloi eimaste viologoi k mporoume na lisoume opoiodipote thema? ta diagrammata itan poli koufa k ekseretika apaithtika ! ase pou eixan kai krifa simeia!

  7. Εγώ πάντως τα θεώρησα δύσκολα, ήταν πολύ μπερδεμένα, αλλά τέλος πάντων, δε νομίζω ότι ήταν για μαθητές μόνο της θετικής, αυτό είναι υπερβολή…
    Εγώ είμαι θεωρητική κατεύθυνση και απάντησα σωστά και στα 2 διαγράμματα. Και ξέρω πολλούς μαθητές της θετικής που δεν μπόρεσαν να το βρουν σωστά, ιδιαίτερα το Δ1.

  8. Παρανοήσεις, ασάφειες και λανθασμένες απαντήσεις στη Βιολογία Γενικής Παιδείας!
    Μετά από αρκετή παραφιλολογία γύρω από τα θέματα της βιολογίας γενικής παιδείας και με αφορμή τις ενδεικτικές απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. προς τους εξεταστές, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστα τα παρακάτω.
    Ως προς το θέμα Δ1:

    Aπάντηση:
    Tα μη επεξεργασμένα λύματα του ξενοδοχείου περιέχουν μεγάλη ποσότητα νεκρής οργανικής ύλης. Συνεπώς πυροδοτείται το φαινόμενο του ευτροφισμού (περιγραφή του φαινομένου σελ. 108 – 109 σχολικού εγχειριδίου). Συνοπτικά, o αριθμός των αποικοδομητών θα είναι αυξημένος στο σημείο απόρριψης αποικοδομώντας τη νεκρή οργανική ύλη και καταναλώνοντας ταυτόχρονα το διαθέσιμο διαλυμένο στο νερό οξυγόνο. Όσο απομακρυνόμαστε από το σημείο απόρριψης θα μειώνεται η ποσότητα νεκρής οργανικής ύλης άρα και ο πληθυσμός των αποικοδομητών.
    Η συγκέντρωση του οξυγόνου θα είναι αντιστρόφως ανάλογη της αποικοδομητικής δραστηριότητας. Έντονη αποικοδομητική δραστηριότητα κοντά στο σημείο απόρριψης συνεπάγεται χαμηλή συγκέντρωση οξυγόνου, απομάκρυνση από το σημείο απόρριψης συνεπάγεται εξασθένιση του φαινομένου του ευτροφισμού, μείωση της νεκρής οργανικής ύλης, μείωση της αποικοδόμησης, αποκατάσταση της συγκέντρωσης του οξυγόνου σε φυσιολογικά επίπεδα.
    Συμπερασματικά., και πάντα με άξονα την απλή λογική, η καμπύλη Α παρουσιάζει τη συγκέντρωση του οξυγόνου και η Β των αποικοδομητών, λύση την οποία παρουσιάζει και ο ΟΕΦΕ ως σωστή.
    Η απάντηση της Κ.Ε.Ε. ωστόσο, όπως και αρκετών φροντιστηριακών μονάδων που διαθέτουν ιστοσελίδα είναι ακριβώς η αντίστροφη, κάτι το οποίο θα δικαιολογείτο μόνο αν οι καμπύλες παρουσίαζαν το φαινόμενο συναρτήσει του χρόνου και όχι της απόστασης (όπως ο Κώστας Ντουράκης, βαθμολογητής φυσικώς αδυνάτων μαθητών στη Μυτιλήνη, πολύ σωστά υπογραμμίζει, http://www.alfavita.gr/artro.php?id=64860).
    Ας αναφερθεί ότι το θέμα βρίσκεται δημοσιευμένο και απαντημένο σε σχολικό βοήθημα (κ. Λάζαρος Γ. Μαλής, Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας,). Οι υπεύθυνοι θεμάτων μάλλον διάβασαν μόνο την εκφώνηση χωρίς να μπουν στον κόπο να δουν την απάντηση.
    Ασάφειες και στα θέματα Γ1, Γ2, με απαντήσεις που επικαλύπτονται. Η Κ.Ε.Ε. προτείνει στα βαθμολογικά κέντρα απαντήσεις από σελίδες 126 και 129 και για τα δυο θέματα, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί ποιες παράγραφοι απαιτούνται, (ίσως διότι εκ των υστέρων κατάλαβαν ότι πρόκειται για το ίδιο θέμα), όταν πλήθος μαθητών ζήτησαν διευκρίνιση για τον αν μπορούν να απαντήσουν μαζί τα δυο ζητήματα. Απάντηση, την οποία δεν έλαβαν ποτέ.
    Φαίνεται πως φέτος η προχειρότητα τόσο των θεμάτων όσο των ενδεικτικών απαντήσεων άγγιξε και το μάθημα της βιολογίας γενικής παιδείας. Η έλλειψη κυβέρνησης, δεν ξέρω πραγματικά πως συνδέεται με την έλλειψη επιστημοσύνης. Ελπίζουμε το υπουργείο να αναγνωρίσει το λάθος του και να ακυρώσει το θέμα για όλους τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να εξηγήσουν τα ανεξήγητα!
    Μαρκατζίνου Ελισάβετ, Βιολόγος, Ph.D.

  9. ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑ Μ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ!ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕ ΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ!ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ ΜΙΛΑΩ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑ

  10. kala entaxei ta 8emeta me th logikh bgenane alla akoma kai me th logikh na pigenes autoi sthn epitroph 8eloun na se bgaloun trelo!!! anaferomai eidika sto 8ema Γ tou eutrofismou p den einai mono ektos ulhs auto me thn apostash alla xreiazetai kai megalh fadasia gia na to breis. eleos dld prospa8oun na bgaloun apo th mhga xigh an einai dunaton biologia genikhs einai re paidia. h8ela na ma8w th skeftontai otan bgazoun t 8emata….profanws oxi na ta apodwsoun me safhnia…~~~!!!

  11. kala entaxei ta 8emeta me th logikh bgenane alla akoma kai me th logikh na pigenes autoi sthn epitroph 8eloun na se bgaloun trelo!!! anaferomai eidika sto 8ema Γ tou eutrofismou p den einai mono ektos ulhs auto me thn apostash alla xreiazetai kai megalh fadasia gia na to breis. eleos dld prospa8oun na bgaloun apo th mhga xigh an einai dunaton biologia genikhs einai re paidia. h8ela na ma8w th skeftontai otan bgazoun t 8emata….profanws oxi na ta apodwsoun me safhnia…~~~!!!

  12. enta3ei paidia sas ti na pw akoma kai ta persina poio eukola fenontai kai egw ta theorousa diskola otan egrafa alla me auta pou evalan se sas ti na pw…

  13. εγώ που είμαι θεωρητική και δεν έκανα φροντιστήριο και απάντησα στο δ2 τι θεωρούμε εξαίρεση της εξαίρεσης; 😛 ωστόσο παραδέχομαι ότι σαν θέματα γενικώς ήταν δύσκολα-μπερδευτηκά.

  14. Ηταν θεματα εξαιρετικα δυσκολα ιδιαιτερα για οσους ηταν θεωρητικη. Υποτιθεται οτι στη βιολογια που τη δινουν ατομα και απο τις τρεις κατευθυνσεις μπαινουν μετριας δυσκολιας θεματα. Αντιθετα με τα συγκεκριμενα που επεσαν μονο η θετικη μπορουσε να ανταπεξέλθει..

  15. Ηταν θεματα εξαιρετικα δυσκολα, ιδιαιτερα για οσους ηταν θεωρητικη κατευθυνση. Υποτιθεται οτι στη βιολογια μπαινουν μετρια θεματα αφου τη δινουν παιδια και απο τις τρεις κατευθυνσεις. Αντίθετα, στα συγκεκριμενα θεματα που εβαλαν μονο η θετικη μπορουσε να ανταπεξέλθει..

  16. Το θέμα Α3 έχει σωστές τις 3 πρώτες απαντήσεις ενώ η τέταρτη συνδυαζόμενη με το κείμενο της ερώτησης δεν δίνει νόημα και είναι λάθος! απαντήσεις αφού και οι τέσσερις προτάσεις που σχηματίζονται είναι σωστές! (Προσέξτε η εκφώνηση καλεί τους μαθητές να συμπληρώσουν την πρόταση ώστε αυτή να είναι σωστή…)
    Το Δ1 θέμα πρέπει να γίνουν δεκτές και οι 2 απαντήσεις αφού δεν προσδιορίζονται ακριβώς πολλά από τα δεδομένα της άσκησης! Νομίζω πρέπει να κριθεί η απάντηση από την εξήγηση που θα δώσει ο μαθητής.

  17. Εντάξει τι να σχολιάσω γι’ αυτό το έκτρωμα; Αν θέλουν να πεθάνουμε για να γράφουμε 20 μπορούν να το καταφέρουν! Τι να πω; Συγχαρητήρια γι’ αυτά τα καταπληκτικά θέματα που πήγαν και έβαλαν; Συνεδρίαζαν πολλές ώρες, ήθελα να ξερα… ; Αν συνεχίσουν έτσι και με τ’ άλλα μαθήματα την έχουμε βάψει!

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines