Πανελλήνιες 2012 Χημεία-Βιοχημεία: Θέματα-Απαντήσεις

Ποια ήταν τα θέματα στη Χημεία-Βιοχημεία; Διαβάστε αναλυτικά τα θέματα και τις απαντήσεις-λύσεις στη Χημεία-Βιοχημεία στις Πανελλήνιες 2012.

Με τη Χημεία-Βιοχημεία και όχι μόνο συνεχίστηκαν οι Πανελλήνιες 2012.

Οι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες 2012 εξετάστηκαν στα παρακάτω μαθήματα:
Πανελλήνιες 2012 Ιστορία Κατεύθυνσης
Πανελλήνιες 2012 Βιολογία Κατεύθυνσης
Πανελλήνιες 2012 Χημεία-Βιοχημεία
Πανελλήνιες 2012 ΑΟΔΕ

Διαβάστε τα θέματα Χημείας-Βιοχημείας στις Πανελλήνιες 2012:

ΘΕΜΑ A
Για τις ερωτήσεις Α1 και Α2 να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Α1. Κατά την ογκομέτρηση ισχυρού οξέος με ισχυρή βάση, το pH στο ισοδύναμο σημείο είναι:
α. 3
β. 5
γ. 7
δ. 9
Μονάδες 3
Α2. Ποια από τις επόμενες χημικές ουσίες, όταν διαλυθεί σε νερό, δεν μεταβάλλει το pH του;
α. NH4NO3
β. CH3COONa
γ. CaCl2
δ. KF
Μονάδες 3
Α3. Να χαρακτηρίσετε καθεμιά από τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας σωστό (Σ) ή λάθος (Λ), δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση (μονάδες 2).
α. Κατά την προσθήκη στερεού NaF σε υδατικό διάλυμα
HF η Ka του HF αυξάνεται.
β. Κατά την προσθήκη H2Ο, παρουσία H2SO4-HgSΟ4, σε
αιθίνιο προκύπτει ως προϊόν η αιθανάλη.
Να αιτιολογήσετε όλες τις απαντήσεις σας (μονάδες 4).
Μονάδες 6
Α4. Να συμπληρωθούν οι επόμενες χημικές εξισώσεις: (μονάδες 2)
CH3CHCH2CH3 + NaOH(υδατικό) . . . Cl
(μονάδες 3)
Μονάδες 5
Α5. Προπένιο αντιδρά με HCl και δίνει ένωση Α (κύριο προϊόν). Η ένωση Α αντιδρά με Mg, σε απόλυτο αιθέρα, και δίνει ένωση Β, η οποία στη συνέχεια αντιδρά με μεθανάλη και δίνει ένωση Γ. Η ένωση Γ με υδρόλυση δίνει οργανική ένωση Δ. Να γραφούν οι χημικές εξισώσεις των παραπάνω αντιδράσεων (oι οργανικές ενώσεις να γραφούν με συντακτικούς τύπους).
Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Β
Διαθέτουμε τα παρακάτω υδατικά διαλύματα:
Διάλυμα Δ1: NaOH συγκέντρωσης 0,01 Μ
Διάλυμα Δ2: CH3COOH συγκέντρωσης 0,1 Μ
Διάλυμα Δ3: CH3COONa συγκέντρωσης 0,1 Μ
Β1. Αραιώνουμε με νερό 10 mL διαλύματος Δ1 μέχρις όγκου
100 mL και 10 mL διαλύματος Δ2 μέχρις όγκου 100 mL.
Να υπολογιστεί το pH καθενός από τα δύο αραιωμένα
διαλύματα.
Μονάδες 8
Β2. Με ποια αναλογία όγκων πρέπει να αναμείξουμε τα
διαλύματα Δ1 και Δ2, για να προκύψει διάλυμα με
pH=6;
Μονάδες 8
Β3. Πόσος όγκος (L) H2Ο πρέπει να προστεθεί σε 500 mL
του Δ3, για να μεταβληθεί το pH του κατά μία μονάδα;
Μονάδες 9
Δίνεται ότι:
• Όλα τα διαλύματα βρίσκονται σε θερμοκρασία 25°C
• Κw=10−14, Ka(CH3COOH) = 10−5
• Τα δεδομένα του προβλήματος επιτρέπουν να γίνουν οι
γνωστές προσεγγίσεις.

ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας τις παρακάτω προτάσεις συμπληρωμένες με τους σωστούς όρους:
Από τις πρωτεΐνες που έχουν …………… ρόλο, η …………… είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά Ο2 στο αίμα, ενώ η
…………… είναι υπεύθυνη για την πρόσληψη Ο2 από τους μυς.
Μονάδες 6
Γ2. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στο σωστό συμπλήρωμα της παρακάτω πρότασης.
Το t-RNA
α. αποτελεί δομικό συστατικό των ριβοσωμάτων.
β. μεταφέρει κατά τη διάρκεια της πρωτεϊνοσύνθεσης,
αμινοξέα από το κυτταρόπλασμα στα ριβοσώματα.
γ. αποτελείται από αμινοξέα.
δ. μεταφέρει γενετικές πληροφορίες από το DNA στα
ριβοσώματα.
Μονάδες 3
Γ3. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
α. Τα αμινοξέα που μπορούν να συντεθούν από τον οργανισμό ονομάζονται απαραίτητα.
β. Η πολυνουκλεοτιδική αλυσίδα συγκροτείται με τη βοήθεια δεσμών υδρογόνου.
γ. Ένα πενταπεπτίδιο είναι μείγμα πέντε πεπτιδίων.
δ. Όταν ένα αμινοξύ με pI=5,6 διαλυθεί σε διάλυμα HCl 0,1Μ, τότε το αμινοξύ εμφανίζεται φορτισμένο θετικά.
Μονάδες 8
Γ4. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της Στήλης Ι και, δίπλα σε κάθε γράμμα, έναν από τους αριθμούς
της Στήλης ΙΙ, ώστε να προκύπτει η σωστή
αντιστοίχιση. (Ένα στοιχείο της Στήλης Ι περισσεύει).
Στήλη Ι
α. Φωσφοδιεστερικοί
δεσμοί
β. Πεπτιδικοί δεσμοί
γ. Γλυκοζιτικοί δεσμοί
δ. Δισουλφιδικοί δεσμοί
ε. Δεσμοί υδρογόνου
Στήλη ΙΙ
1. Ομοιοπολικοί δεσμοί μεταξύ ατόμων
θείου δύο κυστεϊνών
2. Ενώνουν τα διαδοχικά νουκλεοτίδια μιας
πολυνουκλεοτιδικής αλυσίδας
3. Συγκρατούν μεταξύ τους τις
συμπληρωματικές βάσεις του DNA
4. Ανιχνεύονται με την αντίδραση της
διουρίας.
Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιείται η σύνθεση γλυκόζης από μη υδατανθρακικές πηγές στον ανθρώπινο οργανισμό; (μονάδες 5) Πώς ονομάζεται αυτή η μεταβολική πορεία (μονάδα 1); Σε ποια όργανα του ανθρώπινου οργανισμού πραγματοποιείται η πορεία αυτή και σε τι βοηθάει τις μεταβολικές του ανάγκες; (μονάδες 4)
Μονάδες 10
Με βάση το παρακάτω σχήμα να απαντήσετε στα Δ2, Δ3, Δ4. (σχήμα)
Δ2. Να ονομαστούν οι μεταβολικές πορείες (Γ), (Δ), (Κ), (Θ), (Φ)
Μονάδες 5
Δ3. Να ονομαστούν τα ένζυμα Ε1, Ε2, Ε3 καθώς και το πολυενζυμικό σύμπλεγμα Ε4.
Μονάδες 4
Δ4. Σε ποια περιοχή του κυττάρου πραγματοποιείται η μεταβολική πορεία (Γ) και σε ποια η (Κ);

Δείτε αναλυτικά τα θέματα Χημείας-Βιοχημείας στις Πανελλήνιες 2012 κάνοντας κλικ εδώ.

Δείτε τις απαντήσεις-λύσεις Χημείας-Βιοχημείας στις Πανελλήνιες 2012 κάνοντας κλικ εδώ (Φροντιστήριο Νέον), εδώ (Μεθοδικό) και εδώ (Πουκαμισάς).

Διαβάστε θέματα-λύσεις των Πανελληνίων 2012 σε όλα τα μαθήματα και εκτιμήσεις για Βάσεις 2012.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2023 στις Πανελλήνιες 2023.