Πανελλήνιες 2012 Βιολογία Γενικής: Συμβουλές, SOS

Ποια είναι τα θέματα SOS για τη Βιολογία Γενικής παιδείας στις Πανελλήνιες 2012; Διαβάστε τα SOS για να προετοιμαστείτε κατάλληλα.

Οι Πανελλαδικές 2012 ξεκίνησαν και συνεχίζονται με Μαθηματικά και Βιολογία Γενικής παιδείας.

Tα προτεινόμενα θέματα, SOS για τη Βιολογία Γενικής παιδείας στις Πανελλήνιες 2012 είναι τα εξής:

ΘΕΜΑ Α
Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω ημιτελείς προτάσεις Α1 έως Α5
και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη λέξη ή στη φράση η οποία συμπληρώνει σωστά την ημιτελή
πρόταση.

Α1.Μπορούμε να έχουμε ανεστραμμένη τροφική πυραμίδα, όταν αυτή αναφέρεται:

α. στον πληθυσμό
β. στην ενέργεια
γ. στη βιομάζα
δ. σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις
Μονάδες 5

Α2.Περίβλημα που συναντάται σε μικροοργανισμούς και εμφανίζει χαρακτηριστική γεωμετρία είναι:
α. το έλυτρο
β. η κάψα
γ. το καψίδιο
δ. το κυτταρικό τοίχωμα

Μονάδες 5

Α3.Η ενέργεια που δεσμεύεται από τους παραγωγούς «ρέει»:

α. μονόδρομα στους καταναλωτές και στους αποικοδομητές.
β. αμφίδρομα στους καταναλωτές και στους αποικοδομητές.
γ. από τους αποικοδομητές στους καταναλωτές.
δ. στους αβιοτικούς παράγοντες ενός οικοσυστήματος.

Μονάδες 5

Α4. Η πορεία του άνθρακα σε ένα οικοσύστημα ακολουθεί τη ροή:

α. των υπολοίπων ανόργανων στοιχείων.
β. του αζώτου.
γ. της ηλιακής ενέργειας.
δ. της ενέργειας.

Μονάδες 5

Α5. Τα αντισώματα:

α. αποτελούν συστατικά των εμβολίων
β. συνδέονται με το αντιγόνο μέσω της σταθερής περιοχής
γ. συνεργάζονται με τα μακροφάγα κατά την ανοσοβιολογική απόκριση
δ. εξουδετερώνουν ταυτόχρονα πολλά διαφορετικά αντιγόνα

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ Β

Β1. Να ορίσετε τις παρακάτω έννοιες

1. ενδοσπόρια
2.τροφικό επίπεδο
3.αντιγόνο

Μονάδες 9

Β2. Πώς εξηγείται ο πόνος στο σημείο της φλεγμονής;

Μονάδες 5

Β3. Πως μπορεί να γίνει η διάγνωση για AIDS;
Μονάδες 5

Β4. Να εξηγήσετε την έκφραση: « η δράση της Φυσικής Επιλογής είναι τοπικά και χρονικά
προσδιορισμένη».

Μονάδες 6

ΘΕΜΑ Γ

Να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

1. Πως η βιομηχανική δραστηριότητα μεταβάλλει την ισορροπία των υδάτινων οικοσυστημάτων;

Μονάδες 8

Γ2. Οι καλλιεργητές χρησιμοποιούν δύο οικολογικούς τρόπους εμπλουτισμού του εδάφους με άζωτο,
την χρήση των περιττωμάτων των ζώων και την αμειψισπορά. Να περιγράψετε τις διεργασίες με τις
ποίες οι δύο αυτοί τρόποι συμβάλλουν στον εμπλουτισμό του εδάφους με νιτρικά ιόντα.

Μονάδες 8

Γ3. Τι ονομάστηκε από τον Δαρβίνο «φυσική επιλογή» και σε τι διαφέρει αυτή από την «τεχνητή
επιλογή»; Πώς η θεωρία της φυσικής επιλογής εξηγεί την ποικιλία των ειδών στη Γη ;

Μονάδες 9

ΘΕΜΑ Δ

Σε ένα υδάτινο οικοσύστημα έχουμε την επόμενη τροφική αλυσίδα:
Φυτοπλαγκτόν  ζωοπλαγκτόν  μικρά ψάρια  μεγάλα ψάρια  ψαροπούλια.
Κάθε ομάδα καταναλωτών τρέφεται αποκλειστικά με οργανισμούς του προηγούμενου τροφικού
επιπέδου. Δίνεται ότι η βιομάζα στο τροφικό επίπεδο των μικρών ψαριών είναι 200 τόνοι και η
ενέργεια που περιέχεται στα μεγάλα ψάρια είναι 25 kJ/kg.

Δ1. Τι είναι η βιομάζα; Να υπολογίσετε τη βιομάζα κάθε τροφικού επιπέδου και να σχεδιάσετε την
αντίστοιχη τροφική πυραμίδα.
Μονάδες 9

Δ2.α) Να υπολογίσετε τη ενέργεια που περιέχεται σε κάθε τροφικό επίπεδο και νασχεδιάσετε την
αντίστοιχη τροφική πυραμίδα.β) Για ποιους λόγους μειώνεται η ενέργεια καθώς προχωράμε από το ένα
τροφικόεπίπεδο στο αμέσως επόμενο;
Μονάδες 8

Δ3. Στο οικοσύστημα ανιχνεύθηκε ποσότητα μη βιοδασπώμενης ουσίας ίση με 10³ mg . Να
υπολογίσετε την ποσότητα της συγκεκριμένης ουσίας που θα βρεθεί σε κάθε κιλό βιομάζας των
κορυφαίων καταναλωτών.

Μονάδες 5

Δ4. Να υπολογίσετε τον αριθμό των ψαροπουλιών που μπορεί να στηρίξει αυτή η αλυσίδα, αν η μέση
βιομάζα κάθε πτηνού είναι 2,5 kg.

Μονάδες 3

Δείτε τις φωτογραφίες με τα προτεινόμενα θέματα, SOS για τα μαθηματικά γενικής για τις Πανελλήνιες 2012:

Τα παραπάνω θέματα, SOS προτείνονται από το Φροντιστήριο Άνοδος για τις καλύτερες απαντήσεις και λύσεις των παιδιών για τις Πανελλαδικές 2012.

Διαβάστε ποιες είναι οι συνταγές επιτυχίες για καλύτερες επιδόσεις μαθητών στις Πανελλήνιες 2012 και ποια είναι τα θέματα SOS για τα Μαθηματικά στις Πανελλήνιες 2012.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!

1 Σχόλιο

  1. Παρανοήσεις, ασάφειες και λανθασμένες απαντήσεις στη Βιολογία Γενικής Παιδείας!
    Μετά από αρκετή παραφιλολογία γύρω από τα θέματα της βιολογίας γενικής παιδείας και με αφορμή τις ενδεικτικές απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. προς τους εξεταστές, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστα τα παρακάτω.
    Ως προς το θέμα Δ1:

    Aπάντηση:
    Tα μη επεξεργασμένα λύματα του ξενοδοχείου περιέχουν μεγάλη ποσότητα νεκρής οργανικής ύλης. Συνεπώς πυροδοτείται το φαινόμενο του ευτροφισμού (περιγραφή του φαινομένου σελ. 108 – 109 σχολικού εγχειριδίου). Συνοπτικά, o αριθμός των αποικοδομητών θα είναι αυξημένος στο σημείο απόρριψης αποικοδομώντας τη νεκρή οργανική ύλη και καταναλώνοντας ταυτόχρονα το διαθέσιμο διαλυμένο στο νερό οξυγόνο. Όσο απομακρυνόμαστε από το σημείο απόρριψης θα μειώνεται η ποσότητα νεκρής οργανικής ύλης άρα και ο πληθυσμός των αποικοδομητών.
    Η συγκέντρωση του οξυγόνου θα είναι αντιστρόφως ανάλογη της αποικοδομητικής δραστηριότητας. Έντονη αποικοδομητική δραστηριότητα κοντά στο σημείο απόρριψης συνεπάγεται χαμηλή συγκέντρωση οξυγόνου, απομάκρυνση από το σημείο απόρριψης συνεπάγεται εξασθένιση του φαινομένου του ευτροφισμού, μείωση της νεκρής οργανικής ύλης, μείωση της αποικοδόμησης, αποκατάσταση της συγκέντρωσης του οξυγόνου σε φυσιολογικά επίπεδα.
    Συμπερασματικά., και πάντα με άξονα την απλή λογική, η καμπύλη Α παρουσιάζει τη συγκέντρωση του οξυγόνου και η Β των αποικοδομητών, λύση την οποία παρουσιάζει και ο ΟΕΦΕ ως σωστή.
    Η απάντηση της Κ.Ε.Ε. ωστόσο, όπως και αρκετών φροντιστηριακών μονάδων που διαθέτουν ιστοσελίδα είναι ακριβώς η αντίστροφη, κάτι το οποίο θα δικαιολογείτο μόνο αν οι καμπύλες παρουσίαζαν το φαινόμενο συναρτήσει του χρόνου και όχι της απόστασης (όπως ο Κώστας Ντουράκης, βαθμολογητής φυσικώς αδυνάτων μαθητών στη Μυτιλήνη, πολύ σωστά υπογραμμίζει, http://www.alfavita.gr/artro.php?id=64860).
    Ας αναφερθεί ότι το θέμα βρίσκεται δημοσιευμένο και απαντημένο σε σχολικό βοήθημα (κ. Λάζαρος Γ. Μαλής, Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας,). Οι υπεύθυνοι θεμάτων μάλλον διάβασαν μόνο την εκφώνηση χωρίς να μπουν στον κόπο να δουν την απάντηση.
    Ασάφειες και στα θέματα Γ1, Γ2, με απαντήσεις που επικαλύπτονται. Η Κ.Ε.Ε. προτείνει στα βαθμολογικά κέντρα απαντήσεις από σελίδες 126 και 129 και για τα δυο θέματα, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί ποιες παράγραφοι απαιτούνται, (ίσως διότι εκ των υστέρων κατάλαβαν ότι πρόκειται για το ίδιο θέμα), όταν πλήθος μαθητών ζήτησαν διευκρίνιση για τον αν μπορούν να απαντήσουν μαζί τα δυο ζητήματα. Απάντηση, την οποία δεν έλαβαν ποτέ.
    Φαίνεται πως φέτος η προχειρότητα τόσο των θεμάτων όσο των ενδεικτικών απαντήσεων άγγιξε και το μάθημα της βιολογίας γενικής παιδείας. Η έλλειψη κυβέρνησης, δεν ξέρω πραγματικά πως συνδέεται με την έλλειψη επιστημοσύνης. Ελπίζουμε το υπουργείο να αναγνωρίσει το λάθος του και να ακυρώσει το θέμα για όλους τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να εξηγήσουν τα ανεξήγητα!
    Μαρκατζίνου Ελισάβετ, Βιολόγος, Ph.D.

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines