Γιατί αποσύρθηκε άρον άρον η διαφήμιση της AMSTEL

Γιατί αποσύρεται άρον άρον η διαφήμιση της AMSTEL; Ποιο το σκεπτικό του ΣΕΕ για τη διαφήμιση της πασίγνωστης μπύρας;

Ως παραπλανητική κρίθηκε από το αρμόδιο όργανο η νέα διαφήμιση της Άμστελ με αποτέλεσμα να αποσυρθεί αφού η ονομασία της προέρχεται από τον ποταμό της Ολλανδίας και…όχι από την Ελλάδα!

Από την παλαιά ολλανδική διάλεκτο «aeme stelle» το οποίο σημαίνει περιοχή που περιβάλλεται από νερό, προέκυψε η ονομασία του ποταμού «Αmstel» στην Ολλανδία! Από την ίδια ρίζα, προέκυψε και η ονομασία του «Άμστερνταμ», το οποίο στην ελληνική δημοτική λεγόταν «Αμστελόδαμο». Το σίγουρο είναι, πάντως, πως το όνομα της μπύρας δεν βγήκε από το «Αμ…στέλναν τον έναν, αμ…στέλναν τον άλλον» ή τον «ΑΜ-οιράκη ΣΤΕΛ-ιο», όπως ισχυρίζεται -αστειευόμενη- η συγκεκριμένη διαφήμιση!

Για αυτό το λόγο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Amstel σε τηλεόραση και ραδιόφωνο μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).

To σκεπτικό της απόφασης

Η διαφήμιση κρίθηκε από το ΣΕΕ “παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση”. Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας. Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.

Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.

Παραπλανητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε…) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).

Διαβάστε πότε ξεκινάει η νέα αεροπορική εταιρεία, HellasAirlines.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!

9 Σχόλια

  1. αυτα για τις ξενες μπυρες φαινεται κατευθυνομενο …δεν το καταλαβαινεις ? Πόσο ελληνικό είναι ένα προϊόν με ελληνικό όνομα που φέρνει όλες τις πρώτες ύλες του από το εξωτερικό και συσκευάζεται μερικώς στην Ελλάδα; Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από έλληνες εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο; ετσι απλα

  2. Επιτελους και μια σωστη δικαστικη αποφαση. ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ μπυρες ειναι φιξ-βεργινα Η εν λογω πολυεθνικη φορεσε προβεια προβατου αλλα δεν της βγηκε.

  3. καλησπερα σας να ενημερωσω για κατι διοτι η κουβεντα σας εχει πολυ ενδιαφερον. Η ελληνικοτητα των προιοντων θελει αποδειξεις ρωταω λοιπον αφου λετε οτι εταιρειες στελνουν τα κερδη τους στην ευρωπη πως ειναι δυνατον να συντηρεις 4 εργοστασια χιλιαδες προμηθευτες χιλιαδες εργαζομενους και στο τελος τελος το κοστοςμενει εδω στην ελλαδα δεν ειναι καλο αυτο για την ελλαδα μας

  4. καλησπερα σας γενικα υπαρχει ενα κλιμα το οποιο προσωπικα με κανει και απορω μα τι θελουμε επιτελους. Σχετικα με την φαγε τα πραγματα ειναι γνωστα ..με την κοκα κολα συνεχιζονται λαμπρα για καποιους. Ειναι κριμα ομως να λεμε ψεματα και ανακριβειες για εταιρειες οπως για απραδειγμα οι προηγουμενες και η παραπανω. Δεν ειναι δυνατον να μη ναναγνωριζουμε αυτα που προσφερει καθημερινα στην οικονομια μας η αθηναικη και αλλες εταιρειες διαφωνειτε ?

  5. Αυτοί που γράφουν τέτοιες καταγγελίες έχουν κακή πληροφόρηση, εκτός και αν έχουν κάποιο σκοπό. Μια μπύρα που λανσάρεται για ελληνική έχει ένα εργοστάσιο με 50 άτομα, που εχει φτιαχτεί μόνο και μόνο για να πάρει κρατικές επιδοτήσεις. Εχει πολλά δάνεια, που δεν θα τα γυρισεί ποτέ. Εμένα δεν με ενδιαφέρουν οι σκυλοκαβγάδες ανάμεσα στις εταιρείες παραγωγής μπύρας. Ο λόγος που μπαίνω στην κουβέντα είναι επειδή η ‘ελληνικη’ δήθεν εταιρεία με εχει φεσώσει άγρια όπως και άλλους προμηθευτές της.Μην διαφημίζετε λοιπόν τέτοιες περιπτώσεις σαν ελληνικές μπύρες. Κάποιοι άρπαξαν την ελληνικη τατυτότητα για να κάνουν μπίζνες με κατι ψευτοεργοστάσια.

  6. καλημερα σας και καλη εβδομαδα, μια δυο ερωτησεις εχω και θα ηθελα την γνωμη σας παρακαλω, Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από έλληνες εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο; ευχαριστω για το βημα

  7. καλημερα καλη εβδομαδα, προσωπικα δεν μου αρεσε και εμενα η διαφημιση αλλα δεν ειμαι εγω αυτος που θα την κρινει ..παραπλανητικη δεν ηταν σιγουρα σαρκαστικη μπορει. Η καλιεργεια ομως ελληνικου κριθαριου με γεμισε αισιοδοξια διοτι επενδυσεις ειαν ιπου λειπουν απο την χωρα μας, μπραβο τους λοιπον.

  8. καλησπερα σας οταν το προιον παραγεται στην ελλαδα απο ελληνες με ελληνικες πρωτες υλες οπως και να λεγεται ειναι ελληνικο. π.χ η αμστελ η πρασινη η αλφα και η bios 5

  9. Καλα σας απανταει η Αθ.Ζυθοποιια και αυτη τουλαχιστον εχει και τρια εργοστασια στην ελλαδα μας με παραγωγες ελληνικου κριθαριου ..οχι σαν κατι αλλες με δανεια αγυριστα και επιδοτησεις για λουσα …λοιπον ? δεν εχει δίκιο ?

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines