Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι απολύονται, ποιοι σε διαθεσιμότητα. Προϋποθέσεις

Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι απολύονται, ποιοι μπαίνουν σε διαθεσιμότητα, ποιοι εξαιρούνται; Ποιες οι πορϋποθέσεις για απολύσεις και διαθεσιμότητα;

Η συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης και της τρόικας έχει ως στόχο να τεθούν σε διαθεσιμότητα 2.000 δημόσιοι υπάλληλοι μέχρι το τέλος του χρόνου (επίορκοι και «διαθέσιμοι») και 25.000 εργαζόμενοι στο Δημόσιο μέχρι τα τέλη του 2013. Οι υπάλληλοι θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας για έναν χρόνο, αμειβόμενοι με το 75% των αποδοχών και εάν δεν έχουν μετακινηθεί σε άλλη θέση εντός του 12μήνου, θα απολυθούν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Να καθησυχάσει τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, επιχειρεί η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, για μία ακόμη φορά, κάνοντας γνωστό ότι δεν θα απολυθούν, αλλά, θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Όπως αναφέρεται σε σημείωμα του υπουργείου, «η ένταξη των υπαλλήλων, που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης των θέσεών τους, στο Πρόγραμμα Κινητικότητας έχει σκοπό τη μετακίνησή τους, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτά κενά στη διοίκηση, ιδίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και να αξιοποιηθεί καλύτερα το διοικητικό προσωπικό».

Στο πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά άμεσα, εντάσσονται μόνο όσοι προσελήφθησαν χωρίς διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία επιλογής, ενώ, σημειώνεται ότι η διαδικασία ξεκινά με δημόσιους υπαλλήλους που δεν έχουν αξιολογηθεί ατομικά και, επιπροσθέτως, τονίζεται ότι «δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση η νομιμότητα των προσλήψεων αυτών – οι υπάλληλοι δεν στοχοποιούνται».

Αφορά μόνο δημόσιους υπαλλήλους με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στον κλάδο διοικητικού. Συγκεκριμένα αφορά:

1. Αποκλειστικά δημοσίους υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό.

2. Αποκλειστικά δημοσίους υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε. και Π.Ε).

3. Αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού-λογιστικού, διοικητικού-οικονομικού και διοικητικών γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.

Οι παραπάνω κατηγορίες επιλέχθηκαν, όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, διότι όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, «στις εν λόγω ειδικότητες, που άλλωστε έχουν υποστηρικτικό χαρακτήρα, παρατηρείται ιδιαίτερη συγκέντρωση υπαλλήλων.

Γι’ αυτό και επιλέχθηκαν να ενταχθούν άμεσα στο σχήμα κινητικότητας, ώστε να μεταφερθούν σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες σε προσωπικό, ιδίως όπου η υποστελέχωση δημιουργεί έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις εξυπηρέτησης του πολίτη, όπως τα ΚΕΠ, οι διευθύνσεις συντάξεων στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία, κ.λπ.

Επίσης, τονίζεται ότι ο αριθμός μετακινήσεων είναι, πράγματι, περιορισμένος, καθώς έχουν τεθεί τρεις περιορισμοί. Οι θέσεις αυτές καταργούνται μόνον εφόσον:

1. Ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εμπίπτουν στη ρύθμιση είναι μεγαλύτερος των δέκα (10) ανά υπηρεσία ή φορέα, ώστε να μην επηρεαστούν οι μικρές σε μέγεθος υπηρεσίες.

2. Οι δημόσιοι υπάλληλοι αυτοί ανέρχονται σε ποσοστό μικρότερο του 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων (μονίμων και ΙΔΑΧ) των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας. Αν υπερβαίνουν το 25%, οι υπηρεσίες εξαιρούνται.

3. Οι δημόσιοι υπάλληλοι αυτοί είναι λιγότεροι από το 10% του συνόλου του τακτικού προσωπικού που υπηρετεί στην υπηρεσία, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου και ειδικότητας, ώστε να μην προκύψουν προβλήματα λειτουργίας στις υπηρεσίες.

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται, σύμφωνα με το υπουργείο, οι ευαίσθητες υπηρεσίες, όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία, καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας).

Σημειώνεται, δε, ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι πρόκειται να μετακινηθούν και τα διαπιστωμένα κενά να καλυφθούν το συντομότερο. Έτσι, προβλέπονται αυστηρές προθεσμίες για την υλοποίηση αυτής της διαδικασίας, όσον αφορά τα αρμόδια όργανα και υπηρεσίες της διοίκησης (και μάλιστα με την απειλή πειθαρχικών ποινών σε περίπτωση μη τήρησης των προθεσμιών).

Τέλος, αναφέρεται ότι όλα τα παραπάνω θα εξειδικευθούν με ερμηνευτική εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Σε άμεση διαθεσιμότητα θα τεθούν τις πρώτες 3 ημέρες μετά τη δημοσίευση του νόμου οι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι προσελήφθησαν χωρίς διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία επιλογής.

Σε διαθεσιμότητα θα τεθούν μέχρι τα τέλη του 2013 οι δημόσιοι υπάλληλοι που προβλέπει ο νόμος από το σύνολο των υπηρεσιών του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Συγκεκριμένα η εφαρμογή της διάταξης αφορά υποψήφιους προς διαθεσιμότητα υπαλλήλους σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα.

Εξαιρούνται από την εφαρμογή των διατάξεων:

1. τα νοσοκομεία
2. ο ΟΑΕΔ
3. οι ασφαλιστικοί φορείς και
4. οι αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας).

Στην κατηγορία των υπό απόλυση δημοσίων υπαλλήλων βρίσκονται και όσοι έχουν μονιμοποιηθεί με το προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου που υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 25.000 εργαζομένους. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, εκτός από τον προσδιορισμό του προφίλ των «διαθεσίμων», θέτει και 3 προϋποθέσεις εκ των οποίων εάν δεν ισχύει έστω η μία δεν θα εφαρμοστεί η διάταξη. Συγκεκριμένα για να καταργηθούν οι συγκεκριμένες θέσεις θα πρέπει:

1. ο αριθμός των υπαλλήλων της υπό απόλυσης κατηγορίας να είναι μεγαλύτερος των δέκα ανά υπηρεσία ή φορέα, ώστε να μην επηρεαστούν οι μικρές σε μέγεθος υπηρεσίες

2. οι δημόσιοι υπάλληλοι προς διαθεσιμότητα να είναι λιγότεροι από το 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων (μονίμων και ΙΔΑΧ) των διοικητικών κλάδων, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας. Αν υπερβαίνουν το 25%, οι υπηρεσίες εξαιρούνται της εφαρμογής.

3. οι δημόσιοι υπάλληλοι προς διαθεσιμότητα να είναι λιγότεροι από το 10% του συνόλου του τακτικού προσωπικού που υπηρετεί στην υπηρεσία ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου και ειδικότητας, ώστε να μην προκύψουν προβλήματα λειτουργίας στις υπηρεσίες.

Διαβάστε πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι θα τεθούν σε διαθεσιμότητα μέχρι το τέλος του 2013.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.