#

“Ζημιάρικος” ο αθηναίος Προαστιακός. Πολλά τα εκατομύρια

Ποια η ζοφερή πραγματικότητα για τον Προαστιακό σιδηρόδρομο Αθηνών; Ποιοι είναι οι λόγοι που ο Προαστιακός σιδηρόδρομος δε μπορεί να βοηθήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Σύμφωνα με το toxrima.gr αν και εγκαινιάστηκε πανηγυρικά το 2004 και παρά τις διευκολύνσεις που εφαρμόστηκαν σχετικα με τα εισητήρια των ΜΜΜ, εννέα χρόνια αργότερα o Προαστιακός της Αθήνας έχει διαψεύσει τις αρχικές προσδοκίες. Μπορεί να ακουστεί παράδοξο, αλλά ο Προαστιακός της Αθήνας ζημιώνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μητρική εταιρεία) 15-18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αντίθετα, κερδοφόροι είναι οι Προαστιακοί σιδηρόδρομοι των Πατρών και της Θεσσαλονίκης.

Οι επιβάτες του Προαστιακού της Αθήνας παραμένουν σε σταθερά επίπεδα, κοντά στα 10 εκατομμύρια ετησίως. Ενδεικτικό είναι ότι, στο 9μηνο του 2012, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισέπραξε από τον Προαστιακό 11,7 εκατομμύρια, έναντι 10,9 εκατομμύρια το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Τέσσερις είναι κυρίως οι λόγοι για τους οποίους ο Προαστιακός δεν μπορεί «να σηκώσει κεφάλι».

1) Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει εγκατασταθεί σε όλο το μήκος του δικτύου. Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών» – Χαλκίδα και «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών» – Αθήνα – Πειραιάς διεξάγονται με ντιζελάμαξες, ενώ μονάχα τα δρομολόγια «Κιάτο – Αεροδρόμιο» με ηλεκτράμαξες. Η χρήση ντιζελομηχανών επιφέρει διπλάσια έξοδα λειτουργίας (καύσιμα) και συντήρησης, σε σχέση με τις ηλεκτράμαξες.

2) Ο Προαστιακός δεν μπορεί να καθορίσει αυτοβούλως την τιμολογιακή του πολιτική, με δεδομένο ότι το κόμιστρο των 1,4 ευρώ μεταξύ Μαγούλας – Κορωπίου καθορίζεται από τον ΟΑΣΑ. Το οξύμωρο είναι ότι ο Προαστιακός, στο δίκτυο προς το αεροδρόμιο, ανταγωνίζεται ένα άλλο κρατικό μέσο, το Μετρό, το οποίο τυγχάνει ευρύτερης αποδοχής.

3) Ο Προαστιακός ανταγωνίζεται και την Αττική Οδό, η οποία παρά τις μειωμένες διελεύσεις (οι ημερήσιες διελεύσεις φτάνουν σήμερα τις 200.000, έναντι 250.000 το 2011), συνεχίζει να καρπώνεται σημαντικό μερίδιο αγοράς.

4) Ο Προαστιακός συνεχίζει να παρουσιάζει «παιδικές» ασθένειες, με αποκορύφωμα την ταλαιπωρία των επιβατών, όταν χρειάζεται να κάνουν μετεπιβιβάσεις στο «ΣΚΑ».

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η κριτική που δέχεται το συγκοινωνιακό μέσο εντοπίζεται στα ακόλουθα:

-Επαναφορά κομμένων πρωινών και βραδινών δρομολογίων στη γραμμή του Αεροδρομίου-Κιάτου.
-Επέκταση των εμβόλιμων δρομολογίων Ρέντη-Οινόη/Χαλκίδα στον Πειραιά.
-Τροποποίηση προγράμματος δρομολογίων της γραμμής Αεροδρομίου-Κιάτου, ώστε να υπάρχει καλύτερη εναρμόνιση με τα δρομολόγια της Χαλκίδας και καλύτεροι χρόνοι αναμονής για όλες τις κατευθύνσεις.
-Τοποθέτηση στο ΣΚΑ πέραν του εκδότη εισιτηρίων και υπεύθυνου για να συντονίζει τις ανταποκρίσεις και να ενημερώνει τους επιβάτες σχετικά με πιθανά προβλήματα όπως καθυστερήσεις κ.α.

Διαβάστε για την απεργία των ΜΜΜ στις 22-23-24 Ιανουαρίου.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!