Ertopen. com: πώς πάει η θεαματικότητα της ΕΡΤ

Πώς κινείται η θεαματικότητα της ΕΡΤ που παραμένει ανοιχτή μετά το λουκέτο όπως αναφέρει το ertopen.com;

Τέσσερις μήνες έχουν περάσει μετά το «λουκέτο» που επέβαλε η κυβέρνηση στη δημόσια τηλεόραση. Η ΕΡΤ καταφέρνει με το ertopen.com όχι μόνο να παραμένει ανοιχτή, αλλά καταγράφει και ρεκόρ θεαματικότητας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ertopen.com, τα στοιχεία έχουν ως εξής:

«Από την 11η του Ιούνη, οπότε κι έγινε η καταφανώς αποτυχημένη απόπειρα να μας «μαυρίσουν», η ΕΡΤ έχει αξιοποιήσει τις Νέες Τεχνολογίες και τα Διαδικτυακά Μέσα όσο ποτέ άλλοτε – κι ίσως με το ertopen.com, όσο ποτέ κανείς άλλος ενημερωτικός οργανισμός στην ιστορία της χώρας.

Ποσοτικά, τα στοιχεία είναι αμείλικτα για όσους δε μας θέλουν «όρθιους» και μαχόμενους: Ενδεικτικά μόνο το ertopen.com, να αναφέρουμε ότι εντός του τετραμήνου είχαμε κάτι παραπάνω από 20 εκατομμύρια «θεάσεις», που αντιστοιχούν σε περί τα 5,3 εκατομμύρια θεάσεις ανά μήνα, ή περί τις 167.640 θεάσεις την ημέρα – με «αιχμή του δόρατος», προφανώς, τα Δελτία Ειδήσεών στην Τηλεόραση μας και ανάλογες ενημερωτικές εκπομπές τηλεόρασης και ραδιοφώνου, μαζί με τις επισκέψεις στον ιστότοπό μας απ’ όσους προτιμάνε να διαβάζουν τις ειδήσεις τους…

Ο συνολικός όγκος δεδομένων εικόνας, ήχου και (αμελητέου, βέβαια, μπροστά στ’ άλλα) κειμένου που διακινήθηκαν στο τετράμηνο φτάνει, κατά προσέγγιση και με τις σχετικές αναγωγές, ή και ξεπερνά, τα 2.180 Terabytes, ή περίπου 2,2 Petabytes – αριθμός τερατώδης για τα εγχώρια δεδομένα – κι αυτό, δίχως να υπολογίσουμε ό,τι μεταφορτώθηκε μέσω των Κοινωνικών Δικτύων και του «καναλιού» μας στο YouTube, όπου καταγράφονται δύο, σχεδόν, εκατομμύρια θεάσεων μέσω του ertopen.com από τις 11 Ιουνίου και μετά – περισσότερα, όμως, γι’ αυτά σε λίγο.

Πάνω από 10 εκατομμύρια συνολικών ωρών (τηλε)θέασης, πάνω από πέντε (συντηρητικά) εκατομμύρια επισκέψεις και σχεδόν τρία εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες εντός του τετραμήνου στο ertopen.com, μας προσφέρουνε την αίσθηση της δικαίωσης του αγώνα που διεξάγουμε, τουλάχιστον εκεί που μετρά: στις συνειδήσεις του κοινού, των πολιτών που διψάνε για ανεξάρτητη, ποιοτική και Ανοιχτή ενημέρωση και ψυχαγωγία, ενώ βρίσκονται στη δίνη ενός αδυσώπητα επιφανειακού ραδιοτηλεοπτικού τοπίου, που σπανίως μόνο κάνει κάτι περισσότερο απ’ το να συδαυλίζει τον καταναλωτισμό και την ανούσια σπατάλη – χρημάτων.

Αν και απολύτως ασφαλείς αναγωγές και συγκρίσεις με τις «παραδοσιακές» μορφές εκπομπής δεν μπορούν να γίνουνε ευθέως –κι αυτό το γνωρίζουν οι αρμόδιοι ρεπόρτερ και συντάκτες- πάντως, η γενική εικόνα που προκύπτει είναι εμφανώς και αισθητά καλύτερη από πάρα πολλά άλλα ηλεκτρονικά (με την έννοια του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης) Μέσα Ενημέρωσης, που συνηθίζουν να επαίρονται και να εκδίδουν θριαμβευτικά δελτία Τύπου για σοβαρώς υποδεέστερα αποτελέσματα σε τηλεθεάσεις και ακροαματικότητες.

Αυτό καταδεικνύεται κι από ένα μη ποσοτικοποιήσιμο και ως εκ τούτου μη μετρήσιμο, αλλά ιδιαίτερα ενδεικτικό διαισθητικά μέγεθος: η αναπαραγωγή του ertopen.com από ένα σωρό άλλα sites, ιστολόγια και προσωπικές σελίδες στα Κοινωνικά Δίκτυα, κάθε αναφοράς στην Ανοιχτή ΕΡΤ έχει ξεπεράσει σχεδόν κάθε ανάλογο προηγούμενο. Ενδεικτικά, κι εδώ, να αναφέρουμε ότι ο όρος αναζήτησης, το hash tag στην καθομιλουμένη, #ERT στο Twitter υπήρξε επί μακρόν το δημοφιλέστερο στη χώρα και επαναναδυόταν κάθε τόσο στη δεκάδα, αναλόγως των εξελίξεων.

Τα Κοινωνικά Δίκτυα, είναι ίσως σημαντικό να καταγραφεί πως, μόνο στο Twitter, σχεδόν 22 χιλιάδες άνθρωποι που μας ακολουθούν λαμβάνουν άμεσα και σε «πραγματικό χρόνο» ό,τι κι αν δημοσιεύουμε στο ertopen.com – χωρίς, βέβαια, να μπορούμε να καταμετρήσουμε τον παράγοντα διάδοσης κάθε ανάρτησής μας, καθώς οι ίδιοι επαναδημοσιεύουν και διακινούν στους κύκλους τους ό,τι θεωρούν αξιομνημόνευτο.

Στο YouTube το «κανάλι» της ΕΡΤ έχει σχεδόν 7,5 χιλιάδες εγγεγραμμένους «φίλους», εκ των οποίων οι 6.700 (και κάτι ψιλά) ενεγράφησαν μετά την 11 Ιουνίου – το νούμερο ίσως φαίνεται μικρό, αλλά αφορά μονάχα στους «πιστούς» μας, καθώς στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν απαιτείται εγγραφή για να παρακολουθήσει κανείς κάποιο βίντεο. Γι’ αυτό, κιόλας, έχουν καταγραφεί στο ertopen.com σχεδόν δύο εκατομμύρια θεάσεις, με περίπου 140.320 συνολικές ώρες θέασης κοινού στο δίκτυο αυτό, που, φυσικά, δεν προέρχονται όλες αποκλειστικά από τους εγγεγραμμένους χρήστες μας.

Στον «περιφραγμένο κήπο» που είναι το Facebook έχουμε γύρω στις 53 χιλιάδες «Likes» που μας ακολουθούν και τακτικά ενημερώνονται από εμάς, με σχεδόν 650 χιλιάδες ζεύγη οφθαλμών, μόνο τον τελευταίο έναν μήνα, να βλέπουν στα χρονολόγιά τους κάθε πιθανή ανάρτησή μας – το ενδιαφέρον, όμως, εδώ είναι ότι περίπου 35 χιλιάδες απ’ αυτούς, ανέπτυξαν κάποιου είδους «διάδραση» με το περιεχόμενό μας, εκτός από το να το δουν απλώς, διαμοιράζοντάς το και διακινώντας το αλλού, σε δίκτυα και περιοχές αδύνατο να μετρηθούν με τα μέσα που διαθέτουμε. Είναι, όμως, χαρακτηριστικό ότι στην κορύφωση του Σεπτεμβρίου, όταν πρώτη η ERTOpen μετέδωσε μέσα στη νύχτα πως η δολοφονία του Παύλου Φύσσα δεν ήταν συμπλοκή οπαδών ή κάτι ανάλογο, αλλά ειδεχθές έγκλημα με κίνητρα πολιτικά, την ανάρτηση αυτή, στο Facebook και μόνο, είδαν πάνω από 180 χιλιάδες άνθρωποι – που, φυσικά, δεν την κράτησαν «για πάρτη τους» μονάχα…

Δείτε ποιοι είναι οι 439 προσληφθέντες στη Δημόσια Τηλεόραση.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι.