Τέλη κυκλοφορίας 2015: ποιοι είναι εκείνοι που θα την “πληρώσουν”

Ποιοι είναι εκείνοι που θα την πληρώσουν στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων ΙΧ το 2015 με την αλλαγή που αναφέρεται στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού;

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων ΙΧ αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού με βάση την ετήσια χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο κάτοχος του.

Αυτό είναι ένα σενάριο που εξετάζεται από την Κυβέρνηση για τα τέλη κυκλοφορίας 2015, βάσει του λεγόμενου «Ολλανδικού μοντέλου», σύμφωνα με το οποίο η επιβάρυνση ενός ΙΧ υπολογίζεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).

Αν και το σενάριο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να επιβεβαιωθεί λόγω και του κόστους των συσκευών GPS (βέβαια με τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ποτέ δεν είσαι σίγουρος), εάν όμως ισχύσει θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στα μικρομεσαίου κυβισμού ΙΧ προς όφελος των μεγάλων σε κυβισμό, τα οποία θα ανασάνουν σημαντικά και από τη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%, όπως προτίθεται το ΥΠΟΙΚ.

Λαμβάνοντας υπόψη ένα ιδιαίτερα συντηρητικό σενάριο, αυτό των 10.000 διανυθέντων χλμ. κατά μέσο όρο (στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 15.000χλμ./έτος) και κάνοντας έναν απλό υπολογισμό (βλέπε σχετικό πίνακα) παρατηρούμε ότι τα μικρού κυβισμού ΙΧ επιβαρύνονται σημαντικά, ακόμη και με υπερδιπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας 2015.

Ωφελημένοι (αν και ελάχιστοι οι εναπομείναντες) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ., καθώς εκεί αναμένεται να υπάρξει μείωση στα τέλη κυκλοφορίας 2015 τουλάχιστον 50%!

Δείτε ποιο είναι το νέο χαράτσι που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί για τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.