Germanwings Airbus εξελίξεις: Γιατί έπεσε το αεροπλάνο με σταδιακή κάθοδο. “Καταραμένο” σημείο

Ποιες οι εξελίξεις γύρω από την αεροπορική τραγωδία με το Airbus;

Συγκλονίζει η νέα αεροπορική τραγωδία με το Airbus A320 της αεροπορικής εταιρείας Germanwings (θυγατρική της Lufthansa), καθώς ώρες μετά το δυστύχημα, παραμένει μυστήριο τι συνέβη και το αεροσκάφος έχασε τόσο απότομα ύψος.

Το αεροσκάφος συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στη νότια Γαλλία, στην περιοχή Digne και δεν υπάρχουν επιζώντες, μεταξύ των 150 επιβαινόντων.

Το μοιραίο Airbus απογειώθηκε στις 10.00 ώρα Γαλλίας από το αεροδρόμιο του «Marigmane» και εκτελούσε την πτήση 4U9525 Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 46 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Βαρκελώνη και συγκεκριμένα στις 10:47 ακούστηκαν τα τελευταία λόγια από το πλήρωμα του αεροσκάφους: «Emergency, emergency».

Εκτοτε, το Airbus ανέβηκε απότομα στα 38.000 πόδια και εν συνεχεία έπεσε πάλι απότομα στα 6.800 ενώ πετούσε με ασυνήθιστα χαμηλή ταχύτητα -για το συγκεκριμένο ύψος στο οποίο βρισκόταν- στους 378 κόμβους. Έπεσε από τα 38.000 πόδια μέσα σε οκτώ λεπτά, ανακοίνωσαν οι εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, χάνοντας δηλαδή ύψος 5.000 ποδιών κάθε λεπτό.

Το μυστήριο όμως μεγαλώνει, καθώς μετά την τελευταία επικοινωνία του πληρώματος και για τα υπόλοιπα περίπου 8 λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε, δεν υπήρξε καμία άλλη επαφή. Ο πύργος ελέγχου που είχε την ευθύνη του αεροσκάφους επιχειρούσε επικοινωνία με τους πιλότους χωρίς όμως αποτέλεσμα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου.

Σχεδόν αμέσως μόλις έφτασαν στο σημείο της συντριβής σωστικά συνεργεία, εντόπισαν το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Η επεξεργασία των στοιχείων του κάνει τους ειδικούς να πιστεύουν ότι θα δώσει μια σαφή εικόνα του τι συνέβη τα τελευταία εκείνα λεπτά.

Ο ειδικός σε θέματα αεροναυπηγικής, Ζεράρ Φλέτζερ, δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο “BFMTV”, πως τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να είναι πολλά: «Έκρηξη, φωτιά, μπορούν ακόμα και να φταίνε πουλιά!». «Κάτι συνέβη ξαφνικά για να χάσει το αεροσκάφος τόσο απότομα ύψος» τόισε ο Ζεράρ Φλέτζερ.

Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, ενώ όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες των σωστικών συνεργείων που έσπευσαν στο σημείο, το αεροσκάφος έχει διαλυθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα μεγαλύτερα συντρίμμια έχουν μέγεθος σχεδόν όσο ένα αυτοκίνητο.

Πάνω από την περιοχή ερευνών έχει επιβληθεί απαγόρευση πτήσεων, λόγω των συχνών δρομολογίων από σωστικά μέσα, καθώς το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος είναι μία δύσβατη ορεινή περιοχή. Κάτοικος της ευρύτερης περιοχής Haute Provence στις γαλλικές Άλπεις δήλωσε στην εφημερίδα:

«Για να φτάσω στο σημείο όπου συνετρίβη το Airbus, χρειάζεται να οδηγήσω μισή ώρα με το αυτοκίνητο και να συνεχίσω με τα πόδια για άλλες πέντε ώρες!».

Η συντριβή του Airbus θεωρείται η χειρότερη αεροπορική τραγωδία σε γαλλικό έδαφος από την πτώση του Κονκόρντ το 2000. Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα της Germanwings η οποία είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για να μετονομαστεί σε Eurowings.

Το αεροπλάνο αυτό ήταν ένα από τα παλαιότερα που έχει η εταιρεία και παραδόθηκε από την Airbus το Νοέμβριο του 1990 με σειριακό αριθμό 147.

Το πιο ασφαλές σημείο μιας πτήσης θεωρείται η φάση κατά την οποία ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε ύψος πτήσης (cruise elevation), όπως ήταν δηλαδή το συγκεκριμένο Airbus. Υπολογίζεται ότι σε αυτή την φάση συμβαίνει μόνο το 10% των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Αντιθέτως, το 47% των θανατηφόρων αεροπορικών ατυχημάτων συμβαίνουν στη φάση της προσγείωσης ή της τελικής προσέγγισης και το 14% των ατυχημάτων σημειώνονται στη φάση της απογείωσης.

Ο τελευταίος έλεγχος στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκε χθες από τεχνικούς της Lufthansa και όλα ήταν κανονικά, είπαν εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, στην οποία ανήκε το Airbus A320-200.

Τα στελέχη της Germanwings, της χαμηλούς κόστους εταιρείας που ελέγχεται από τη Lufthansa, υποστήριξαν ότι η δραματικά ταχεία πτώση του Airbus που εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τα 38.000 πόδια μέχρι τη στιγμή της συντριβής διήρκεσε οκτώ (8) λεπτά.

«Πρέπει να διαπιστώσουμε τις αιτίες του δυστυχήματος», τόνισε ο εκπρόσωπος της Germanwings.

«Ξέρουμε ότι το αεροσκάφος έχασε ύψος. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί ο πιλότος κατέβηκε τόσο γρήγορα σε χαμηλό ύψος», δήλωσε κυβερνήτης που συμμετείχε στην συνέντευξη Τύπου.

Γάλλοι αξιωματούχοι, σύμφωνα με διεθνή δίκτυα, δεν αποκλείουν καμία υπόθεση, ακόμα και το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.

Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους A320-200 είχε δεκαετή εμπειρία και 6.000 ώρες πτήσης συνολικά.

Ταυτόχρονα, πολλά είναι τα σενάρια και οι υποθέσεις για το γιατί έπεσε το Airbus της Germanwings.

Ενα σενάριο κάνει λόγο για περιστατικό τύπου… Ηλιος, του αεροσκάφους που είχε πέσει στο Γραμματικό. Δηλαδή να υπήρξε απότομη αποσυμπίεση της καμπίνας και οι πιλότοι να έχασαν τον έλεγχο ή να προσπάθησαν να κατέβουν κάτω από τα 14.000 πόδια για να μπορούν να αναπνεύσουν οι επιβάτες.

Το δεύτερο σενάριο αφορά στην απώλεια μιας από τις μηχανές με αποτέλεσμα να χάθηκε πλέον ο έλεγχος και να έγινε το δυστύχημα.

Γιατί έπεσε το Airbus της Germanwings αναρωτιούνται ειδικοί αλλά και εκατομμύρια επιβάτες ανά τον κόσμο.

Ωστόσο, εντύπωση και πολλά ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός, πως το σημείο στο οποίο συνετρίβη το Airbus ήταν η αιτία κι ενός άλλου αεροπορικού δυστυχήματος, το 1953.

Ενα ακόμη τραγικό αεροπορικό δυστύχημα, σχεδόν στην ίδια περιοχή όπου κατέπεσε το μεσημέρι της Τρίτης το Airbus A320 της Germanwings είχε συμβεί την 1η Σεπτεμβρίου του 1953. Σύμφωνα με τα αρχεία του γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων στο προ μισού αιώνα αεροπορικό δυστύχημα είχαν σκοτωθεί 42 άτομα όταν ένα αεροσκάφος της Air France είχε καταπέσει 16 χιλιόμετρα από την πόλη Μπαρσελονέτ, πολύ κοντά στον τόπο της τωρινής καταστροφής.

Το αεροπλάνο που εκτελούσε πτήση από το Παρίσι στη τότε Σαϊγκόν και αργότερα πόλη του Χο Τσι Μινχ είχε προσκρούσει στο βουνό λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, ο πιλότος της πτήσης είχε έλθει σε επαφή με τον περιφερειακό πύργο έλεγχο του Aix-en-Provence στις 23:25 της πρώτης ημέρας του Σεπτέμβρη του 1953 μόλις 5 λεπτά πριν από την πτώση του αεροσκάφους.

Δεν είχε αναφέρει κανένα ζήτημα στην πτήση ή κάποιο μηχανικό πρόβλημα και είχε απλώς ζητήσει άδεια για να κατέβει από τα 13.500 πόδια στα 11.500 πόδια. Το αεροπλάνο συνετρίβη στις 23:30 σε ένα σημείο περίπου 2.800 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και μόλις 200 μέτρα κάτω από την κορυφή του βουνού Cemet, σε μια βραχώδη σχισμή, πολύ δύσκολη στην πρόσβαση.

Σχεδόν παρόμοια συντριβή με αυτή της πτήσης του Airbus A320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Germanwings, όπου έχασαν τη ζωή τους 151 άνθρωποι.

Δείτε καρέ καρέ την πορεία του Airbus πριν τη συντριβή και πόσοι οι νεκροί από την τραγωδία με το Αirbus.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις εξελίξεις για δολοφονίες που συγκλονίζουν και εγκλήματα που ανατριχιάζουν.