Νέα σκανδαλώδης κίνηση από Lidl: Γιατί αφαίρεσαν τον σταυρό από εκκλησίες σε διαφημιστικά [φωτο]

Ποια η νέα προκλητική κίνηση των Lidl που προκάλεσε σάλο;

Έντονες αντιδράσεις αλλά και πολλά ερωτήματα έχει προκαλέσει η προκλητική και συνάμα ακατανόητη ενέργεια της γνωστής γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl να αφαιρέσει τους σταυρούς από τις φωτογραφίες ελληνικών εκκλησιών, που χρησιμοποιήθηκαν σε διαφημιστικό για τα προϊόντα της.

Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου προσβολή προς τα ιερά σύμβολα της χώρας και της θρησκείας μας, από μια γερμανική εταιρεία η οποία – μην ξεχνάμε – απευθύνεται και στο ελληνικό κοινό, διατηρώντας εκατοντάδες υποκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Το «σβήσιμο» των σταυρών από τις ελληνορθόδοξες εκκλησίες, εξάλλου, προσβάλλει βάναυσα και τους Έλληνες του εξωτερικού, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με την απροκάλυπτη στρέβλωση των ελληνικών ιδεωδών στις χώρες όπου διαμένουν.

Το θέμα αποκαλύφθηκε όταν ένας καταναλωτής από το Βέλγιο, επισκέφθηκε ένα υποκατάστημα των Lidl, για να ψωνίσει. Εκεί, διαπίστωσε έκπληκτος ότι στις φωτογραφίες της Σαντορίνης που ήταν πάνω σε συσκευασίες ελληνικών προϊόντων, όπως κατεψυγμένος γύρος, μουσακάς και κεφτεδάκια, δεν υπήρχαν σταυροί στις εκκλησίες. Για την ακρίβεια, κάποιος είχε φροντίσει να τους σβήσει με με το ειδικό ηλεκτρονικό πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφιών photoshop.

Σύμφωνα με τον βελγικό ιστότοπο RTL info, που έφερε το θέμα στο φως της δημοσιότητας, ένας υπεύθυνος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ζήτησε συγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε, σχολιάζοντας: «Η πρόθεσή μας δεν ήταν ποτέ να σοκάρουμε, αποφεύγουμε τη χρήση των θρησκευτικών συμβόλων στη συσκευασία μας για να διατηρήσουμε την ουδετερότητα σε όλες τις θρησκείες και εάν αυτό έχει ερμηνευθεί διαφορετικά, ζητούμε συγνώμη σε όσους μπορεί να έχουν συγκλονιστεί».

Η εύλογη απορία που προκύπτει, όμως, είναι γιατί οι υπεύθυνοι της διαφημιστικής καμπάνιας δεν επέλεξαν ένα τοπίο χωρίς θρησκευτικό μνημείο.

«Η πρώτη φωτογραφία δείχνει ένα από τα ομορφότερα τοπία της Ελλάδας, σχεδόν εμβληματικό» αναφέρει το επίμαχο δημοσίευμα. Και προσθέτει: «Αυτή δεν είναι η Ακρόπολη των Αθηνών, αλλά μια μικρή ορθόδοξη εκκλησία με τρούλους σε έντονο μπλε χρώμα, που έρχεται σε αντίθεση με τους λευκούς τοίχους, το οποίο βρίσκεται σε ένα βράχο στο νησί της Σαντορίνης, ένα πραγματικό στολίδι από τη Μεσόγειο.

Αυτό το τοπίο έχει επιλεγεί για να απεικονίσει τη συσκευασία της ελληνικής σειράς προϊόντων ERIDANOUS “Original Greek Product”. (μτφ. Ιριδανός – Γνήσια Ελληνικά Προιόντα). Μουσακάς, γιαούρτι, φιστίκια ή φέτα πωλούνται στο Lidl κάτω από αυτό το εμπορικό σήμα και τη φωτογραφία της πανέμορφης ορθόδοξης εκκλησίας και των θόλων της σε έντονο μπλε χρώμα.

Αλλά μια μικρή λεπτομέρεια έκανε τον Αντουάν αγανακτισμένο. Σε όλα αυτά τα πακέτα, όπως το δείχνει με μια δεύτερη εικόνα όπου περιβάλλει όλες τις στέγες, οι σταυροί εξαφανίστηκαν. Έχουν διαγραφεί».

Από την πλευρά του ο Βέλγος καταναλωτής, που πρώτος εντόπισε την ανορθογραφία στην φωτογραφία, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ενοχλημένος με αυτή την ενέργεια του τμήματος μάρκετινγκ της γερμανικής εταιρείας.

«Είμαι εξοργισμένος από τα καταστήματα Lidl, που για την πώληση ελληνικών προϊόντων “καθαρίζουν” σε φωτογραφίες μέρος του τοπίου και τον πολιτισμό της Ελλάδας» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Αντουάν.

Μετά το κύμα αγανάκτησης που προκάλεσε αυτό το άρθρο, η ομάδα Lidl αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη, φοβούμενη προφανώς ότι το ζήτημα θα λάβει τεράστιες διαστάσεις και θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις της στην Ελλάδα ή και σε άλλες χώρες.



ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.