Σαρώνει το πρώτο on line Σούπερ Μάρκετ: Ποιο είναι. Με ποιον κολοσσό συνεργάζεται, τρελές εκπτώσεις

Ποιο το πρώτο on line Σούπερ Μάρκετ;

Είναι το πρώτο on line σούπερ μάρκετ στη χώρα, το πρώτο με πανελλαδική κάλυψη, αλλά και το πρώτο χωρίς… φορτηγά, χωρίς δικά του οχήματα, καθώς διανέμει τα προϊόντα του με κούριερ. Και μάλιστα από την Ορεστιάδα έως τη Γαύδο και από τα Αντίψαρα και τη Νίσυρο, έως την Ξάνθη και την Ορεστιάδα!

Χωρίς να κάνει… θόρυβο, χωρίς ισχυρές διαφημίσεις και καταχωρήσεις, έχει καταφέρει να έχει ικανά μερίδια αγοράς, που σε ορισμένους τομείς φτάνουν το 30% ή και το 35% αυτής της γοργά αναπτυσσόμενης και ουσιαστικά – καινούριας – αγοράς στην Ελλάδα.

Ο λόγος για το Welovesupermarket.gr το οποίο δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2013, από τα αδέρφια Διονύση και Γιώργο Ζήβα, οι οποίοι και έφεραν στην Ελλάδα το on line grocery (ηλεκτρονικό παντοπωλείο) προ 4ετίας. Ο πρώτος είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και ο δεύτερος ο αντιπρόεδρος και ο έχων το πρόσταγμα στα οικονομικά ως Chief Operating Officer.

Το Φεβρουάριο του 2017, το Welovesupermarket.gr ακούστηκε περισσότερο στην αγορά καθώς ένα από τα παραδοσιακά ονόματα στο χώρο του λιανεμπορίου της χώρας, η οικογένεια Παντελιάδη (Metro και My Market) εισήλθε με σημαντικό αλλά μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία, ως στρατηγικός εταίρος.

Με τον τρόπο αυτό αφενός ο όμιλος Παντελιάδη μπαίνει στο χώρο των on line αγορών με όχημα έναν απολύτως εξειδικευμένο «παίκτη», ενώ η πλευρά του Welovesupermarket.gr αποκτά πρόσβαση σ’ όλα τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα της μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Παράλληλα, όπως τονίζει στο Liberal ο ιδρυτής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Διονύσης Ζήβας, «στο μέλλον η συνεργασία με τον όμιλο Παντελιάδη θα γίνει ακόμη πιο στενή, σε πολλά επίπεδα».

Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο, παρά το κύμα ακρίβειας, ανακοινώνονται πολλές προσφορές σούπερ μάρκετ, που προσελκύουν το ενδιαφέρον καταναλωτών που θέλουν να γλιτώσουν χρήματα. Για παράδειγμα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει εκπτώσεις -50% ή 1+1, ενώ το μεγαλύτερο online σούπερ μάρκετ e-Fresh.gr ανακοινώνει συνεχώς προσφορές 30%. Κάντε κλικ στους αντίστοιχους συνδέσμους για να πάρετε τις προσφορές ΑΒ Μόνιμη μείωση τιμής και e-Fresh.gr με δωρεάν μεταφορικά.

Σύμφωνα με τον κ. Διονύση Ζήβα στο on line σούπερ μάρκετ απασχολούνται 25 εργαζόμενοι, ενώ έχει αποθηκευτικούς χώρους 1.700 τ.μ. και 300 τ.μ. γραφεία την Παιανία όπου βρίσκεται και το στρατηγείο.

To ηλεκτρονικό «ράφι» του Welovesupermarket.gr αυτή τη στιγμή έχει περίπου 9.000 κωδικούς προϊόντων, ενώ απώτερος στόχος είναι να φτάσει τους 12.000 κωδικούς.

Σ’ ό,τι αφορά τα προϊόντα που διανέμει, όπως σημειώνει ο κ. Ζήβας, είναι όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, καθαριότητας, απορρυπαντικά κ.λπ. «Αυτό που δεν διανέμει – προς το παρόν – είναι τα προϊόντα μαναβικής, κρέας και ιχθυοπωλείο».

Η διαφορετική φιλοσοφία, το κούριερ και η επαρχία

Σύμφωνα με τον κ. Ζήβα, το Welovesupermarket.gr δε διαθέτει δικά του φορτηγά ή άλλα οχήματα, αλλά διανέμει σ’ όλη την Ελλάδα μέσω της εκτενούς συνεργασίας που έχει με τις εταιρείες ταχυμεταφορών Easy Mail και Speedex!

Σε ερώτηση του Liberal περί κόστους, ο κ. Ζήβας τονίζει ότι «όντως υπάρχει κόστος λόγω αυτών των συνεργασιών, όμως γίνεται μια διαρκής προσπάθεια συμπίεσης άλλων εξόδων, ενώ υπάρχει η ελκυστικότητα των τιμών που διανέμουμε στην επαρχία, η οποία… υπερνικά αυτό το κόστος».

Ο ίδιος επισημαίνει ότι «ένα on line σούπερ μάρκετ δεν έχει άλλα κόστη πλην των μεταφορικών και των εργασιακών, οπότε μπορούν και γίνονται προσαρμογές.

Μια εξαιρετικά σημαντική παράμετρο που βάζει ο κ. Ζήβας, είναι ότι στην επαρχία και ειδικά σε απολύτως απομονωμένα μέρη όπως τα ακριτικά νησιά, ορεινά χωριά κ.λπ. οι τιμές είναι πολύ ελκυστικές, σε σχέση με τα τοπικά καταστήματα.

Έχουμε τις ίδιες τιμές που υπάρχουν στο site για όλη την Ελλάδα, οπότε συγκριτικά με τα καταστήματα της επαρχίας, είναι κατά πολύ πιο ελκυστικές. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε διανομές μέχρι και σε ακριτικά νησιά όπως τα… Αντίψαρα», τονίζει ο ίδιος.

Μάλιστα, σημειώνει ότι πάνω από το 50% του τζίρου του Welovesupermarket.gr προέρχεται από διανομές στην επαρχία και γενικώς εκτός Αττικής!

Φυσικά, τονίζει, παρ’ ότι στις περισσότερες τοποθεσίες της χώρας γίνεται προσπάθεια για παράδοση εντός 24 ωρών, σε απολύτως ακριτικές περιοχές που δεν υπάρχει πρόσβαση ούτε από αεροπλάνο, ούτε από καράβι (καθημερινά), δεν είναι δυνατόν η παράδοση εντός 24 ωρών.

Όμως, ακόμη και με λίγη εύλογη καθυστέρηση, μια οικογένεια σε μια ακριτική περιοχή που δεν έχει άλλη πρόσβαση στην αγορά, παίρνει τα προϊόντα που παραγγέλνει, αν φυσικά έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η έως τώρα πορεία

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, πάνω από 100.000 νοικοκυριά έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα του welovesupermarket.gr, ενώ έχουν παραδοθεί με επιτυχία πάνω από 450.000 παραγγελίες.

Η πλατφόρμα έχει καθιερώσει τη δυνατότητα δωρεάν επιστροφής οποιουδήποτε προϊόντος έως και 365 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς, ενώ οι παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω έχουν μηδενική χρέωση μεταφορικών, σ’ όλη την Ελλάδα.

Επίσης, η πλατφόρμα προσφέρει σταθερά έκπτωση 10% σε 3τεκνους και πολύτεκνους για πάντα και 10% σε φοιτητές για όλη την διάρκεια των σπουδών τους.

Τα αδέρφια Ζήβα, υπό την ομπρέλα της Net Spirit AE έχουν αναπτύξει επίσης συμπληρωματικές πλατφόρμες όπως WeLoveToys.gr (για την αγορά παιχνιδιού), WeLoveBabies.gr (παιδικά και μωρά) και WeLoveB2B.

Η τελευταία αποτελεί ένα on line κατάστημα, κατά το μοντέλο των Cash & Carry και απευθύνεται στους επαγγελματίες του HORECA (Hotel, Restaurant, Catering) και σε μικρά καταστήματα πώλησης όπως μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα.

Οι πλατφόρμες και η on line αγορά στην Ελλάδα

Μπορεί στην Ελλάδα η online αγορά των σούπερ μάρκετ να είναι σχεδόν στα σπάργανα, κάνοντας μικρούς – σε σχέση με τους μέσους όρους της Ευρώπης – τζίρους, όμως πρόκειται για έναν τομέα με ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 30% ετησίως! Μολονότι η «πίτα» του ηλεκτρονικού εμπορίου στα τρόφιμα είναι μικρή ακόμη, εντούτοις οι προοπτικές είναι εξαιρετικά μεγάλες.

Στην Ευρώπη αυτή η αγορά «δουλεύει» εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια καλά, ενώ στη χώρα μας μόνο τα τελευταία 3-4 χρόνια κάνει τα πρώτα της βήματα.

Τα online super market στην Ε.Ε. καταλαμβάνουν σήμερα από 5% έως 10% του συνόλου των πωλήσεων της λιανικής, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία, το μερίδιο αυτής της αγοράς φτάνει στο 35%! Ωστόσο, στη χώρα μας, οι διαδικτυακές πωλήσεις δεν ξεπερνούν το 1%!

Σήμερα στη χώρα μας υπάρχουν οι αμιγώς online πλατφόρμες αλλά υπάρχουν και αυτές που δημιουργήθηκαν από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αμιγώς ανεξάρτητες, είναι το Welovesupermarket (πλέον έχει partner το My Market), το e-fresh.gr και το yoda.gr. Το μπουκέτο συμπληρώνουν οι click2shop της ΑΒ Βασιλόπουλος και το Caremarket.gr (της Μαρινόπουλος).

Το εκτόπισμα της αγοράς

Μια ματιά στην πορεία των τζίρων την τελευταία τριετία, μαρτυρά τα περιθώρια εξέλιξης αυτής της αγοράς. Από τα 11 εκατ. ευρώ το 2014 (με ελάχιστες πλατφόρμες), έφτασε στα 20 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ το 2016 ξεπέρασε τα 30 εκατ. ευρώ!

Για το 2017 – η εκτίμηση είναι ότι θα ξεπεράσει τα 45 εκατ. ευρώ και ίσως αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ. Φυσικά, ο τζίρος είναι πολύ μικρός σε σχέση με τα περίπου 8-9 δισ. ευρώ που είναι οι πωλήσεις των φυσικών σούπερ μάρκετ, όμως η ποσοστιαία ετήσια άνοδος, είναι εντυπωσιακή.

Η εκτίμηση που έχει γίνει από την Convert Group e-Business Consulting, την κορυφαία στην Ελλάδα συμβουλευτική εταιρεία «εντεταλμένη» στο online grocery, είναι ότι oι Έλληνες θα αγοράζουν προϊόντα αξίας 380-400 εκατ. ευρώ το 2020 από online σούπερ μάρκετ. Δηλαδή σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, σχεδόν θα εικοσαπλασιαστεί ο τζίρος τους!

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.