Σκλαβενίτης – Αναστάτωση και αδιέξοδο μετά τον θάνατο του Στέλιου: Τι αλλάζει άμεσα στα σούπερ μάρκετ

Ποιες ριζικές αλλαγές έρχονται στον Σκλαβενίτη μετά τον θάνατο του Στέλιου;

Η επόμενη μέρα για την οικογένεια Σκλαβενίτη είναι εκ των πραγμάτων πολύ δύσκολη.

Η απώλεια του Στέλιου Σκλαβενίτη που συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία και βύθισε σε βαρύ πένθος την οικογένεια δεν είναι εύκολο να ξεπεραστεί από τη μια στιγμή στην άλλη…

Ειδικά για τον Γεράσιμο και την Μαρία, τα δυο αδέλφια που μαζί με τον αποθανόντα «πάλεψαν» σκληρά για ατελείωτες ώρες, προκειμένου να δημιουργήσουν μια εταιρεία-κολοσσό στο χώρο του λιανεμπορίου, παραμένοντας πιστοί στις αξίες και τις αρχές που κληρονόμησαν από τον πατέρα και τους παππούδες τους.

Η οικογενειακή επιχείρηση βρίσκεται σε κομβικό σημείο. Ίσως στο πιο κομβικό σημείο της σύγχρονης ιστορίας της. Η προσπάθεια διάσωσης του «Μαρινόπουλου» δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί.

Παρότι τα πρώτα «δείγματα γραφής» είναι ενθαρρυντικά, υπάρχουν ακόμη πολλές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπισθούν.

Μια από τις μεγαλύτερες είναι η αδυναμία ανάκαμψης των δεικτών της κατανάλωσης. Παρά την βελτίωση που παρατηρήθηκε τους δυο πρώτους μήνες του έτους, οι πωλήσεις υποχωρούν ξανά, εντείνοντας τον προβληματισμό στην αγορά. Μοναδική πηγή αισιοδοξίας αποτελεί ο τουρισμός, ο οποίος αναμένεται για άλλη μια χρονιά να δώσει βαθιά ανάσα στην ελληνική οικονομία.

Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο, παρά το κύμα ακρίβειας, ανακοινώνονται πολλές προσφορές σούπερ μάρκετ, που προσελκύουν το ενδιαφέρον καταναλωτών που θέλουν να γλιτώσουν χρήματα. Για παράδειγμα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει εκπτώσεις -50% ή 1+1, ενώ το μεγαλύτερο online σούπερ μάρκετ e-Fresh.gr ανακοινώνει συνεχώς προσφορές 30%. Κάντε κλικ στους αντίστοιχους συνδέσμους για να πάρετε τις προσφορές ΑΒ Μόνιμη μείωση τιμής και e-Fresh.gr με δωρεάν μεταφορικά.

Ο τουρισμός, όμως από μόνος του, δεν αρκεί για να αλλάξει τα δεδομένα. Χρειάζεται να τονωθεί η ζήτηση και στην εγχώρια αγορά.

Μια δεύτερη πρόκληση, την οποία δεν μπορεί να παραγνωρίσει κανείς είναι ο ισχυρός ανταγωνισμός. Όλοι, και κυρίως οι μεγάλοι παίκτες του χώρου προβλέπεται να ανεβάσουν και άλλο την πίεση, προκειμένου να συγκρατήσουν τις απώλειες που καταγράφουν από την επανεμφάνιση των σημείων της Μαρινόπουλος.

Στην πρώτη γραμμή πρόκειται να βρεθούν οι προσφορές, οι οποίες παρότι κοστίζουν πολύ είναι μονόδρομος για την αναθέρμανση της ζήτησης. Ήδη, παίζουν κυρίαρχο ρόλο, στην προσέλκυση των καταναλωτών καθώς όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα της Nielsen, ένα στα δυο επώνυμα προϊόντα είναι σε προσφορά!

Οι επόμενοι μήνες για το μέλλον του εγχειρήματος που ανέλαβε η οικογένεια Σκλαβενίτη θα είναι καθοριστικοί.

Αυτό, το ξέρουν καλύτερα απ’ όλους τα δυο αδέλφια που απέμειναν στο τιμόνι της… «Η προσπάθειά μας θα κριθεί στο τέλος του 2018», αναφέρουν συχνά πυκνά σε συνομιλητές τους, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τις αντιξοότητες που υπάρχουν. Ξέρουν πως υπάρχει ακόμη πολύ δρόμος μπροστά.

Παρότι όλα δείχνουν ότι «το νερό μπήκε στο αυλάκι» και οι καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην αλυσίδα που συνέδεσε το όνομά της με το σλόγκαν «τόσο φθηνά όσο πουθενά».

Παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν πάντως πως η οικογένεια Σκλαβενίτη δεν πρόκειται ούτε τώρα να το βάλει κάτω καθώς έχει το DNA του μαχητή στο αίμα της. «Έχει αποδείξει πως δεν παραδίδει εύκολα τα όπλα, έτσι και τώρα θα μαζέψει τα κομμάτια και θα φέρει σε πέρας το δύσκολο έργο που έχει αναλάβει», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Στην προσπάθειά αυτή έχουν σύμμαχο τον κόσμο, ο οποίος δείχνει πως θέλει να στηρίξει περισσότερο από πότε την οικογένεια…

Τα ερωτήματα…

Από την άλλη πλευρά, στην επιφάνεια έρχονται και μια σειρά από ερωτήματα που σχετίζονται άμεσα με τον αιφνίδιο θάνατο του 53χρονου επιχειρηματία.

Το πρώτο και κύριο είναι ποιος θα αναπληρώσει το «κενό» του. Ο Στέλιος Σκλαβενίτης, πέραν του ότι είχε σηκώσει το «βάρος» της συγχώνευσης με τον «Μαρινόπουλο», ήταν αυτός που είχε την ευθύνη της συνεργασίας με τους προμηθευτές του ομίλου. Ένα εξαιρετικά ευαίσθητο πόστο, καθώς συνδέεται άμεσα με την ικανότητα της εταιρείας να παρέχει καλές τιμές…

Ένα άλλο ερώτημα σχετίζεται με το ποσοστό του 53χρόνου επιχειρηματία στην οικογενειακή επιχείρηση. Θα περάσει απευθείας στα παιδιά του ή θα υπάρξει κάποια μεταβατική περίοδος είναι μια από τις απορίες που κυκλοφορούν στην αγορά τα τελευταία 24ώρα.

Ένα ακόμη ερώτημα, πιο μακρινό, αφορά στην πώληση της εταιρείας σε ξένο λιανέμπορο. Το σενάριο αυτό, το οποίο έχει «παίξει» κατά καιρούς επανέρχεται ξανά στο προσκήνιο υπό τις παρούσες συνθήκες. Κάποιοι δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο, η οικογένεια να επανεκτιμήσει τη στάση της σε ένα θέμα που μέχρι πρότινος απέρριπτε μετ’ επιτάσεως… Οι απαντήσεις και η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η οικογένεια αναμένεται να φανούν τους επόμενους μήνες. Ο χρόνος πέρα από το μεγαλύτερο «γιατρό» είναι και ο καλύτερος κριτής.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.