Σεισμός με νέο Σούπερ Μάρκετ: Πού άνοιξαν τα πρώτα 3 στην Αθήνα. Ποιο είναι, θα σπάσει ταμεία

Ποιο το νέο σούπερ μάρκετ που άνοιξε στην Αθήνα;

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο ανάπτυξης της αλυσίδας Spar στην ελληνική αγορά. Ένα μήνα μετά την ανακοίνωση της επιστροφής στη χώρα μας, η ομάδα που «τρέχει» το project εργάζεται πυρετωδώς για να υλοποιήσει τη στρατηγική επέκτασης της ολλανδικής εταιρείας επί ελληνικού εδάφους και να «στήσει» ένα δίκτυο, με κοινή ταυτότητα και την ίδια αγοραστική εμπειρία σε κάθε κατάστημα.

Τα πρώτα σημεία με το σήμα Spar άνοιξαν ήδη τις πύλες τους, σε Σκιάθο και Κρήτη και το αμέσως επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν δυο στην Κω, ένα στη Λάρισα και ένα στην Αθήνα. Μέσα στον Μάιο αναμένεται τρία ακόμη καταστήματα να «ντυθούν στα χρώματα της Spar», ένα στην Γλυφάδα, έναν στο Νέο Ηράκλειο και ένα στους Άγιους Ανάργυρους.

Τα περισσότερα σημεία ανήκουν σε μέλη του Αστέρα, ο οποίος και θα αποτελέσει τον κύριο κορμό του δικτύου, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν μέλη και άλλων ομίλων αγορών αλλά και μεμονωμένοι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, όπως πρώην Franchisees του Μαρινόπουλου που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της ολλανδικής αλυσίδας.

Όπως λέει στο mononews.gr ο επικεφαλής του Αστέρα και πρόεδρος της Spar Hellas, Γιώργος Παπαντώνης, η προσπάθεια της Spar είναι μια από τις λίγες ευκαιρίες για τη μικρή λιανική να οργανωθεί πάνω σε σωστές βάσεις και να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

Υπογραμμίζει πως η πίεση που δέχονται οι μικρότεροι παίκτες του λιανεμπορίου είναι τεράστια και εάν δεν ενωθούν και δεν γίνουν ανταγωνιστικοί είναι πολύ πιθανόν να εξαφανισθούν. Αυτή τη δυνατότητα, σημειώνει, τη δίνει η Spar μέσα από την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την παρουσία της σε 47 χώρες, την πλούσια γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες για τον καταναλωτή. «Λέγεται πως το μεγάλο ψάρι τρώει, εκτός… αν πάει στη γειτονιά των πιράνχας!», προσθέτει με νόημα.

Τα σούπερ μάρκετ Spar, σύμφωνα με τον κ. Παπαντώνη, θέλει κάθε κατάστημα της να είναι ανταγωνιστικό απέναντι σε κάθε άλλο κατάστημα του ανταγωνισμού, πολυεθνικού ή εγχώριου. «Η προστασία των μελών μας και η καλή και κερδοφόρα λειτουργία τους, είναι το πρώτο μας μέλημα. Τα ανοίγματα των καταστημάτων θα ενισχύουν τη συνολική δυναμική της SPAR στην Ελλάδα και θα προστατεύουν τη λειτουργία των υπαρχόντων καταστημάτων», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο, παρά το κύμα ακρίβειας, ανακοινώνονται πολλές προσφορές σούπερ μάρκετ, που προσελκύουν το ενδιαφέρον καταναλωτών που θέλουν να γλιτώσουν χρήματα. Για παράδειγμα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει εκπτώσεις -50% ή 1+1, ενώ το μεγαλύτερο online σούπερ μάρκετ e-Fresh.gr ανακοινώνει συνεχώς προσφορές 30%. Κάντε κλικ στους αντίστοιχους συνδέσμους για να πάρετε τις προσφορές ΑΒ Μόνιμη μείωση τιμής και e-Fresh.gr με δωρεάν μεταφορικά.

Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα της Spar σχεδιάζει να ενισχύσει τις προσφορές και τις εμπορικές συμφωνίες που έχουν σήμερα τα μέλη του Αστέρα, να δημιουργήσει κοινά φυλλάδια προσφορών για όλα τα καταστήματα, ενώ παράλληλα θα λανσάρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένου του ψυγείου, τα οποία σε βάρος τριετίας θα φθάσουν τους 1.400 κωδικούς. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα περισσότερα από 500 είδη ιδιωτικής ετικέτας SPAR σε όλες τις μεγάλες και σημαντικές κατηγορίες ενώ στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους αυτά να είναι περισσότερα από 800 προϊόντα.

Εκτός από το μίγμα προϊόντων που θα προτείνεται κεντρικά, ο συνεργάτης του δικτύου θα μπορεί να έχει στα ράφια του προϊόντα που αυτός κρίνει ότι εξυπηρετούν και ενισχύουν την επισκεψιμότητά του ενώ όσον αφορά στα προϊόντα Agra, στα μέλη του Αστέρα θα συνεχίσουν να υπάρχουν κανονικά ενώ στα υπόλοιπα μέλη θα είναι μόνο συμπληρωματικά του μίγματος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας SPAR.

Σε κάποιες περιπτώσεις που κριθεί αναγκαίο, ο συνεργάτης και ιδιοκτήτης του καταστήματος θα μπορεί να κρατήσει το όνομά του στην πινακίδα, μαζί με το σήμα της Spar (διπλή σήμανση).

Από τον σχεδιασμό δεν θα μπορούσε να λείψει η διαφήμιση του σήματος. Με δεδομένο ότι η Spar είναι ένας από τους πιο πολυδιαφημισμένους retailers στον κόσμο -βασικός χορηγός μεγάλων ευρωπαϊκών αθλητικών διοργανώσεων- προετοιμάζεται για διαφήμιση και στην Ελλάδα σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο αλλά και στο ραδιόφωνο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα γίνει και τηλεοπτική διαφήμιση, όταν όμως το επιτρέψει ο συνολικός όγκος του δικτύου.

Η Spar επέστεψε φέτος στην Ελλάδα τρία χρόνια μετά τη λήξη της συνεργασίας με τον Βερόπουλο. Υπεύθυνος για την ανάπτυξη του σήματος στην ελληνική αγορά, είναι η Spar Hellas, μια πολυμετοχική εταιρεία με κύριο μέτοχο τον όμιλο αγορών Αστέρας ενώ το υπόλοιπο ποσοστό κατέχουν επενδυτικά κεφάλαια.

Στόχος της εταιρείας είναι σε βάθος 4ετίας να δημιουργήσει περισσότερα από 350 καταστήματα Spar σε όλη την επικράτεια, με 1.400 είδη ιδιωτικής ετικέτας και τζίρο 1,2 δισ. ευρώ. Τα πρώτα 10 καταστήματα θα ανοίξουν μέχρι τον Ιούλιο, με στόχο να φθάσουν τα 80 μέχρι το τέλος του 2018. Κορμός του δικτύου θα αποτελέσουν τα σημεία πώλησης των μελών του Αστέρα, τα οποία αριθμούν 200 καταστήματα.

Στα σχέδια περιλαμβάνεται και η δημιουργία αυτόνομων καταστημάτων. Στόχος είναι η λειτουργία δέκα ανεξάρτητων σημείων στην περιοχή της Αθήνας, τα οποία θα βρίσκονται μέσα στον ιστό της πόλης ενώ δρομολογείται και η κατασκευή ενός μεγάλου που θα αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» και θα αποτυπώνει την πλήρη κουλτούρα και τη δυναμική της SPAR στη χώρα μας.

Να σημειωθεί πως η Spar είναι μια συνεταιριστική εταιρεία που συνεργάζονται με ανεξάρτητους λιανέμπορους σε όλο τον κόσμο. Σήμερα έχει παρουσία σε 47 χώρες, με περισσότερα από 13.000 καταστήματα και συνολικό κύκλο εργασιών περίπου τα 35 δισ. ευρώ.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.