Αλλαγές για Σκλαβενίτη: Τι καινούργιο φέρνει και προκαλεί πανικό στην αγορά. Αντιδράσεις ΑΒ Βασιλόπουλος, προσφορές και…

Ποιες οι αλλαγές στον Σκλαβενίτη;

Πάνω από τις προβλέψεις, σε ποσοστό της τάξεως του 10%, κινούνται ήδη οι πωλήσεις του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, αναφέρουν πηγές της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», σημειώνοντας μάλιστα ότι η τάση παραμένει αυξητική, με αποτέλεσμα να αναμένουν αισθητά υψηλότερο ποσοστό ανόδου σε επίπεδο κυλιόμενου 12μήνου, με αρχή το δεύτερο τρίμηνο.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι ανακαινίσεις των καταστημάτων του συγκεκριμένου δικτύου έχουν ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%, παρότι ριζικές, ενώ θετικά εξελίσσεται και η τάση των πωλήσεων «πάνω από τη Λάρισα», όπου προηγουμένως η Σκλαβενίτης δεν διέθετε ιδιαίτερη παρουσία.

Αυξητική τάση καταγράφει επίσης το δίκτυο της Κύπρου, ενώ σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό κινείται η μείωση των πωλήσεων στον προϋπάρχον δίκτυο της Σκλαβενίτης, λόγω του αναπόφευκτου «κανιβαλισμού» που δημιουργεί ο πολλαπλασιασμός των σημείων πώλησης, από την ενσωμάτωση του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

Οι επιδόσεις αυτές καταγράφονται σε μια περίοδο όπου η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινείται οριακά θετικά, μετά από ένα κακό α’ τρίμηνο, που σημαίνει ότι η αύξηση μεριδίων του ενός πρακτικά σημαίνει τη μείωση μεριδίων για άλλους

Ο πόλεμος προσφορών και οι προβλέψεις για νέες «συγκεντρώσεις»
Στην αγορά εκτιμάται ότι η κατά 10% υπέρβαση των στόχων των «Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη», μόλις ένα έτος μετά την ουσιαστική ενσωμάτωση του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος θα δημιουργήσει νέα δεδομένα αλλά και εξελίξεις στον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Από την ημέρα απόκτησης του δικτύου της Μαρινόπουλος από τις «ΕΥΣ», οι μεγάλοι της αγοράς, το πρώτο που είχαν να κάνουν, και έκαναν χωρίς μεγάλη επιτυχία από ό,τι αποδείχθηκε, ήταν η διατήρηση των «κεκτημένων» μεριδίων της περιόδου κατάρρευσης της «Μαρινόπουλος», κάτι που επιχειρήθηκε με «πόλεμο» προσφορών.

Πλέον, η στρατηγική των μεγάλων του χώρου αναγκαστικά θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί, λένε οι ίδιες πηγές. Δεν είναι άλλωστε κρυφό ότι όλοι ανέμεναν με αγωνία το πρώτο εξάμηνο του 2018, ώστε να διαπιστώσουν πώς θα σταθεί το εγχείρημα των «Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη».

Η επόμενη ημέρα για το οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά πάσα πιθανότητα, θα φέρει έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης στον χώρο. Πρόσφατη άλλωστε είναι η είσοδος της «Μασούτης» στην Αττική μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής. Μάλιστα, όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr ο διευθυντής μάρκετινγκ της αλυσίδας Σταμάτης Δαυίδ, η είσοδος της «Μασούτης» στην Αττική επιταχύνθηκε από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Διαβάζοντας αντίστροφα, υπαγορεύτηκε από την επέκταση των «ΕΥΣ».

Ανοικτός σε εξαγορές μικρότερων αλυσίδων έχει εμφανιστεί και ο διευθύνων σύμβουλος της METRO (My Market) Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε σχετικά: «Δεν θα μας άφηνε αδιάφορους μια ευκαιρία».

Ενδιαφέρον όμως θα έχει η αντίδραση της «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία έχει δεχθεί ισχυρές πιέσεις από την επέκταση των «Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη», με τις απώλειές της το 2017 να αγγίζουν τα 90 εκατ. ευρώ.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.