Ποια η καταγγελία αναγνώστη για τον Μασούτη;
Διαβάστε την καταγγελία, που μας έστειλε αναγνώστης για τα σούπερ μάρκετ Μασούτης.
Φυσικά, δεν ενστερνιζόμαστε την εν λόγω καταγγελία, ούτε μπορούμε να εγγυηθούμε την ορθότητά της, απλώς την καταγράφουμε.
“Είναι γνωστό σε όλους τους καταναλωτές στην Ελλάδα ότι τα σουπερμάρκετ (πέρα από τις υπέρμετρες αυξήσεις) χρεώνουν και επιπλέον, με διαφορά στην τιμή στο ράφι και την τιμή στο ταμείο. Στα νέου τύπου μαγαζιά υπάρχουν 2 δυσκολίες στον έλεγχο της χρέωσης.
Πρώτον, οι τιμές είναι γραμμένες στο ράφι και όχι πάνω στο προϊόν, το οποίο έχει μόνο ένα barcode. Συνεπώς βλέπεις την τιμή μόνο τη στιγμή που το επιλέγεις. Όταν το πληρώνεις είναι πιθανό να μη θυμάσαι ακριβώς την τιμή του, ειδικά αν έχεις αγοράσει πολλά προϊόντα.
Δεύτερον, όλες σχεδόν οι τιμές έχουν δύο δεκαδικά (πχ. 5,23 ευρώ). Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτό συμβαίνει γιατί δε θέλουν να τις στρογγυλοποιήσουν. Γιατί να μη στρογγυλοποιηθούν; Όταν από πέρσι ένα συγκεκριμένο (υπαρκτό) προϊόν ανέβηκε από 3,99 σε 5,82 μου φαίνεται μάλλον ανούσια η συζήτηση αν πρέπει ή αν δεν πρέπει να στρογγυλοποιούνται οι τιμές.
Η μη στρογγυλοποίηση βοηθά αφενός να μοιάζουν τα προϊόντα πιο φτηνά από ότι είναι (πχ. 3,99 αντί για 4,00 που ουσιαστικά είναι το ίδιο αλλά μοιάζει διαφορετικό) αλλά ας πούμε ότι ο έμπειρος καταναλωτής το βλέπει αυτό με την πρώτη ματιά, αφετέρου όμως βοηθάει στο να μη θυμάσαι ακριβώς τις τιμές έτσι ώστε η υπερχρέωση να είναι πιο εύκολη.
Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο, παρά το κύμα ακρίβειας, ανακοινώνονται πολλές προσφορές σούπερ μάρκετ, που προσελκύουν το ενδιαφέρον καταναλωτών που θέλουν να γλιτώσουν χρήματα. Για παράδειγμα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει εκπτώσεις -50% ή 1+1, ενώ το μεγαλύτερο online σούπερ μάρκετ e-Fresh.gr ανακοινώνει συνεχώς προσφορές 30%. Κάντε κλικ στους αντίστοιχους συνδέσμους για να πάρετε τις προσφορές ΑΒ Μόνιμη μείωση τιμής και e-Fresh.gr με δωρεάν μεταφορικά.
Χθες λοιπόν στο κατάστημα του ΜΑΣΟΥΤΗ στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης αγόρασα ένα προϊόν που κόστιζε 5,23. Το θυμόμουν πολύ καλά, καθώς συνέκρινα την τιμή του με άλλα παρόμοια προϊόντα. Η απόδειξη έγραφε 6,23, κάτι το οποίο το έλεγξα όταν έφτασα σπίτι.
Μάλιστα υπήρχε και σχετική διαφημιστική κάρτα που έγραφε με μεγάλα γράμματα “1 ευρώ λιγότερο”. Προφανώς το προϊόν με την “προσφορά” κάνει 5,23 αλλά το barcode εξακολουθεί να χρεώνει με την τιμή χωρίς την “προσφορά”.
Δεν ξέρω ποιά είναι η ενδεδειγμένη λύση και απάντηση στην απάτη αυτή από μέρος του καταστήματος. Η δική μου επιλογή δεν έχει σημασία να αναφερθεί, αν και οδήγησε σε όφελος δικό μου και μάλιστα πάνω από το αναμενόμενο. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει άλλη οδός.
Αν κι εγώ με την έκβαση της ιστορίας τελικά είμαι ευχαριστημένος, μπορώ να φανταστώ δεκάδες πελάτες που από χθες ως σήμερα (που ακόμα υπάρχει λάθος στο ράφι) πληρώνουν ένα ευρώ επιπλέον, πιστέυοντας μάλιστα ότι είναι τυχεροί που πέτυχαν μια προσφορά που τους εξασφαλίζει ένα ευρώ.
Μπορεί το συμβάν να φαίνεται ανούσιο (σιγά, για 1 ευρώ…) μπροστά σε άλλα ζητήματα που μας αφορούν, αλλά αν φανταστούμε σε πόσα προϊόντα μπορεί να συμβαίνει αυτό και πόσοι καταναλωτές εξαπατούνται σε ένα μόνο κατάστημα μίας συγκεκριμένης αλυσίδας, παίρνουμε μια γεύση για το μέγεθος του κλεμένου χρήματος που εισρέει στα ταμεία των σουπερμάρκετ.
Την ίδια στιγμή, στο ίδιο κατάστημα υπάρχει κλειστό σύστημα παρακολούθησης των διαδρόμων και αντικλεπτικό σύστημα για αποτροπή “αδικημάτων κατά της περιουσίας και της ζωής”. Σε κλέβει κάποιος κάθε μέρα χωρίς να το ξέρεις και σε ελέγχει ταυτόχρονα για να μην τον κλέψεις εσύ…
ΥΓ. Ο λόγος που το δημοσιεύω είναι αφενός η γνωστοποίηση του γεγονότος στο συγκεκριμένο κατάστημα, και αφετέρου ζητώ πληροφορίες αν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης όταν σε κλέβουν. Όποιος ξέρει, ας ενημερώσει.
Γιώργος Π.