Lidl, τρελά κέρδη: Ποια προϊόντα σαρώνουν και κάνουν τους ανταγωνιστές να τρέμουν. Πρώτα σε πωλήσεις

Σε ποια προϊόντα έκπληξη σαρώνουν τα LIDL και αναμένεται να τα ενισχύσουν σε βάρος των ανταγωνιστών τους;

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο εμπιστεύονται τις εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την αγορά φρούτων και λαχανικών, όπως προκύπτει από μελέτη της εταιρείας Oliver Wyman, που δημοσιεύθηκε με αφορμή τη Fruit Logistica.

Αν και πολλοί θα περίμεναν οτι τα LIDL θα προτιμούνταν για προϊόντα όπως χαρτιά, μπύρες και σνακς, η γνωστή αλυσίδα φαίνεται οτι σαρώνει στα φρούτα και στα λαχανικά στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Δανοί αγόρασαν το 41% των φρέσκων φρούτων και λαχανικών από εκπτωτικές αλυσίδες το 2017, οι Γερμανοί σε ποσοστό 39% και οι Πολωνοί κατά 31%.

Στον αντίποδα, μόλις το 5% των Ισπανών προμηθεύτηκε οπωροκηπευτικά από discount stores, καθώς οι κάτοικοι της Ιβηρικής και οι Ιταλοί εξακολουθούν να προτιμούν τις λαϊκές αγορές ή τα μικρά μαγαζιά. Στην έκθεση τονίζεται πως στη Γερμανία το 57% των καρότων αγοράζεται από εκπτωτικές αλυσίδες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στην Ισπανία σε 14%.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στα φρέσκα φρούτα: το 47% των μήλων και το 54% των πορτοκαλιών πωλούνται σε καταστήματα με χαμηλές τιμές στη Γερμανία. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ισπανία είναι 12% για τα μήλα και 8% για τα πορτοκάλια.

Υπογραμμίζεται ότι οι μπανάνες είναι το φρούτο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, και σε ό,τι αφορά τα λαχανικά πιο δημοφιλή είναι τα καρότα, οι ντομάτες και τα αγγούρια. Σημειώνεται, επίσης, ότι μέχρι τη δεκαετία του 1970 οι αλυσίδες με χαμηλότερες τιμές δεν πουλούσαν σχεδόν καθόλου φρούτα και λαχανικά.

Η γκάμα των πελατών

Σήμερα οι εκπτωτικές αλυσίδες, όπως οι Lidl και οι Aldi, δουλεύουν προς την κατεύθυνση της επέκτασης του τομέα των φρούτων και λαχανικών που προσφέρουν, ώστε να απευθυνθούν και σε καταναλωτές της ανώτερης και μεσαίας τάξης σε αστικές περιοχές, προσφέροντας καλής ποιότητας φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε πιο προσιτές τιμές. Πρόκειται για ένα τοπίο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.

Οπως λέει ο Ράινερ Μινχ από την Oliver Wyman, που διενήργησε την έρευνα, «τρία πράγματα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για τους καταναλωτές: η φρεσκάδα των προϊόντων, οι διαθέσιμες επιλογές και η παρουσίαση», καθώς τείνουν να αγοράζουν «περισσότερα από ένα μέρος που τους ικανοποιεί με την ποικιλία σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά που προσφέρει»

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.