Μαρία Τσάκου: Συγκλονίζει η τελευταία της ανάρτηση. Απίστευτη τραγική ειρωνία [φωτο]

Τι είχε γράψει στην τελευταία της ανάρτηση η αδικοχαμένη Μαρία Τσάκου;

Θλίψη έχει σκορπίσει ο θάνατος σε ηλικία μόλις 49 ετών της Μαρίας Τσάκου, η οποία στην τελευταία της ανάρτηση στα social media είχε αναφερθεί στον θάνατο του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης ήταν νονός και θείος της Μαρίας Τσάκου.

«Σήμερα έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Αγγελικούσης, ένας άνθρωπος που ήταν και θα παραμείνει από τα σύμβολα της ελληνικής ναυτιλίας, δεινός υποστηρικτής της ελληνικής σημαίας και των Ελλήνων ναυτικών» έγραφε τότε η Μαρία Τσάκου.

«Μαζί με την αδελφή του, Άννα, συνέχισαν, δικαίωσαν και τράνεψαν το έργο του πατέρα τους, Αντώνη Αγγελικούση, που από Καρδαμυλίτης ασυρματιστής στα καράβια έφτασε να διοικεί μια πραγματική ναυτική αυτοκρατορία» συνέχιζε στο κείμενό της.

«Έξω από το χώρο της ναυτιλίας τους γνωρίζουν ελάχιστοι, αυτή ήταν η συνειδητή επιλογή της οικογένειας, μια ιδιωτική και σεμνή ζωή χωρίς υπερβολές και δημοσιότητα. Δεν υπάρχει, όμως, άνθρωπος μέσα στη ναυτιλία που να μην νιώθει σήμερα βαρύ πένθος και βαθιά ανάγκη να τιμήσει τη μνήμη του Γιάννη Αγγελικούση. Παρέλαβε και αφήνει πίσω του όνομα που λάμπει όπως ο ήλιος πάνω στο ήρεμο θαλασσινό νερό» κατέληγε στο κείμενό της η Μαρία Τσάκου.

Η άλλη απίστευτη τραγική ειρωνεία είναι πως ο πατέρας της Ηλίας Ν. Τσάκος πέθανε και εκείνος τη Μεγάλη Πέμπτη πριν από έξι χρόνια και δυστυχώς έμελλε αυτή την ημέρα να φύγει και η κόρη του, Μαρία.

«Μικρή ήθελα να γίνω καπετάνισσα. Είμαστε από τη Χίο και εκεί η αγάπη για τη θάλασσα είναι δεδομένη. Ο πατέρας μου ήταν μηχανικός πλοίων κι από μικρή, τόσο με τον πατέρα μου όσο με τον αδερφό του, τον θείο μου Παναγιώτη Τσάκο, ανέβαινα στα ποντοπόρα πλοία και οι μνήμες αυτές με έδεσαν βαθιά μαζί τους. Η λάντζα, η ανεμόσκαλα, το τεράστιο μέγεθος, οι μυρωδιές, οι άνθρωποι, μου δημιουργούσαν δέος, είχαν ένα μυστήριο, προκαλούσαν έντονα συναισθήματα. Μεγάλωσα με φοβερό σεβασμό για το πλοίο και τους ανθρώπους του.

Κι επειδή αγαπούσα το δίκαιο και αφού η δραστηριότητα όλης της οικογένειας ήταν στη ναυτιλία, συνδύασα τα δύο και έγινα νομική σύμβουλος στα ναυτιλιακά. Ο νομικός σύμβουλος στη ναυτιλιακή είναι ο… Κονσιλιέρε. Πρέπει να γνωρίζει τα πάντα, από τα συμβόλαια μέχρι τους διεθνείς κανονισμούς και τους νόμους, τα sanctions, τις ναυτασφαλίσεις. Οι νομικές ευθύνες και αρμοδιότητες δεν έχουν τέλος σε μια μεγάλη εταιρεία.

Καπετάνισσα, βέβαια, δεν έγινα, γιατί θεώρησα ότι δεν είναι επάγγελμα που το κάνουν οι γυναίκες. Τώρα στην εταιρεία μας, όπως και σε πολλές άλλες, υπάρχουν γυναίκες καπετάνισσες και ζηλεύω πάρα πολύ. Και περιττό να σου πω ότι είναι καλύτερες οι γυναίκες καπετάνισσες, πιο οργανωμένες, πιο πειθαρχημένες, πιο συγκροτημένες. Ίσως επειδή ισχύει το κλισέ, ότι οι γυναίκες είναι καλύτερες γιατί μόνο οι καλύτερες καταφέρνουν να υπερνικήσουν την προκατάληψη, ότι οι γυναίκες δεν είναι επαρκείς.

Ακόμη και στη ναυτιλία, όμως, παρότι υπάρχουν πλέον πολλές γυναίκες επαγγελματίες, κατά κάποιον περίεργο τρόπο, κουβαλάνε μαζί και όλα τα πρέπει και του «γυναικείου» ρόλου.

Τα ταμπού πρέπει όμως να σπάνε. Και κάθε κοινωνία να γίνεται λίγο καλύτερη από την προηγούμενη και να ξεπερνάμε τη φύση», είχε πει σε συνέντευξή της στο mononews.

Ποια ήταν η Μαρία Τσάκου

Η Μαρία Τσάκου ήταν η κόρη του Ηλία Τσάκου, αδελφού του ζωντανού θρύλου της ποντοπόρου καπετάν Παναγιώτη Τσάκου.

Καταγόταν από τα Καρδάμυλα της Χίου, και η σχέση της με αυτά ήταν πολύ στενή, καθώς, εκτός του παραδοσιακού δεσίματος της εφοπλιστικής κοινωνίας που υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες με το νησί, παντρεύτηκε τον συμπατριώτη της και καπετάνιο του εμπορικού ναυτικού Μιχάλη Κουιμάνη.

Σπούδασε νομικά στο Λονδίνο όπου μετακόμισε σε ηλικία δεκαεπτά ετών, ώστε να προετοιμαστεί για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη νομική σχολή του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε τις σπουδές της στο Ινστιτούτο Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον. Έλαβε το μεταπτυχιακό τίτλο της το 1993 και από την επόμενη χρονιά άρχισε να εργάζεται στις οικογενειακές επιχειρήσεις.

Οι τομείς που ειδικεύτηκε ήταν η χρηματοδότηση, οι συμβάσεις, τα ναυτικά ατυχήματα και οι απαιτήσεις από και κατά τρίτων, και οι ναυτασφαλίσεις.

Υπήρξε ειδική γραμματέας του ΔΣ της HELMEPA (Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος) καθώς και μέλος του Διεθνούς Κέντρου Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος». Υπήρξε υποψήφια βουλευτής με τη Δράση και το Ποτάμι.

Το 2012 ίδρυσε μαζί με τον συγγραφέα Κυριάκο Αθανασιάδη τον Amagi, ένα ξεχωριστό ραδιόφωνο που πρωτοεξέπεμψε δοκιμαστικά στις 31 Αυγούστου και «επίσημα» στις 15 Οκτωβρίου.

Ως πολιτικός, πολιτιστικός και μουσικός διαδικτυακός σταθμός ο Amagi είχε την έδρα του στην Αθήνα αλλά και στούντιο στη Θεσσαλονίκη.

«Ο Αmagi τάσσεται με έμφαση ενάντια στον εθνικισμό, την ξενοφοβία, το ρατσισμό, το σεξισμό και την πολιτική βία. Αμάγκι σημαίνει ελευθερία» είχε πει η Μαρία Τσάκου.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από ποιες σοβαρές ασθένειες πάσχουν οι διάσημοι στην Ελλάδα και τον κόσμο.