Ποια η αλήθεια για τον πόλεμο Skroutz – Shopflix στο twitter και πώς ενεπλάκη το όνομα του Βαγγέλη Μαρινάκη;
Φωτιά πήρε το twitter με αφορμή τις καταγγελίες για συνεργαζόμενο κατάστημα του Skroutz, με τα σχόλια στο #cancel_skroutz να πολλαπλασιάζονται παρά τη διαγραφή της συνεργαζόμενης επιχείρησης, ενώ η «μπάλα» πήρε και το νέο marketplace του ομίλου Μαρινάκη, Shopflix, καθώς χρήστες του twitter φάνηκαν να θεωρούν ότι μέσα ενημέρωσης που ανήκουν στον ίδιο, έριξαν λάδι στη φωτιά των αντιδράσεων για το skroutz.
Έτσι, ανάμεσα στα δυσμενή σχόλια του #cancel_skroutz εμφανίστηκαν και θετικά σχόλια για την εταιρεία ενώ δημιουργήθηκε και #cancel_shopflix, που επίσης «τρένταρε» την ώρα που η νεοσύστατη πλατφόρμα διενεργεί δυναμική πανελλαδική διαφημιστική καμπάνια.
Με δεδομένο ότι το Public, το άλλο μεγάλο marketplace της ελληνικής αγοράς, επανατοποθετείται με στόχο να εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα του Public Group, λειτουργώντας συμπληρωματικά στο ομώνυμο δίκτυο, το Shopflix έρχεται να ανταγωνιστεί ευθέως το Skroutz, κάτι που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, όπως φάνηκε από τη «φλυαρία» των social media.
Όπως και να ‘χει, το twitter και γενικά τα κοινωνικά δίκτυα επιβεβαιώνουν ξανά τη δύναμή τους, μετά τα περιστατικά σε επιχειρήσεις μεγάλες και μικρότερες, από τον Ιανό μέχρι τη Wolt, την efood, την Jumbο, ακόμη και την Coca ColaΕΕΕ -0,55%. Από χθες «τρεντάρουν» στο twitter τα #cancel για τα marketplaces.
Το χρονικό
Όλα ξεκίνησαν με τις καταγγελίες πελατών του Skroutz για το κατάστημα 365 shop. H Skroutz, με νεότερη ανακοίνωσή της χθες, επανέλαβε ότι από τα πρώτα σχόλια των καταναλωτών ανταποκρίθηκε άμεσα, διακόπτοντας τη συνεργασία της με το κατάστημα και προχωρώντας σε αποζημιώσεις των καταναλωτών. Από την έναρξη του συμβάντος, στις 4.4.2022 που άρχισαν οι πρώτες καταγγελίες μέχρι και σήμερα, η Skroutz έχει απαντήσει σε 500 emails καταναλωτών (492 μέχρι χθες), προσφέροντας είτε αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας -μέσω του Skroutz Marketplace- για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε βοηθώντας τους καταναλωτές που αγόρασαν με κάρτα να αμφισβητήσουν τη συναλλαγή.
Με την ευκαιρία, η Skroutz επικαιροποιεί στην τελευταία της ανακοίνωση τους όρους συμμετοχής των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και στο marketplace που ισχύουν από τον Φεβρουάριο του 2022, μεταξύ των οποίων ότι κάθε κατάστημα που επιθυμεί να εγγραφεί, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον τρεις ετήσιες χρήσεις, να έχει τζίρο τουλάχιστον 50 χιλ. ευρώ και με μεγαλύτερο μπορεί να αξιοποιήσει τόσο το μοντέλο συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών όσο και το Skroutz Marketplace.
Οι ισχυροί μέτοχοι
Η Skroutz είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, με δραστηριότητα από το 2005, συνδέοντας εκατομμύρια καταναλωτές με πάνω από 11.000 καταστήματα, ενώ απασχολεί πάνω από 700 εργαζόμενους.
Υπενθυμίζεται ότι την εταιρεία ίδρυσαν οι Γιώργος Χατζηγεωργίου, Βασίλης Δήμος και Γιώργος Αυγουστίδης, αλλά πριν από δύο χρόνια στην εταιρεία μπήκε ένας ισχυρός μέτοχος, η CVC Partners.
Αν και οι ιδρυτές διατήρησαν την πλειοψηφία των μετοχών και συμμετοχή στο management, με την είσοδο του νέου επενδυτή έθεσαν τις βάσεις ώστε η πλατφόρμα τους να εξελιχθεί από μια μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών με πλήρες χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών, όπως λειτουργεί το μοντέλο της Amazon και της Aliexpress.
Από την άλλη μεριά, στο Shopflix, που δεν έχει γνωστοποιήσει επισήμως στοιχεία για τους όρους συνεργασίας με τα καταστήματα, ηγείται ένα στέλεχος με τεχνογνωσία, ο Xρήστος Καλογεράκης, προερχόμενος από τον όμιλο Olympia, πρώην επικεφαλής της Public MediaMarkt.
Αναπτύσσει τη νέα πλατφόρμα μέσω της Wellcomm, με ισχυρό μέτοχο τον όμιλο Μαρινάκη, που δημιουργεί θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχοντας πλάνο ανάπτυξης και για την εταιρεία ταχυμεταφορών Courier Center.
Το λανσάρισμα του Shopflix έγινε στα μέσα Μαρτίου και αυτό το διάστημα τρέχει η καμπάνια με επίκεντρο το μήνυμα «άνοιξε το marketplace όλης της Ελλάδας», με ειδικές τιμές και δωρεάν μεταφορικά μέχρι την Κυριακή του Πάσχα, για αγορές πάνω από 40 ευρώ.
#sos Το Σκρουτζ ενώ διαφημίζει ότι με το #skroutz_plus δεν θα πληρώνουμε μεταφορικά ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΤΩΝ 15 ευρώ, το αγόρασα @ μετά διαπίστωσα ότι το συμβόλαιο αυτό αφορούσε σε ΚΑΘΕ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ αγορά των 15 ευρώ! Προσοχή μην παραπλανηθείτε !! #cancel_skroutz pic.twitter.com/4iXZ7eFWm6
— ╚═💌©Αμφιτρίτη©💌═╝ (@DikEffi) April 17, 2022
😂 Μπαίνεις στο #cancel_skroutz και διαβάζεις σχεδόν μόνο θετικά σχόλια για το Skroutz και σχεδόν μόνο αρνητικά για το Shopflix, μια ευθέως ανταγωνιστική πλατφόρμα που κατέληξε να έχει το δικό της αντίστοιχο cancel hashtag (#cancel_shopflix). Δεν το λες και «μεγάλη πετυχεσιά»!
— Sotiris Charalampopoulos (@Sot_Charal) April 14, 2022
Αντίδραση στο #cancel_skroutz που ανέβηκε ταυτόχρονα με τηελοπτική καμπάνια και καμπάνια στις εφημερίδες, μαζί με διαφημίσεις για shopflix που είναι ανταγωνιστική πλατφόρμα του σκρουτζ και ανήκει στον Μαρινάκη.
— ₯ Ερμής (@ErmisAntalis) April 16, 2022
Το skroutz το ξεκινησαν 3 παιδιά με ορεξη, μυαλό και ονειρα. Και πέτυχαν. Δημιουργησαν χιλιάδες θέσεις εργασίες σε ένα άψογο εργασιακό περιβάλλον. ΟΛΑ με απολύτη διαφάνεια και σεβασμό. Προτιμάτε τώρα εσείς τον χοντρό. οκ. #cancel_shopflix
— ego (@monogustas) April 14, 2022