#

Τα ελληνικά προϊόντα κάνουν θραύση στη Βουλγαρία

Ποιες είναι οι συνεργασίες μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας; Πόσο αυξήθηκαν οι Ελληνικές εξαγωγές προϊόντων;

Πολλές είναι οι δυνατότητες συνεργασίας Ελλάδας και Βουλγαρίας στον τομέα του τουρισμού, καθώς η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πλέον αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς των Βουλγάρων και οι Έλληνες «ανήκουν» στην πρώτη τριάδα των επισκεπτών των χειμερινών θερέτρων της Βουλγαρίας, δήλωσε η γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) Β” της ελληνικής πρεσβείας στη Σόφια, Θεολογία Βούλγαρη.

Από το βήμα της εκδήλωσης που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη για τα «χαρακτηριστικά» της βουλγαρικής και της τουρκικής αγοράς, η κ. Βούλγαρη τόνισε ότι σημαντικές ευκαιρίες συνεργασίας καταγράφονται και στον τομέα των τροφίμων και ποτών, καθώς, ελληνικά φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο και ψάρια, ήδη, κυριαρχούν στη βουλγαρική αγορά.

Ανέφερε δε ότι, στη γενική κατάταξη των ξένων επενδυτών στην Βουλγαρία, η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση, μετά την Αυστρία και Ολλανδία, με άμεσες επενδύσεις ύψους 3,5 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας Βουλγαρίας (ΒΝΒ), το 2012 καταγράφηκαν καθαρές εκροές ελληνικών επενδυτικών κεφαλαίων της τάξης των 99 εκατ. ευρώ. Πάντως, τα εν λόγω προσωρινά στοιχεία συχνά υπόκεινται σε μεταγενέστερες αναθεωρήσεις, σημείωσε.

Για τις ελληνικές επενδύσεις στη Βουλγαρία ανέφερε πως παρατηρείται μία ευρεία διασπορά τους σε διάφορους τομείς, με σημαντικότερο τον χρηματοπιστωτικό (με τους 4 τραπεζικούς ομίλους: Εθνική, Alpha Bank, Eurobank, Πειραιώς).

Παρά την κρίση, το 2012, οι ελληνικές εξαγωγές σημείωσαν αύξηση 18% και υπερέβησαν το 1,5 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά της η αναπληρώτρια γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών, Μάγδα Καρακόλη, τόνισε πως «οφείλουμε να προωθήσουμε δυναμικά τρεις βασικές πτυχές της επιχειρηματικότητας: την καινοτομία, την εξωστρέφεια και την δικτύωση».

Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Παπαδόπουλος σημείωσε πως «οι επιχειρήσεις και δη οι μικρομεσαίες δίνουν έναν άνισο αγώνα επιβίωσης. Για το λόγο αυτό καλούμαστε να στραφούμε σε μία νέα αναπτυξιακή φιλοσοφία που θα στηρίζεται στην εξωστρέφεια».

Διαβάστε ποια ελληνικά προϊόντα κάνουν θραύση στο εξωτερικό.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!