Υπουργείο Παιδείας: ποιες οι αλλαγές στα νέα λύκεια. Σχέδιο Νόμου

Ποιες είναι οι σημαντικές αλλαγές στα λύκεια σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας; Πώς θα είναι το νέο λύκειο;

Αλλάζουν όλα στο λύκειο από τον Σεπτέμβριο του 2013 καθώς το υπουργείο Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου και έχει τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α΄ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ’ λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης».

Νέα Προγράμματα Σπουδών στο νέο λύκειο κι ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.

Η Α’ Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών. Θα έχουν ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα:

α) Εφαρμογές στην Πληροφορική
β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων
γ) Έκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός

Η Β’ Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών. Θα έχει δύο κύκλους:

1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.

Η Γ’ Λυκείου θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Θα έχει τρεις ομάδες:

1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.

Το Νέο Λύκειο βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενική Παιδείας και Εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.

Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως σε 8 βασικά μαθήματα. Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν, θα δίνουν πανελλήνιες σε τέσσερα μαθήματα.

Ελλάδα 2013: οι μαθητές επιλέγουν πόλη αντί για σχολή!

Δυστυχώς στην Ελλάδα του 2013, έχουμε φτάσει στο σημείο οι μαθητές να επιλέγουν πρώτα την πόλη που θέλουν να περάσουν και ύστερα την σχολή. Καθώς οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έβαλαν σε πρώτο πλάνο την αποφυγή του υψηλού κόστους σπουδών.

Κι ενώ σε άλλες εποχές θα επέλεγαν τη σχολή που πραγματικά επιθυμούσαν να φοιτήσουν φέτος προτίμησαν σχολές κοντά στην οικογενειακή εστία και αντικείμενο παραπλήσιο με αυτό που ζητούσαν.

Οι αναγκαστικές αυτές προτιμήσεις αποτυπώνονται στα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων, ενώ από τα στοιχεία προκύπτον σημαντικές διαφορές στη ζήτηση σχολών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Από την άλλη πλευρά οι αλλαγές συνεχίζουν να επηρεάζονται από την αγορά και την προσφορά και ζήτηση για συγκεκριμένα επαγγέλματα διαμορφώνοντας βάσεις πολλών ταχυτήτων.

Ενδεικτικά αναφέρεται πως υπάρχει γενικευμένη πτώση των βάσεων που ξεκινάει από 150 μόρια σε περιζήτητες σχολές χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτερες πτώσεις σε τμήματα με μικρότερη ζήτηση.

Ειδικότερα οι πληροφορίες για τις επιλογές των μαθητών διαμορφώνουν τον χάρτη ως εξής:

1ο Πεδίο: Η Νομική παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος σε αντίθεση με τα παιδαγωγικά τμήματα τα οποία υποχωρούν σημαντικά λόγω του παγώματος προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση.

2ο Πεδίο: Διαπιστώνεται εντυπωσιακή στροφή σε σχολές γεωτεχνολογικού τομέα (γεωπονία, αξιοποίηση φυσικών πόρων) εξαιτίας της αλλαγής οικονομικού μοντέλου, ενώ σχολές όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας παρουσιάζουν άνοδο καθώς παρέχουν ευρύτητα επαγγελματικών διόδων.

3ο Πεδίο: Η Ιατρική παραμένει η νούμερο 1 σχολή παρά την ανεργία των νέων γιατρών.

4ο Πεδίο: Τα τμήματα Πληροφορικής εδραιώνουν τη θέση τους έναντι εκείνα των Πολιτικών Μηχανικών τα οποία έχουν κατακρημνιστεί στην κυριολεξία.

5ο Πεδίο: Αυξάνονται εκείνοι που κατευθύνθηκαν στα τμήματα Λογιστικής για λόγους αυτονόητους.

Διαβάστε γιατί αποβλήθηκαν 15 μαθητές σε λύκειο.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2023 στις Πανελλήνιες 2023.

2 Σχόλια

  1. Πρόσφατα, κυκλοφορούν έντονα σχεδόν επίσημες πληροφορίες ότι το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να καταργήσει κατ’ ουσίαν τα μαθήματα της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο.

    Πρόκειται για μια απόφαση που δεν πρέπει να υλοποιηθεί, γιατί, εκτιμούμε πως θα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες για την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

    Είναι βέβαια πασίγνωστο ότι η Πληροφορική και οι διάφοροι κλάδοι της, μαζί με μερικές ακόμη επιστήμες, αποτελεί «αιχμή του δόρατος» στις έρευνες που πραγματοποιούνται σε όλον τον πλανήτη και αναμένονται θεαματικές εξελίξεις, τόσο στην Πληροφορική αυτή καθαυτή, όσο και στους συνδυασμούς της με άλλες Επιστήμες. Είναι επίσης προφανές πως η Ελλάδα, αν θέλει να γνωρίσει μια πραγματική ανάπτυξη, δε μπορεί να αγνοήσει τις εξελίξεις στην Πληροφορική.

    Ωστόσο, αυτό που απαιτείται, μεταξύ άλλων, για την ανάπτυξη της Πληροφορικής στην Ελλάδα, δεν είναι βέβαια μόνο η εκπαίδευση απλών χρηστών οι οποίοι θα είναι πολύ ικανοί στη χρήση του FaceBook και του YouTube, αλλά κάτι πολύ βαθύτερο: χρειάζονται επιστήμονες, ειδικοί και τεχνικοί Πληροφορικής, οι οποίοι δε θα είναι μόνο «καταναλωτές», αλλά και «παραγωγοί» γνώσης και πλούτου.

    Τα μαθήματα Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο και ιδιαίτερα το μάθημα της Γ’ Λυκείου που εξετάζεται στις Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις, είναι αναμφίβολα προσανατολισμένα προς την κατεύθυνση αυτή. Η κατάργηση τους δημιουργεί ένα τεράστιο κενό στην εκπαίδευση των ελλήνων μαθητών που θα πηγαίνουν στα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς καμιά προετοιμασία. Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν ένα από τα δεκάδες Τμήματα Πληροφορικής, αλλά και συγγενείς κλάδους όπως τα Μαθηματικά, θα πρέπει να ξεκινήσουν από το μηδέν. Μια ιδέα της απώλειας θα είχε κανείς αν μπορούσε να φανταστεί πρωτοετείς φοιτητές του Μαθηματικού ή του Φυσικού Τμήματος οι οποίοι δε θα είχαν διδαχθεί τα αντίστοιχα μαθήματα στη Γ’ Λυκείου. Μια σειρά «παράπλευρων» αρνητικών επιπτώσεων, αποτέλεσμα της πλήρους αποξένωσης του Γενικού Λυκείου από την Πληροφορική, είναι επίσης αναμενόμενες – για παράδειγμα οι πολυάριθμοι ταλαντούχοι μαθητές στην Πληροφορική θα αποκοπούν από το αντικείμενο, με ανυπολόγιστες συνέπειες. Ακόμη οι τεχνικές, και οι μέθοδοι της Πληροφορικής, η αλγοριθμική και ο προγραμματισμός και ένα πλήθος άλλων διανοητικών εργαλείων για την επίλυση προβλημάτων σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους, θα είναι παντελώς άγνωστα στους μαθητές του Λυκείου: μια ολόκληρη Επιστήμη θα διαγραφεί !

    Ζητούμε από τους αρμοδίους του Υπουργείου να ξανασκεφθούν το μέτρο αυτό, το οποίο θα λειτουργήσει πολύ αρνητικά, εάν εφαρμοστεί. Η λογική κίνηση, για μια Ελλάδα της ανάπτυξης, θα ήταν η ενίσχυση της Επιστήμης της Πληροφορικής στο Λύκειο – όχι η εξαφάνισή της.”

    Χρήστος Γεωργιάδης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής,
    Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

    Μαρία Γρηγοριάδου, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

    Βασίλης Δαγδιλέλης, Καθηγητής, Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

    Βασίλης Κόμης, Καθηγητής, Διδακτική της Πληροφορικής και Εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πατρών

    Θαρρενός Μπράτιτσης, Λέκτορας, Πληροφορική με έμφαση στην ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

    Γιάννης Ρεφανίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

    Νίκος Σαμαράς, Αναπληρωτης Καθηγητής, Τμημα Εφαρμοσμενης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

    Μάγια Σατρατζέμη, Καθηγήτρια, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

    Ιωάννης Σταμέλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

    Κωνσταντίνος – Κλαύδιος Τσούρος, Ομότιμος Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

    Αλεξανδρος Χατζηγεωργίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  2. Φημολογείται εδώ και καιρό από κάποιες εφημερίδες πως δεν θα υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής. Μέσα στο 2013 η Μεγάλη Βρετανία εμβαθύνει στα μαθήματα Πληροφορικής από χειρισμό τύπου Word, Excel κλπ σε Αλγοριθμική και Προγραμματισμό αναγνωρίζοντας το ρόλο της επιστήμης της Πληροφορικής στην ανάπτυξη της ψηφιακής βιομηχανίας των επόμενων ετών. Θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για φήμες, διότι αν αποδειχθούν αληθινά όλα αυτά που “ακούγονται” θα γυρίσουν τα παιδιά μας 30 χρόνια πίσω.

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines