Πώς η Ήβη επισκίασε την πολυεθνική Pepsi. Αλλαγή στρατηγικής

Πώς κατάφερε η Ήβη να επισκιάσει την Pepsi; Ποια είναι η αλλαγή στρατηγικής που ακολούθησε η εταιρεία;

Υπό το βάρος των συσσωρευμένων ζημιών, που την τελευταία τριετία υπολογίζονται σε 65 εκατ. ευρώ, και τη διαρκή συρρίκνωση της αγοράς αναψυκτικών στην Ελλάδα, η διοίκηση της αμερικανικής πολυεθνικής PepsiCo είχε στην πράξη δύο επιλογές για την Ελλάδα: να περιορίσει αισθητά -ακόμα και να διακόψει- την παραγωγική δραστηριότητα της θυγατρικής της PepsiCoΉβη στη χώρα ή να προχωρήσει εκ νέου σε κεφαλαιακή ένεση, προκειμένου να περιορίσει την «αιμορραγία» και να επιστρέψει σταδιακά σε κερδοφορία.

Τελικώς, επιλέχθηκε το δεύτερο, όχι όμως χωρίς θυσίες. Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε η επί μακρόν ζημιογόνος PepsiCo-Ήβη (σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, στο τέλος του 2011 οι συσσωρευμένες ζημίες έφταναν τα 105 εκατ. ευρώ) τέθηκαν επί τάπητος την άνοιξη του 2012, συγκλήθηκε η γενική συνέλευση που έλαβε τις σχετικές αποφάσεις λήψης αναγκαίων μέτρων και το πλάνο τέθηκε σε εφαρμογή.

Η εταιρεία PepsiCo-Ήβη αναγκάστηκε στις αρχές του έτους να κλείσει το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού (φυσικού μεταλλικού και ανθρακούχου) από τη γνωστή πηγή Καραντάνη στο Λουτράκι Κορινθίας. Παράλληλα, προχώρησε σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης, μέρος του οποίου είναι και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 100 εργαζόμενοι.

Επιπλέον, ανέθεσε το δίκτυο διανομής σε εξωτερική εταιρεία, ενώ πραγματοποιήθηκαν στοχευμένες ενέργειες περαιτέρω μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Εκτιμάται ότι οι κινήσεις μείωσης του προσωπικού (παρείχε αποδοχές τριών ετών, από αποζημιώσεις 9 μηνών έως 1 έτος, που προβλέπει η ελληνική νομοθεσία, και προχώρησε σε επαναπρόσληψη μέρους του προσωπικού για ακόμα έναν χρόνο) και τα κεφάλαια που διέθεσε η μητρική για αποπληρωμή δανείων και διαγραφή ζημιών ανεβάζουν το ποσό his «στήριξης» πάνω από τα 70 εκατ. ευρώ.

«Επρόκειτο για δύσκολες αποφάσεις, πλην αναγκαίες. Ο όμιλος πιστεύει στην ελληνική αγορά και έμπρακτα αποδεικνύει ότι επιθυμεί να παραμείνει στην αγορά και να αναπτυχθεί», λέει στο «Κ» ο Ray Hazley, Senior Vice President και General President της PepsiCo-Ηβη για την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ. Ο επικεφαλής της εταιρείας εκτιμά ότι σε διάστημα διετίας είναι εφικτό το break-even.

Η νέα στρατηγική της ελληνικής εταιρείας PepsiCo-Ήβη πλέον δεν θα δίνει βάρος τόσο στο σκέλος των αναψυκτικών, όπου η Coca-Cola είναι ο αδιαμφισβήτητος leader, αλλά σε προϊόντα που διαθέτουν περιθώρια ανάπτυξης και στα ισχυρά brands, όπως το τσάι Lipton και τα Quaker, που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου και εμφανίζουν σημαντική (διψήφια) ανάπτυξη πωλήσεων.

Το νέο επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας PepsiCo-Ήβη , ωστόσο, πέραν της μείωσης του λειτουργικού κόστους, θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των χυμών της Ήβη, που θεωρείται πως διαθέτουν σημαντικές προοπτικές στην ελληνική αγορά. «Αν τα πορτοκάλια της Λακωνίας ήταν καλά για τον στρατό της αρχαίας Σπάρτης, δεν βλέπω τον λόγο γιατί δεν μπορούν να είναι εξίσου καλά για τον σύγχρονο΄Ελληνα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ray Hazley, δίνοντας το στίγμα των προσπαθειών της εταιρείας να ισχυροποιηθεί το ιστορικό αυτό brand.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, μετρήσεις έχουν δείξει ότι η Ήβη διαθέτει όλα αυτά τα χρόνια εξαιρετική φήμη μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, κάτι στο οποίο μπορεί να στηριχθεί η εταιρεία για την περαιτέρω ενδυνάμωση του brand, αφήνοντας πίσω ονόματα όπως η Pepsi και η 7Up.

Σήμερα, η PepsiCo-Ήβη διαθέτει εργοστάσιο στα Οινόφυτα, όπου παράγονται τα αναψυκτικά, και στον Άγιο Στέφανο Αττικής, όπου παράγονται τα προϊόντα της Tasty Foods. Η διοίκηση διαβεβαιώνει πως δεν υπάρχουν σχέδια αναστολής, αντίθετα θα βελτιωθεί η λειτουργία τους.

Δείτε ποια η επικίνδυνη καρκινογόνος ουσία που βρέθηκε στις Pepsi.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.