Ποιοι βουλευτές αρνήθηκαν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα. Εύγε

Ποιοι βουλευτές αρνήθηκαν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα;

Απολύτως απογοητευτικό, τόσο ως προς τους νεοκλεγέντες βουλευτές, όσο και τους παλαιότερους, είναι το αποτέλεσμα της δημόσιας συζήτησης περί την ανάγκη να μην κάνουν χρήση του υπηρεσιακού αυτοκινήτου που τους προσφέρει το Κοινοβούλιο, ως μια πράξη συμβολική ή και ουσιαστική στο πλαίσιο της γενικής προσπάθειας περιστολής των δημοσίων δαπανών: Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, λιγότεροι των 50 από τους νέους βουλευτές δήλωσαν σήμερα πως δεν επιθυμούν να παραλάβουν το αυτοκίνητο που τους «κληρώθηκε» από την αρμόδια υπηρεσία της Βουλής.

Επισήμως, αυτή την ώρα, ουδεμία επίσημη πληροφόρηση έχει παρασχεθεί αναφορικά με το ζήτημα. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, μεταξύ εκείνων των «νέων» που αρνήθηκαν να κάνουν χρήση αυτού του «προνομίου» είναι από το ΣΥΡΙΖΑ η κα Ελένη Ψαρρέα και οι Ν. Φίλης, Γιώργος Δημαράς και Μ.Μουσταφά, εκ των γαλάζιων ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, από το Ποτάμι ο κ. Στ. Θεοδωράκης, η κα Αντιγόνη Λυμπεράκη, η κα Σταυρούλα Αντωνάκου και οι κ. Γ. Αμυράς και Π. Καρκατσούλης, και από τους Αν.Ελλ. οι Ν.Μαυραγάνης και Θ.Παπαχριστόπουλος.

Αντιστοίχως, επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν ούτε όσον αφορά τους παλαιούς βουλευτές που επίσης «εκλήθησαν» να μην κάνουν χρήση του υπηρεσιακού αυτοκινήτου.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας στην ομιλία του κατά την διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης είχε θέσει το θέμα, προκαλώντας δυσφορία ακόμα και μεταξύ των βουλευτών του κόμματός του – γεγονός το οποίο προκάλεσε την έντονη αντίδρασή του, που την εκδήλωσε λίγες ημέρες αργότερα στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Στο ζήτημα αναφέρθηκε και η Πρόεδρος της Βουλής κα Ζωή Κωνσταντοπούλου στην πρώτη –και μοναδική ως τώρα- συνέντευξη Τύπου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι η σύμβαση χρονομίσθωσης που έχει η Βουλή με συγκεκριμένη εταιρεία διαρκεί ως τα τέλη του τρέχοντος έτους. «Θα καταγγείλουμε τη σύμβαση αυτή αρχής γενομένης από 1η Σεπτεμβρίου. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα και στην αντισυτμβαλλόμενη εταιρεία να προετοιμαστεί και στη Βουλή να θωρακιστεί από νομικές ενέργειες ακύρωσης της καταγγελίας, αλλά και στο Κοινοβούλιο να επανεκτιμήσει το ζήτημα», είπε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά η κα Κωνσταντοπούλου.

«Δεν είναι λίγοι. Είναι πολλοί οι βουλευτές που αρνήθηκαν να πάρουν αυτοκίνητο», ισχυρίστηκε στέλεχος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ στην «Κ», χωρίς ωστόσο να παρουσιάσει και κάποιο συγκεκριμένο αριθμό (σημειώνεται ότι είναι 149 οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ). «Για λόγους σεμνότητας υπάρχουν συνάδελφοι που δεν θέλουν να εμφανιστούν ότι δεν παραλαμβάνουν αυτοκίνητο», έλεγε από την πλευρά του ένας εκ των νεοεκλεγέντων βουλευτών. Και αφού υπενθύμισε ότι δίνουν «το 40% της βουλευτικής αποζημίωσης στο κόμμα για κοινωνικές δράσεις», πρόσθεσε: «Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανταποκρίνονται στα όσα είπε ο πρωθυπουργός».

Επισημαίνεται ότι μια άλλη αξιοπρόσεκτη πτυχή του συγκεκριμένου ζητήματος, αφορά το δικαίωμα να διατηρούν βουλευτικό αυτοκίνητο και εκείνοι που παράλληλα με την βουλευτική τους ιδιότητα έχουν αναλάβει και κυβερνητικά καθήκοντα, καθώς ως υπουργοί έχουν την δυνατότητα χρήσης υπηρεσιακών αυτοκινήτων από τα Υπουργεία τους.

Ως προς το κόστος, υπενθυμίζεται πως στον Προϋπολογισμό της Βουλής για το τρέχον έτος έχουν εγγραφεί 3.270.000 ευρώ και αφορά την χορήγηση αυτοκινήτων τόσο στους 300 της Βουλής όσο και τους 21 του Ευρωκοινοβουλίου.

Υπενθυμίζεται πως εν μέσω κρίσης κατά την προηγούμενη περιόδο κάποιοι (όχι περισσότεροι των 30-35) είχαν δηλώσει πως δεν επιθυμούν να παραλάβουν βουλευτικό αυτοκίνητο.

Σημειώνεται, τέλος, ότι βάσει των έως τώρα ισχυόντων, τα αδιάθετα αυτοκίνητα δεν επιστρέφονται, αλλά θεωρητικά παραμένουν στο υπόγειο χώρο στάθμευσης του Κοινοβουλίου, με ορισμένα εξ αυτών –κατά το παρελθόν- να «περνούν» στη Βουλή ως υπηρεσιακά, με κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων παραγόντων της διοίκησης του Κοινοβουλίου.

Διαβάστε τι θα συμβεί τελικά με τα βουλευτικά αυτοκίνητα και ποιες οι νέες σπόντες Δένδια σε Σαμαρά.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι λένε οι τελευταίες δημοσκοπήσεις για τις Εκλογές.