Ποιοι οι gay υποψήφιοι στις Εκλογές 2015. Ονόματα [φωτο]

Ποιοι είναι οι gay υποψήφιοι στις Εκλογές 2015;

Τι κι αν πολλοί πολιτικοί μας ζουν ακόμα μέσα στην ντουλάπα τους ή ακόμα χειρότερα στη γυάλινη ντουλάπα τους. Τι κι αν ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα είναι εύκολο να δηλώνεις τα πάντα εκτός από την μη κυρίαρχη σεξουαλικότητα σου, αυτό δε φαίνεται να προβληματίζει τους συγκεκριμένους υποψηφίους των εκλογών 2015.

Ο Διονύσης Καντιώτος και ο Αντώνης Σιγάλας απο τη Λαϊκή Ενότητα και ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης από το Ποτάμι είναι οι μόνοι τρεις ανοιχτά gay υποψήφιοι στις επερχόμενες εκλογές.

ypopsifioi-gayΣε συνέντευξη που παραχώρησαν μίλησαν για τα ΛΟΑΤ δικαιώματα, για τις θέσεις των κομμάτων που εκπροσωπούν, για την πολιτική και για την κοινωνία που οραματίζονται.

Οι “ανοιχτές” ΛΟΑΤ υποψηφιότητες σπανίζουν στον ελληνικό πολιτικό κόσμο. Πόσο σημαντικές θεωρείτε εσείς αυτές τις υποψηφιότητες; Αντιμετωπίσατε δυσκολίες στο κόμμα που ανήκετε, ως μια τέτοια;

Αντώνης Σιγάλας: Οι ανοιχτά ΛΟΑΤ υποψηφιότητες κατά πρώτο απαντούν σε ένα καθοριστικό για το ΛΟΑΤ κίνημα ζήτημα που είναι το ζήτημα της ορατότητας. Μετά από μια καταπίεση αιώνων ενάντια στα ΛΟΑT άτομα που συνεχίζεται και σήμερα είναι πολύ σημαντικό να δηλώσουμε την παρουσία μας. Τα ΛΟΑΤ άτομα αντιμετωπίζονται σαν κοινωνικοί παρίες και αποθαρρύνονται να ακολουθήσουν το σεξουαλικό τους προσανατολισμό μέσα από διάφορες δομές εξουσίας όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει το οικογενειακό περιβάλλον. Σύμφωνα με την κυρίαρχη αντίληψη τα ΛΟΑΤ άτομα είναι περιθωριοποιημένα και καταδικασμένα σε μια ζωή γεμάτη μοναξιά και ματαίωση.

Αυτή είναι η αντίληψη που πρέπει σαν ΛΟΑΤ κίνημα να αντιπαλέψουμε. Η διεκδίκηση του χώρου που μας αναλογεί μέσα από την ορατότητά μας είναι ζωτικής σημασίας. Από την άλλη μεριά το κριτήριο του σεξουαλικού προσανατολισμού δεν είναι το μόνο που πρέπει κανείς να λαμβάνει υπόψη. Πρέπει κατά την άποψή μου να εξετάζονται και άλλες πλευρές του υποψηφίου, όπως είναι η κοινωνική ευαισθητοποίηση, η γνώση ευρύτερων κοινωνικών και πολιτικών θεμάτων, η διάθεση να παλέψει γι αυτά που θεωρεί δίκαια και όχι για την προσωπική του και μόνο ευδοκίμηση, φαινόμενο που το έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια με υποψηφίους που αλλάζουν εντελώς πολιτικό προφίλ από τη στιγμή που θα περάσουν το κατώφλι του κοινοβουλίου.

Ο παραγοντισμός μέσα στην κοινότητά μας πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί γιατί είναι ένας παράγοντας κοινωνικής σήψης αλλά και δημοκρατικού ελλείμματος. Κατά δεύτερο μια ανοιχτά ΛΟΑΤ υποψηφιότητα που προέρχεται μέσα από την κοινότητα, είναι κινηματική και χαίρει ευρύτερης αποδοχής, μπορεί να γίνει καθοριστικός παράγοντας για την προώθηση των αιτημάτων μας. Αν εμείς οι ίδιοι που υφιστάμεθα τις διακρίσεις δεν έχουμε λόγο σε αυτά που μας αφορούν δεν καταλαβαίνω γιατί μπορεί να το κάνει καλύτερα κάποιος άλλος έξω από εμάς.

Διονύσης Καντιώτος: Η ορατότητα της ΛΟΑΤ κοινότητας, δυστυχώς δεν είναι δεδομένη, ούτε στην καθημερινότητα, πολύ δε περισσότερο στον πολιτικό κόσμο. Είναι κατά την άποψή μου, εξαιρετικά σημαντικές οι ΛΟΑΤ υποψηφιότητες, διότι, καταφέρνουν να σπάσουν φραγμούς, που θέτουν την ΛΟΑΤ κοινότητα εκτός ορίων πλαισίου “κανονικότητας”, με αποτέλεσμα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας να θεωρεί ως δεδομένο ότι η πολιτική είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να ασχολούνται με αυτό οι gay, οι λεσβίες, οι τρανς κλπ., όπως έλεγαν και πριν από 40 χρόνια και για τις γυναίκες.Όσο αφορά την υποψηφιότητα μου, στην 3η θέση του ψηφοδελτίου της Α Πειραιά, όχι μόνο δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία, αλλά η ομοφωνία στην λήψη της απόφασης ήταν απόλυτη και ευχαριστώ γι αυτό τους συντρόφους και τις συντρόφισσες μου.

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Αν θέλουμε να πούμε τα πράγματα εντελώς ανοιχτά, τις περισσότερες δυσκολίες τις αντιμετώπισα μέσα από μικρή μερίδα της ΛΟΑΤ κοινότητας. Υπήρξαν άνθρωποι που με κατηγόρησαν για ψηφοθηρία, υπήρξαν άλλοι που αναρωτήθηκαν από πού ξεφύτρωσα και γιατί δεν έχω πάρει την άδειά τους. Στο Ποτάμι δεν τέθηκε ποτέ ως θέμα από κανέναν, ούτε έχω δεχθεί ποτέ ομοφοβική λεκτική επίθεση από εκπροσώπους άλλων κομμάτων. Δεν έχω ιδέα τι μπορεί να λέγεται πίσω από την πλάτη μου και ούτε με αφορά. Από την άλλη γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποιοι, συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι που ενοχλούνται από μια ανοιχτά ΛΟΑΤ υποψηφιότητα, και απλώς κάνουν σαν να μην υπάρχω. Είναι προφανές ότι όσο περισσότερες ανοιχτές ΛΟΑΤ υποψηφιότητες υπήρχαν, τόσο μικρότερα περιθώρια θα είχαν να μας αγνοούν.

Σε κάθε περίπτωση θεωρώ τις ανοιχτές ΛΟΑΤ υποψηφιότητες σημαντικές, κυρίως γιατί με νοιάζει οι σημερινοί ΛΟΑΤ έφηβοι να ξέρουν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να αυτοπεριορίζουν τους στόχους και τα όνειρά τους, ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ντρέπονται ή να αρκούνται σε ρόλους που άλλοι έχουν σχεδιάσει για αυτούς. Είναι πολύ ουσιαστικό για αυτά τα παιδιά να βλέπουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν κρύβονται, σε όποιον κλάδο και χώρο κι αν δραστηριοποιούνται. Πάντως, για να μην παριστάνω τον ήρωα, το έκανα πρωτίστως για εμένα. Δεν υπήρχε περίπτωση να εμπλακώ στην ιστορία της πολιτικής παριστάνοντας κάτι που δεν είμαι, θα ήμουν δυστυχής, ευάλωτος και κακός στη δουλειά μου.

Ποιες είναι οι θέσεις του κόμματος σας αναφορικά με τα ΛΟΑΤ δικαιώματα (αναγνώριση ταυτότητας φύλου/σύμφωνο/γάμος/τεκνοθεσία κλπ);

Αντώνης Σιγάλας: Η Λαϊκή Ενότητα είναι καινούργιος φορέας και ως εκ τούτου δεν έχει συμφωνημένες θέσεις για τα ΛΟΑΤ ζητήματα στο σύνολό τους. Ωστόσο τα περισσότερα άτομα που συμμετέχουμε εκεί είμαστε γνωστοί από το ΣΥΡΙΖΑ και θεωρώ ότι ζητήματα τα οποία είχαμε κατακτήσει στο προηγούμενο διάστημα θεωρούνται δεδομένα και δε μπορούμε να πάμε πίσω από αυτά. Το σύμφωνο συμβίωσης όπου θα συμπεριλαμβάνονται και τα ΛΟΑΤ ζευγάρια και ο πολιτικός γάμος με πλήρη και ίσα δικαιώματα για τα ΛΟΑΤ ζευγάρια είναι δύο εμβληματικά ζητήματα, όπως επίσης και η νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου για τα τρανς άτομα. Για το ζήτημα της τεκνοθεσίας θεωρούμε ότι το συνολικό πλαίσιο της τεκνοθεσίας στην Ελλάδα είναι προβληματικό και γι αυτό πρέπει να γίνει συνολική αναμόρφωσή του. Εκεί πρέπει να λύσουμε το θέμα της δυνατότητας των ΛΟΑΤ ζευγαριών να τεκνοθετούν αλλά και της νομικής αναγνώρισης των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ οικογενειών, που είναι πλεόν πολυάριθμες, αλλά για το ελληνικό κράτος θεωρούνται ανύπαρκτες.

Διονύσης Καντιώτος: Η αρχή που διέπει την Λαϊκή Ενότητα είναι,”Ίσα δικαιώματα για όλους τους πολίτες”. Δηλαδή, το σύμφωνο, ο γάμος και η τεκνοθεσια, οφείλουν να ισχύουν με τον ίδιο τρόπο που ισχύουν για όλους τους πολίτες αυτής της χώρας, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου τους. Ότι ισχύει, με απλά λόγια, για τον Κώστα και την Μαρία, οφείλει να ισχύει για τον Δημήτρη και τον Παναγιώτη ή την Ελένη και την Άννα. Αναφορικά με την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, η θέση μας είναι πως το κράτος πρέπει να προσδιορίσει άμεσα ένα απλό και εύχρηστο νομοθετικό πλαίσιο που να αναγνωρίζει την ταυτότητα φύλου με βάση τον αυτοπροσδιορισμό, χωρίς καμία άλλη ιατρική προϋπόθεση.

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Επιγραμματικά… Άμεση επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια. Περιουσιακή, κληρονομική, φορολογική, και ασφαλιστική κάλυψή τους. Ταυτόχρονα, έναρξη δημόσιου διαλόγου για την επέκταση του δικαιώματος στον πολιτικό γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια. Αναθεώρηση του πλαισίου υιοθεσίας προς όφελος των παιδιών, χωρίς διακρίσεις που σχετίζονται με το φύλο και τη σεξουαλικότητα. Δυνατότητα διαδοχικής υιοθεσίας στα ομόφυλα ζευγάρια και νομική κάλυψη των οικογενειών «ουράνιο τόξο». Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου και δυνατότητα αλλαγής των νομικών εγγράφων των τρανς ατόμων χωρίς ιατρικές προϋποθέσεις. Δράσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του bullying. Ενσωμάτωση στο σχολικό πρόγραμμα θεμάτων που αφορούν στη φυλετική ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και τη διαφορετικότητα.

Περιγράψτε μας τις δυσκολίες που πιστεύετε ότι αντιμετωπίζει ένα ΛΟΑΤ άτομο στη χώρα μας. Τι θα μπορούσατε να κάνετε γι’ αυτές;

Αντώνης Σιγάλας: Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΛΟΑΤ άτομα στη χώρα μας είναι πολυάριθμες, καθώς στερούνται της αναγνώρισης βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τα ΛΟΑΤ άτομα στη χώρα μας στερούνται το δικαίωμα της οικογενειακής ζωής, βασικό ανθρώπινο δικαίωμα αναγνωρισμένο από τον ΟΗΕ αλλά και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Με βάση αυτό η Ελλάδα καταδικάστηκε από το ΕΕΔΑ το Νοέμβριο του 2013 γιατί δεν περιλαμβάνει τα ΛΟΑΤ άτομα στο νόμο για το σύμφωνο συμβίωσης. Εξαιτίας της ανυπαρξίας νομικής αναγνώρισης των ΛΟΑΤ οικογενειών τα ΛΟΑΤ άτομα δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε θεσμούς προστασίας και οικονομικές απολαβές που οι ετεροφυλόφιλοι λαμβάνουν (πχ. επιδόματα, κοινή φορολογική δήλωση, ασφάλιση κλπ), δε μπορούν να κληρονομήσουν τον/την σύντροφό τους και επίσης δεν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν ιατρικές αποφάσεις για τον/την σύντροφό τους στην περίπτωση ασθένειας.

Για τα τρανς άτομα τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα μια και δεν αναγνωρίζεται ούτε καν η ανθρώπινή τους ύπαρξη χωρίς την προϋπόθεση της επέμβασης επαναπροσδιορισμού φύλου. Όμως το πιο σημαντικό για μένα πρόβλημα από το οποίο θεωρώ ότι πηγάζουν όλα τα υπόλοιπα είναι η ομοφοβία που υπάρχει ακόμα σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινής ζωής, αν και το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει βήματα για να μπορέσουμε να ισχυριστούμε ότι τα στεγανά σπάνε. Οι κινηματικές εκδηλώσεις υπερηφάνειας που εξαπλώνονται σε πολλά μέρη της Ελλάδας και βρίσκουν τη στήριξη του απλού κόσμου, αλλά και η αντίδραση του κόσμου μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ομοφοβικές πράξεις, είναι ελπιδοφόρες εξελίξεις.

Υπάρχει όμως η υποχρέωση από τη μεριά του κράτους να σκύψει πάνω σε αυτά τα προβλήματα και να βρει λύσεις. Σα βουλευτής σκοπεύω να προωθήσω μια ατζέντα καταπολέμησης της ομοφοβίας, λεσβοφοβίας και τρανσφοβίας. Μια τέτοια ατζέντα είναι η δημιουργία δομών υποστήριξης των ΛΟΑΤ ατόμων από κρατικούς φορείς, που σήμερα δεν υπάρχουν (τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης, δημιουργία πανελλαδικά δομών για ΛΟΑΤ άτομα στο πρότυπο των δομών για τις γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας), επιμόρφωση των δημοσίων λειτουργών για ΛΟΑΤ θέματα, όπως πχ οι επαγγελματίες υγείας, οι δικαστές, οι ένστολοι κλπ. Επίσης είναι απαραίτητη μια καμπάνια στα ραδιοτηλεοτπικά μέσα ενάντια στην ομοφοβία, τη λεσβοφοβία και την τρανσφοβία. Και τέλος είναι απαραίτητη μια καμπάνια, σε συνεργασία με το υπουργείο παιδείας, στα σχολεία ενάντια στο bullying εναντίον των ΛΟΑΤ ατόμων στις μικρές ηλικίες.

Αυτά είναι κάποια πράγματα με τα οποία ασχολούμαι σαν ΛΟΑΤ ακτιβιστής από το 2005 που εντάχθηκα στην ΟΛΚΕ.

Διονύσης Καντιώτος: Η πρώτη και μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει ένα ΛΟΑΤ άτομο στην Ελλάδα είναι η δυσκολία αποδοχής του από τον οικογενειακό του περίγυρο. Πράγματα, που για τους έφηβους των 15-16 χρόνων, θεωρούνται απόλυτα δεδομένα, όπως το πρώτο ραντεβου, ένα κλεφτό φιλί στις σκάλες του μετρό, το να περπατάς χέρι χέρι με τον/την αγαπημένη σου, είναι ένας πραγματικός άθλος για τους ΛΟΑΤ εφήβους. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν, ακόμα και να μοιραστούν αυτά τους τα προβλήματα με τον φιλικό τους περίγυρο, πράξη που ενέχει τον κίνδυνο της αποπομπής τους, είναι τεράστια. Στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο και αργότερα στους εργασιακούς χώρους, η απόρριψη είναι συχνό φαινόμενο, ενώ το μπουλινγκ παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Είναι πολλοί και πολλές που αποφασίζουν να ζήσουν διπλή ζωή. Και φυσικά, ο κίνδυνος που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια, με την επανεμφάνιση συμμοριών, που πιστεύαμε ότι είχαν εξαλειφθεί από την Ευρώπη, μετά την δίκη της Νυρεμβέργης ή έστω μετά την πτώση των τελευταίων δικτατορικών καθεστώτων στην Ευρώπη. Αναφέρομαι, φυσικά στο γκρουπούσκουλο της ΧΑ , όπου μαζί με τους μετανάστες ,το “αγαπημένο” τους target group είναι η ΛΟΑΤ κοινότητα. Οι φοβικές επιθέσεις έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και δυστυχώς οι αρχές ασφαλείας έχουν πάρα πολλά βήματα να κάνουν ακόμα προς την σωστή κατεύθυνση. Φυσικά για να μην είμαι μίζερος τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν το 1980 ή το 1970 αλλά πάρα πολλά μένουν να γίνουν ακόμα.

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Πολλές φορές τα ΛΟΑΤ άτομα νιώθουν ή είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Δεν δικαιούνται πολλά που για άλλους είναι δεδομένα και αυτονόητα: Να παντρευτούν, να έχουν παιδιά, να μπορεί ο/η σύντροφός τους να πάρει κάποιες σημαντικές αποφάσεις για λογαριασμό τους, να νιώσουν ασφάλεια, να είναι ο εαυτός τους. Επιπλέον, τμήματα της ΛΟΑΤ κοινότητας αντιμετωπίζουν έντονα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, λεκτική και σωματική βία, απαξίωση από πολλούς opinion makers της χώρας: Πολιτικούς, δημοσιογράφους, εκπροσώπους της εκκλησίας. Ορισμένα από αυτά τα ζητήματα μπορούν να λυθούν μέσα από την αλλαγή νόμων, αυτό είναι και το νόημα της πολιτικής εξάλλου. Κάποια άλλα δεν λύνονται τόσο απλά, γιατί είναι θέμα παιδείας και αλλαγής νοοτροπίας, δεν είναι κάτι που μπορείς να το επιβάλλεις. Εκεί λοιπόν το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να επενδύσεις στις επόμενες γενιές, και στο μεταξύ, με τη στάση σου, με την επιλογή σου να είσαι παρών και ενεργός να προσπαθήσεις να αλλάξεις λίγο-λίγο, άνθρωπο-άνθρωπο τις αντιλήψεις ή έστω τη συμπεριφορά αυτών με τους οποίους έρχεσαι σε επαφή.

Συχνά όταν ρωτάμε σχετικά με τα ΛΟΑΤ δικαιώματα, ακούμε την δικαιολογία πως “Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη”. Πιστεύετε ότι είναι έτοιμη η ελληνική κοινωνία για έναν/μία ανοιχτά ΛΟΑΤ βουλευτή;

Αντώνης Σιγάλας: Ακούω από την εποχή που μπήκα στο ΣΥΡΙΖΑ, το καλοκαίρι του 2012, ότι η κοινωνία δεν είναι έτοιμη για μια ΛΟΑΤ υποψηφιότητα. Αυτά βέβαια τα λέγανε αυτοί που όντας οι ίδιοι ομοφοβικοί προαπσθούσαν να βρουν άλλοθι μέσα από αυτήν τη δικαιολογία. Όταν είχαμε τις ομοφοβικές επιθέσεις πριν από τρία χρόνια, αλλά και την απόφαση του ΕΕΔΑ το 2013 για το σύμφωνο συμβίωσης, είχαμε αρθρογραφία από άτομα που ούτε καν τα υποψιαζόμασταν, από όλες τις πλευρές της ελληνικής κοινωνίας, η οποία ήταν υποστηρικτική για τα δικαιώματά μας. Και σε κάθε περίπτωση, η ομοφοβία, η οποία είναι ακόμα εμφανής και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην άγνοια, τα τελευταία χρόνια έχει σε ένα μεγάλο βαθμό υποχωρήσει. Η δυναμική εμφάνιση της ΛΟΑΤ κοινότητας έχει παίξει ένα μεγάλο ρόλο σε αυτό.

Οι γιορτές υπερηφάνειας, που εξαπλώνονται και βρίσκουν αποδοχή από μεγάλη μερίδα τους αλληλέγγυου κοινού, αλλά και τα μέρη που συχνάζει η ΛΟΑΤ κοινότητα για να διασκεδάσει, που είναι πλεόν πολυάριθμα, τα ΛΟΑΤ έντυπα που επίσης έχουν αυξηθεί, είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές του τελευταίου διαστήματος. Αυτό που χρειάζεται κατά την άποψή μου είναι μια ΛΟΑΤ υποψηφιότητα, ή ένας ανοιχτά ΛΟΑΤ βουλευτής να υποστηριχτεί έτσι ώστε όλοι να έχουμε όφελος από την παρουσία του. Γιατί κανείς δε μπορεί να το κάνει καλύτερα από εμάς.

Διονύσης Καντιώτος: Η κοινωνία, ήταν έτοιμη να δεχτεί βουλευτές φασίστες, να δεχτεί βουλευτή που κατοικοεδρεύει στο κατάστημα φυλακών Κορυδαλλού, να δεχτεί βουλευτή που αγόρασε υποβρύχια που γέρνουν αεροπλάνα, που δεν πετάνε, οικόπεδα μέσα σε λίμνη, τρένα που δεν χωράνε στις ράγες, βουλευτή που ξέχναγε μόνιμα που είχε βάλει τα στικακια του και άπειρους βουλευτές που δεν προλάβαιναν να διαβάσουν αυτά που ψήφιζαν και με ρωτάτε αν είναι έτοιμη να δεχτεί έναν /μια ΛΟΑΤ βουλευτή; Και εγώ και εσείς, είμαστε η κοινωνία. Και όσο με αφορά είμαι πανέτοιμος!

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Στις εκλογές του Ιανουαρίου έλαβα 4500 σταυρούς και ήρθα δεύτερος στην Α’ Αθηνών με το Ποτάμι. Οι 4500 ψήφοι που έλαβα προφανώς και δεν προήλθαν μόνο από ΛΟΑΤ ψηφοφόρους, ούτε εμένα με ενδιαφέρει να είμαι ένας μονοθεματικός υποψήφιος. Ένας βουλευτής πρέπει να εκπροσωπεί και να εκφράζει το σύνολο της εκλογικής του περιφέρειας, ανεξαρτήτως προσωπικών χαρακτηριστικών. Προφανώς και τα ΛΟΑΤ δικαιώματα είναι ψηλά στην ατζέντα μου, αλλά δεν είναι μόνο αυτά, και το γεγονός ότι βρίσκομαι στο κεντρικό πολιτικό όργανο ενός κοινοβουλευτικού κόμματος το αποδεικνύει. Άρα για εμένα η απάντηση είναι προφανής. Αν κάποιος δεν είναι έτοιμος δεν είναι η κοινωνία, είναι κάποια κομβικά πρόσωπα και οι μηχανισμοί τους που είναι τόσο αποκομμένοι από την πραγματικότητα που ασκούν πολιτική με όρους του 1950.

Διαβάστε ποιοι οι διάλογοι γνωστού Έλληνα gay πολιτικού για κοκαΐνη στη Μύνοκο και δείτε το τραγικό, μακάβριο σποτ του Ποταμιού.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι λένε οι τελευταίες δημοσκοπήσεις για τις Εκλογές.