Λίνα Μενδώνη, σκάνδαλο: Έδωσε 1 εκ. ευρώ για ταινία που εμφανίζει τον Αθανάσιο Διάκο ως… Σάλος [φωτο]

Ποιο το σκάνδαλο με την Λίνα Μενδώνη;

Η Λίνα Μενδώνη, που πήρε ως δεξί της χέρι στο υπουργείο Πολιτισμού τη στενή της φίλη Άννα Παναγιωταρέα, μπορεί να τοποθετήθηκε από τον Μητσοτάκη υπουργός, αλλά στο κτίριο της οδού Μπουμπουλίνας έχει παρελθόν…

Από το 1999 μέχρι το 2004 ήταν γενική γραμματέας και την ίδια θέση πήρε πάλι, όταν επανήλθε το ΠΑΣΟΚ επί Γιωργάκη Παπανδρέου, το 2009. Στην ίδια καρέκλα παρέμεινε και με όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις που ακολούθησαν μέχρι τις αρχές του 2015. Με την κυβέρνηση Παπαδήμου, την κυβέρνηση Πικραμένου και την κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου.

Τώρα, με την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κούλη αναβαθμίστηκε αλλά το παρελθόν της θα την κυνηγά. Κι αυτό το παρελθόν, κρύβει πολλούς σκελετούς….

Τον Ιούνιο του 2012 λοιπόν κι ενώ γινόταν η αναμπουμπούλα της μετάβασης από τη μια κυβέρνηση στην άλλη, η Λίνα Μενδώνη που παρέμενε αμετακίνητη υπέγραφε ως γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού απόφαση με την οποία χρηματοδοτούσε εννέα συνολικά θεατρικές παραστάσεις από το ΕΣΠΑ με 1 εκατ. ευρώ. Όχι και λίγα λεφτά από τον κρατικό κορβανά – και μέσα στην καρδιά της οικονομικής κρίσης….

Μια από τις ταινίες αυτές ήταν η παραγωγή «Αθανάσιος Διάκος – Η επιστροφή» που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Αυτή η ταινία όμως τι ακριβώς έκανε; Ήταν ένα άθλιο κατασκεύασμα που γελοιοποιούσε τον ήρωα της Επανάστασης του 1821 παρουσιάζοντάς τον ως ένα ρατσιτσή σουβλατζή, κερατά και συζυγοκτόνο. Τον παρουσίαζε ως ένα ζηλιάρη σύζυγο που σκοτώνει την έγκυο γυναίκα του όταν αυτή τον απατά με έναν Κούρδο παράνομο μετανάστη! Ακριβώς…

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σενάριο ο Αθανάσιος Διάκος «επιστρέφει» στην Αθήνα του 2012 μαζί με την γυναίκα του την Κρουστάλλω. Το έργο διαδραματίζεται στην κουζίνα του διαμερίσματος του ζεύγους στο κέντρο της Αθήνας, που ταυτόχρονα είναι και ιδιοκτήτες ψησταριάς στου Ψυρρή, στην οποία εργάζονται και Κούρδοι λαθρομετανάστες ως delivery boys.

Ο ήρωας ζηλεύει παράφορα τη γυναίκα του, με αποτέλεσμα να είναι συνεχείς οι μεταξύ τους καβγάδες, που συνήθως καταλήγουν στον άγριο ξυλοδαρμό της. Αυτή για να τον εκδικηθεί τον απατά στην συζυγική κλίνη και συνάπτει ερωτική σχέση με έναν Κούρδο που εργάζεται στην ψησταριά τους, ο οποίος τελικά την αφήνει έγκυο.

Οταν το μαθαίνει ο ήρωας δέρνει τη σύζυγό του, ενώ τη στιγμή που την πιάνουν οι πόνοι της γέννας χρέη μαιευτήρα αναλαμβάνει ο ίδιος, με αποτέλεσμα στο τέλος να κατακρεουργήσει με τα ίδια του τα χέρια την Κρουστάλλω και το μωρό. Στη διάρκεια της παράστασης, η ελληνική σημαία περιφέρεται σαν τραπεζομάντιλο…

Στην προγραμματική σύμβαση που είχε κάνει το υπουργείο Πολιτισμού για τη χρηματοδότηση προβλεπόταν μάλιστα ότι «οι παραστάσεις βιντεοσκοπούνται για εκπαιδευτικούς λόγους» ενώ το έργο αυτό ήταν η πρώτη συγγραφική θεατρική απόπειρα της σκηνοθέτιδας του Εθνικού Θεάτρου Λένας Κιτσοπούλου, προκαλώντας τότε θύελλα αντιδράσεων…

Από τους πρώτους που ξεσηκώθηκε ήταν ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος λίγους μήνες νωρίτερα -τον Μάιο του 2012- είχε εκλεγεί βουλευτής πια με τη ΝΔ. Αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού στην τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ υπό τον Σαμαρά είχε αναλάβει ο Κώστας Τζαβάρας και ο Άδωνις με ερώτηση του ζητούσε να μάθει τους λόγους για τους οποίους χρηματοδοτήθηκε από το κράτος και το φεστιβάλ Αθηνών -με την απόφαση της Λίνας Μενδώνη– μια τέτοια παραγωγή, η οποία παρουσιάζει «με απαξιωτικό τρόπο τον ήρωα της επανάστασης ως άνθρωπο και οικογενειάρχη». Σήμερα, ο Άδωνις κάθεται δίπλα δίπλα στα ίδια υπουργικά έδρανα με την Μενδώνη και -όπως για τόσα άλλα- δεν μιλάει. Με τον Αθανάσιο Διάκο θα …ασχολείται όταν έχει μπροστά του τον …Σπύρο Λάτση με το Ελληνικό;

Επίσης με ομόφωνο ψήφισμά το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας καταδίκασε τη γελοιοποίηση του ήρωα της Επανάστασης του 1821, καταγγέλλοντας ότι με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου χρηματοδοτούνται οι «διαστροφές κάποιων» κι «όλα αυτά με σκοπό την απεθνικοποίηση, την αποϊεροποίηση και τον εθνομηδενισμό».

Παράλληλα με άρθρο του ο μητροπολίτης Φθιώτιδας Νικόλαος, που έφυγε από τη ζωή πριν από λίγες ημέρες, μετά το σάλο που ξέσπασε, έγραφε χαρακτηριστικά: «Ο αητός της Ρούμελης δεν λαβώνεται» κάνοντας λόγο για «επαίσχυντη παράσταση και θολοκουλτουριάρηδες». Επίσης χαρακτήριζε απαράδεκτο το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παράσταση χρηματοδοτήθηκε με χρήματα της πολιτείας και μιλούσε για «μια άγνωστη σκηνοθέτιδα που στην προσπάθειά της να προβληθεί ισοπεδώνει αξίες και ιδανικά». Και ρωτούσε: «Ποιος εξουσιοδότησε την πολιτεία να χρηματοδοτεί τέτοια αντεθνικά έργα που σπιλώνουν την ιστορία και προσβάλλουν την υπόσταση της πατρίδας;»

Οι εντονότερες αντιδράσεις είχαν σημειωθεί εκ μέρους των κατοίκων της Αρτοτίνας Φωκίδας, της γενέτειρας του Αθανασίου Διάκου. Μόλις ήρθε στο φως της δημοσιότητας το θέμα, οι Αρτοτινοί μαζεύτηκαν στη πλατεία του χωριού και αποφάσισαν να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους προκειμένου να σταματήσει ο εξευτελισμός του συμπατριώτη τους Ήρωα.

Οι κάτοικοι της Αρτοτίνας ξεσηκώθηκαν ζητώντας την άμεση καταστροφή του οπτικοακουστικού υλικού της χυδαίας παράστασης. «Φτάνει πια. Ας αφήσουν τον Διάκο στην ησυχία του κι ας σεβαστούν την ιστορία του» τόνιζαν με νόημα σε ανακοίνωσή τους και σε μια σκληρή επιστολή προς το υπουργείο Πολιτισμού δήλωναν εξαγριωμένοι που η ελληνική πολιτεία αποφάσισε ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν άξιο επιχορήγησης και προώθησης…

Μέχρι και οι τουρκικές εφημερίδες όπως η Ηurriyet που έγραφε «Σοκ για τον εθνικό ήρωα της Ελλάδας» δεν έχασαν την ευκαιρία να αναδείξουν αυτή τη γελοιποίηση του Αθανασίου Διάκου!

Αυτό είναι δυστυχώς ένα από τα «διαπιστευτήρια» με τα οποία, τώρα, η κ. Μενδώνη αναβαθμίστηκε στην υπουργική καρέκλα από τον Μητσοτάκη. Κι αλήθεια, όταν όλες αυτές οι κυρίες, με την Γιάννα Αγγελοπούλου επικεφαλής, ετοιμάζονται για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, μήπως έχουν κατά νου να τα …γιορτάσουν με τίποτε τέτοιες ή ανάλογες χυδαιότητες;

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι λένε οι τελευταίες δημοσκοπήσεις για τις Εκλογές.