Σάλος με ψεύτικη έρευνα του «Κωτσόβολου»: Πώς έταζαν 1.500€, μεγάλη απάτη [φωτο]

Ποια η ψεύτικη έρευνα του Κωτσόβολου; Πώς στήθηκε η απάτη;

Ψεύτικη έρευνα παρουσιάζεται τις τελευταίες μέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η ανάρτηση απάτη αναφέρει ότι οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν voucher (δελτίο) αξίας 1.500€ στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 έτη από την ίδρυση της εταιρείας Κωτσόβολος.

Για την απόκτησή τους μοναδική προϋπόθεση είναι η συμμετοχή σε ένα ερωτηματολόγιο που υποτίθεται ότι πραγματοποιείται από την εταιρία.


Στιγμιότυπο από την αρχική σελίδα της «έρευνας»

Για να λάβει μέρος στην «έρευνα» ο επισκέπτης ανακατευθύνεται σε διαδικτυακό ιστότοπο που αν και φέρει την ονομασία του Κωτσόβολου (kotsovolos-gr.club), δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία. Η πραγματική ιστοσελίδα της εταιρείας είναι kotsovolos.gr.

Στην αρχική σελίδα ενημερώνεται ότι έχουν μείνει μόνο 194 δελτία. Εξ αρχής, λοιπόν, έρχεται αντιμέτωπος με ένα αντικρουόμενο μήνυμα, όλοι θα πάρουν το δελτίο αξίας 1.500€, αλλά όμως μόνο λίγα δελτία έχουν απομείνει αδιάθετα.

Κάνοντας scroll down στην αρχική σελίδα, αναδύονται αναρτήσεις που δεν ανήκουν σε πραγματικούς χρήστες του Facebook και στις οποίες αναφέρεται ότι κέρδισαν το πολυπόθητο κουπόνι. Οι αναρτήσεις παρουσιάζονται σε συνεχή ροή και φαίνεται να ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο.

Η «έρευνα»

Για την ολοκλήρωση της «έρευνας» οι συμμετέχοντες απαντούν σε τέσσερις ερωτήσεις, η διατύπωση των οποίων δίνει την εντύπωση ότι αφορά έρευνα κοινού που πραγματοποιείται από την εταιρεία. Οι ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν είναι: «1.Πόσοι άνθρωποι ζουν στο σπίτι σας;», «2.Πόσο συχνά ψωνίζεται σε μία αγορά Κωτσόβολος;», «3.Πόσα χρήματα ξοδεύετε κατά μέσο όρο για μια αγορά;», «4.Θα προτείνατε το προϊόν μας στους φίλους και την οικογένεια σας;».

Παρατηρείται ότι ο αριθμός των υπολειπόμενων διαθέσιμων δελτίων από την αρχική σελίδα μέχρι και την τελευταία μειώνεται δραματικά, έτσι γίνεται πιο πιστευτή η όλη διαδικασία.


Το μήνυμα που εμφανίζεται σε όσους ολοκληρώνουν την έρευνα.

Με την ολοκλήρωση των ερωτήσεων εμφανίζεται ένα μήνυμα στη σελίδα με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για την αποστολή του δελτίου. Αρχικά, παρακινεί τους συμμετέχοντες να μοιραστούν το ερωτηματολόγιο μέσω Viber (προκειμένου η απάτη να διαδοθεί σε ακόμη περισσότερους χρήστες) και εν συνεχεία να ζητήσουν την αποστολή του δελτίου. Ο ιστότοπος δεν αφήνει τους συμμετέχοντες να επιλέξουν την «αξίωση δελτίου» αν πρώτα δε μοιραστούν το ερωτηματολόγιο μέσω Viber.

Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι μία απάτη που σκοπό έχει να παραπλανήσει τους καταναλωτές. Ο ιστότοπος που πραγματοποιείται η έρευνα δε συνδέεται με τον επίσημο ιστότοπο του Κωτσόβολου. Μετά από επικοινωνία με την εταιρεία εκπρόσωπός της δήλωσε ότι δεν υφίσταται τέτοιος διαγωνισμός εκ μέρους τους.

Η περίπτωση του Κωτσόβολου δεν είναι η μοναδική. Η ίδια τακτική έχει χρησιμοποιηθεί πριν από μόλις ένα μήνα με υποτιθέμενη έρευνα και δώρο κουπόνια από τον ΑΒ Βασιλόπουλο, αλλά και παλαιότερα με παρόμοιες «έρευνες» των εταιρείων Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλου. Επίσης, έχει ελεγχθεί και η περίπτωση απάτης like farming με δώρο κουπόνια από τον Σκλαβενίτη. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτές οι απάτες αποσκοπούν στην εγγραφή ανυποψίαστων χρηστών των κοινωνικών δικτύων σε συνδρομητικές υπηρεσίες SMS, υψηλής χρέωσης.

Την προσοχή των καταναλωτών για τέτοια περιστατικά έχει εφιστήσει και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε ανακοίνωσή της.

Για την προστασία των χρηστών του από τα spam μηνύματα το Viber έχει αναρτήσει σχετική ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις ενημερώνει ότι, μια επιχείρηση μπορεί να στείλει ένα ενημερωτικό μήνυμα μέσω της εφαρμογής μόνο αν ο καταναλωτής έχει ήδη συναινέσει σε αυτό.

Στα μηνύματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το Viber για την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών κι έχουν επαληθευτεί από αυτό υπάρχει πάντα στο μήνυμα ή στο banner στο επάνω μέρος του μηνύματος ένα πράσινο διακριτικό με λευκό τικ.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την ανακοίνωση του Viber για τα μηνύματα των επιχειρήσεων και για τον τρόπο να τα αναγνωρίζετε σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Εν κατακλείδι, ο υποτιθέμενος διαγωνισμός του Κωτσόβολου, είναι μία ακόμη απάτη, όπως πολλές ανάλογες που έχουμε καταρρίψει στο παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση, ο Κωτσόβολος ΔΕΝ δίνει κουπόνια αξίας 1.500 ευρώ.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.