Λίστα Πέτσα: Έτσι στήθηκε το σκάνδαλο. Πώς έσβησαν τα λεφτά στον Φουρθιώτη, πόσα εκατ. στα κανάλια

Τι περιέχει τελικά η κατά πολλούς «μαγειρεμένη» λίστα Πέτσα;

Η δίμηνη καθυστέρηση της κυβέρνησης να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά της κατανομής της διαφημιστικής καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι” αλλά και το γεγονός ότι δεν δίνονται στη δημοσιότητα οι αρχικές “διαφημιστικές εντολές”, από μόνη της είναι μια πολύ ισχυρή ένδειξη ότι πρόκειται για μια “μαγειρεμένη” λίστα, όπως καταγγέλλεται από διάφορες πλευρές.

Άλλωστε, το φυσιολογικό για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο θα ήταν να έχει δώσει εξαρχής όλα τα στοιχεία και όχι να δίνει “σε δόσεις”, πρώτα τη λίστα και μετά από ένα μήνα, τα ποσά.

Όμως ακόμη και αυτή η λίστα, ακόμη και αν δεν είναι “μαγειρεμένη”, αποδεικνύει την εξώφθαλμη στήριξη των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ αλλά και την κατάργηση κάθε “κανόνα της αγοράς” και της κοινής λογικής, αφού υπάρχει τρομακτική αναντιστοιχία των ποσών της διαφήμισης με το κοινό κάθε μέσου. Τόσο στα γνωστά ΜΜΕ της χώρας, όσο και σε κάθε επαρχία, διαπιστώνεται μια εντυπωσιακή στήριξη των μέσων που στηρίζουν την κυβέρνηση και, αντίστοιχα, ένας αποκλεισμό η συμβολική απλώς κατανομή στα υπόλοιπα ΜΜΕ.

Αξιοσημείωτα:

Στο site iefimerida.gr κατανέμονται 250.000 ευρώ, όπως και στο, σχεδόν άγνωστο Bovary.gr του ίδιου ομίλου 100.000 ευρώ, συνολικά δηλαδή το αστρονομικό ποσό των 350.000 ευρώ! Στην Athens Voice δίδονται 180.000 ευρώ και άλλα 40.000 ευρώ στο ραδιόφωνο της Athens Voice. Στο site του ραδιοφώνου Kiss κατανέμονται 40.000 ευρώ και άλλα 70.000 στο ίδιο το ραδιόφωνο.

Η εβδομαδιαία εφημερίδα Φιλελεύθερος, μηδαμινής κυκλοφορίας, παίρνει 60.000 ευρώ και το liberal.gr της ίδια ιδιοκτησίας 120.000 ευρώ! Την ίδια ώρα που ο Ριζοσπάστης παίρνει 10.000 ευρώ και στην Εφημερίδα των Συντακτών, από τις τις μεγαλύτερες της χώρας, κατανέμονται μόλις 30.000 ευρώ ενώ έχει αποκλειστεί το Documento.

Εντύπωση προκαλούν τα ποσά διαφόρων -άσημων κατά τεκμήριο- site, όπως T-LIFE (80.000 ευρώ), Queen.gr (100.000 ευρώ), Economistas (50.000 ευρώ) GOSSIP-TV (25.000 ευρώ), mothersblog.gr (25.000 ευρώ), thepresident.gr (30.000 ευρώ) ή το olivemagazine.gr (12.500 ευρώ). Από τα πιο γνωστά site, κατανέμονται 120.000 ευρώ στη Lifo, 50.000 στο TheToc.gr, 50.000 ευρώ στο zougla.gr, 100.000 ευρώ στο newpost.gr, 142.000 ευρώ στο Newsit.gr και 75.000 ευρώ στο newsbeast.gr

Με βάση τη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα 6 Ιουλίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας ο Μένιος Φουρθιώτης και οι ιστοσελίδες του εμφανίζονται να μην έλαβαν ούτε ένα ευρώ από την καμπάνια των 20 εκατομμυρίων για τον κορονοϊό. Κι αυτό ενώ είχε δοθεί εντολή να καταβληθούν συνολικά 5.000 ευρώ στο blog – φάντασμα του Φουρθιώτη και το σάιτ του apokaliptikalive.gr.

Συγκεκριμμένα οι καταγραφές αναφέρουν ότι το apokalyptikalive.gr θα έπαιρνε 4.000 ευρώ αλλά πήρε μηδέν και το protieidisi.com θα έπαιρνε 1.000 ευρώ αλλά επίσης πήρε 0. Όμως, όπως καταγράφεται στη λίστα Πέτσα που δόθηκε σήμερα μετά από πολλές πιέσεις στη δημοσιότητα εμφανίζεται να υπάρχει μηδενική τιμολόγηση και για τα δυο ΜΜΕ συμφερόντων του Φουρθιώτη.

Τα ερωτήματα φουντώνουν αναφορικά με το τι έχει συμβεί με το protieidisi.com, το blog των δυο αναρτήσεων – εκ των οποίων η μια ήταν το μπάνερ διαφήμισης «Μένουμε Ασφαλείς» – του Μένιου Φουρθιώτη. Τελικά πήρε ή δεν πήρε χρήματα; Γιατί δεν υπάρχει τιμολόγηση του ποσού για το οποίο υπήρχε ήδη εντολή; Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω σάιτ ξαφνικά μετά τις αποκαλύψεις άρχισε να γεμίζει με copy paste ειδήσεις με μπερδεμένες ημερομηνίες (ανέβαζε ειδήσεις σε ημερομηνίες κατά τις οποίες δεν είχαν καν συμβεί). Κατόπιν σταμάτησε ξανά να ανανεώνεται στις 16 Ιουνίου.
To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr

Σημειώνεται ότι στη λίστα Πέτσα με μηδέν ποσό εκταμίευσης συνοδεύεται και το wishmag.gr που όπως είχε αποκαλυφθεί πάλι όταν δόθηκε η αρχική λίστα χωρίς ποσά του κ.Πέτσα είχε να ανανεωθεί από το 2010.

Έχουμε δηλαδή 3 ιστοσελίδες για τις οποίες έγινε τεράστιος θόρυβος που τελικά «μηδενίστηκαν» στον «ποιοτικό έλεγχο»… που αποφασίστηκε εκ των υστέρων.

Δεν περνά απαρατήρητο ότι δόθηκαν από 100.000 ευρώ στο site κάθε τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας. Όπως επίσης ότι ενισχύονται διάφορα εκκλησιαστικά ΜΜΕ, site που διακινούν συστηματικά fakenews, ενώ δίδονται μόλις 3.000 στο περιοδικό δρόμου ΣΧΕΔΙΑ που έχει μια πολύ ξεχωριστή αποστολή. Υπερβολικό χαρακτηρίζεται επίσης των ποσών των 421.000 ευρώ που αφορά στην υπηρεσία καταμέτρησης των αποτελεσμάτων των διαδικτυακών μέσων.

Τα ποσά ανά όμιλο

Εντυπωσιακά είναι τα ποσά που προκύπτουν για τους μιντιακούς ομίλους από το άθροισμα των ποσών σε όλα τα ΜΜΕ που ανήκουν (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα).

Αναλυτικά:

Όμιλος Αλαφούζου: 1.330.000 ευρώ (ΣΚΑΙ tv, ΣΚΑΙ FM, skai.gr, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Κυριακής, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αγγλόφωνη)
Όμιλος Μαρινάκη: 922.000 ευρώ (MEGA, megatv.gr, in.gr, tanea.gr, tovima.gr, ΤΑ ΝΕΑ, ΒΗΜΑ,)
Όμιλος Πρώτο Θέμα: 390.000 ευρώ (Πρώτο Θέμα, protothema.gr, ΘΕΜΑ fm)
Όμιλος Κουρτάκη: 247.000 ευρώ (Παραπολιτικά, Parapolitika.gr, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM)
Όμιλος Αντέννα: 880.000 ευρώ (ΑΝΤ1 Τv, antenna.gr)
Όμιλος Bαρδινογιάννη: 1.620.000 ευρώ (STAR, ALPHA, ALPHA FM, star.gr, alphatv.gr)
Όμιλος REAL: 170.000 ευρώ (real fm, real.gr, enikos.gr, REAL)

Το συμπέρασμα, είτε η λίστα ήταν αυτή εξαρχής, είτε τροποποιήθηκε εκ των υστέρων λόγω του σάλου που προκλήθηκε, είναι πως αποδεικνύει ότι τα ποσά δεν χρησιμοποιήθηκαν για την ενημέρωση του κοινού λόγω πανδημίας αλλά για τη στήριξη των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ και αυτό είναι το μοναδικό κριτήριο που πιστοποιεί η λίστα.

Τέλος, η λίστα αναφέρεται σε ΜΜΕ και όχι στις αντίστοιχες εταιρίες, άρα δεν είναι γνωστό αν οι εταιρίες που εκδίδουν τα τιμολόγια, είναι αυτές στις οποίες ανήκουν νόμιμα τα μέσα, ειδικά όσα είναι διαδικτυακά.

Δείτε τη λίστα Πέτσα σε μεγάλη ανάλυση εδώ.

Μ’ ένα ειρωνικό tweet, ο Αλέξης Τσίπρας σχολίασε τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα από την πλευρά της κυβέρνησης αφήνοντας σαφείς αιχμές ότι τα στοιχεία της αλλοιώθηκαν.

Χαρακτηριστικά, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε: “Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν τα 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef”.

Μετά τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν η σειρά του Κινήματος Αλλαγής να σχολιάσει τη δημοσίευση της λίστας Πέτσα από την κυβέρνηση.

«Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα», σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής για τη λίστα των ΜΜΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα”» σχολιάζει το γραφείο Τύπου του ΚΙΝΑΛ και σημειώνει: «Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ».

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε όλα τα άπλυτα των πολιτικών και τις εξελίξεις για τα μεγάλα σκάνδαλα.