Τι συμβαίνει στη διώρυγα του Σουέζ και το πλοίο Evergreen έχει γίνει viral σε όλο τον κόσμο;
Η προσάραξη του πλοίου Ever Given της εταιρείας Evergreen στη διώρυγα Σουέζ έγινε viral στο twitter προκαλώντας σενάρια συνομωσίας για το φορτίο του, τα εμβόλια του κορωνοϊού και τα μυθικά συμφέροντα που κρύβονται από πίσω.
Τεράστιο το κόστος για τη διεθνή οικονομία από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις καθυστερήσεις.
Τυχόν αποτυχία απελευθέρωσης της διώρυγας Σουέζ στις αρχές αυτής της εβδομάδας θα πάει την επιχείρηση πολλές ημέρες πίσω.
Μέχρι και τον Ωνάση θυμήθηκαν κάποιοι που για μία καθυστέρηση στη διώρυγα του Σουέζ έσωσε όλη την αυτοκρατορία του στο παρελθόν.
Δεν έλειψαν και παραλληλισμοί με το παρκάρισμα αυτοκινήτων, αλλά και διάφορα ατυχήματα σε στενούς δρόμους.
Τα πιο πικάντικα όμως σχόλια για τη διώρυγα του Σουέζ είχαν να κάνουν με διεισδύσεις και τριβές που φαίνεται ότι ενέπνευσαν κάποιους.
Διαβάστε παρακάτω όλα τα ευφάνταστα σχόλια για τη διώρυγα του Σουέζ.
Στις πραγματικές ειδήσεις, ελπίδες ότι το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, της ταϊβανέζικης εταιρείας Evergreen Marine, θα μπορέσει να αποκολληθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας από το σημείο που έχει προσαράξει, κλείνοντας εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ, εκφράζουν οι υπηρεσίες που συμμετέχουν στην τεράστια επιχείρηση που έχει στηθεί.
«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis.
Ο συνδυασμός παραγόντων είναι η πρόοδος των εργασιών βυθοκόρησης, η υψηλή παλίρροια και έλευση μεγαλύτερων ρυμουλκών στο σημείο. Οι βυθοκόροι έχουν απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου από την πλώρη του σκάφους, αλλά οι εργασίες ρυμούλκησης ανεστάλησαν προσωρινά το βράδυ.
«Η πλώρη είναι κολλημένη για τα καλά στην άμμο, αλλά η πρύμνη δεν έχει κολλήσει εντελώς στον βυθό, κάτι που είναι θετικό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό για να το απελευθερώσουμε», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.
«Τα βαριά ρυμουλκά, συνδυασμένης χωρητικότητας 400 τόνων, θα φτάσουν το Σαββατοκύριακο. Ελπίζουμε ότι ένας συνδυασμός ρυμουλκών, βυθοκόρησης άμμου στην πλώρη και υψηλής παλίρροιας θα μας επιτρέψει να χαλαρώσουμε το πλοίο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας» πρόσθεσε ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας.
Ένας χερσαίος γερανός θα φτάσει στο σημείο το Σαββατοκύριακο προκειμένου να βοηθήσει να ελαφρύνει το φορτίο του Ever Given, με εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, αν χρειαστεί. Εντούτοις, ειδικοί προειδοποιούν ότι μια τέτοια διαδικασία μπορεί να είναι περίπλοκη και χρονοβόρα.
«Εάν δεν καταφέρουμε να το απελευθερώσουμε την επόμενη εβδομάδα, θα πρέπει να αφαιρέσουμε περίπου 600 εμπορευματοκιβώτια από την πλώρη για να μειώσουμε το βάρος. Αυτό θα χρειαστεί ημέρες, γιατί το πού θα αφήσουμε όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια είναι ένας αρκετά δύσκολος γρίφος» δήλωσε ο Μπερντόφσκι.
Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.
Η εταιρεία Boskalis είναι από τις πλέον έμπειρες σε παρόμοιες επιχειρήσεις. Ίσως η πιο γνωστή της επιχείρηση ήταν συμμετοχή της στην ανέλκυση του ρωσικού πυρηνικού υποβρυχίου kursk από το βυθό της Θάλασσας της Μπάρεντς.
Διαβάστε μερικά από τα σχόλια για διώρυγα Σουέζ και Evergreen που ξεχώρισαν στο twitter:
Δεν περίμενα ποτέ να μου χρησιμεύσει το circumnavigation και τώρα που φρακαρε το Ever Given στο Σουεζ εχω ξεπατωθει να γράφω σε ομαδικές με ξένους "oh dear they will have to circumnavigate Africa". Κάπως πρέπει να κάνω απόσβεση τα λεφτά για το proficiency
— Ольга (@OlgaKoum) March 27, 2021
Να πάμε 5-6 Θεσσαλονικείς να το ξεσφινώσουμε το καράβι στο Σουέζ. Τόσα χρόνια που έχουμε τα έργα του Μετρό σε μια λωρίδα χωράει ένα ταξί, ένα Atos και το αστικό το 10 (Ν.Σ.Σταθμός-Χαριλάου).
— ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ (@apgalat) March 27, 2021
Έχει 8-πλασιαστεί το κόστος μεταφοράς από την Σαγκάϊ στον Πειραιά ( έλλειψη κοντέϊνερς λένε )
( Ο πόλεμος των 6 ημερών έσωσε τον Ωνάση / Αν δεν έκλεινε το Σουέζ θα τα είχε χάσει όλα )— Michael Argiroudis (@MikeArgi) March 27, 2021
Πιστευω λίγο ακόμα και θα ζητήσει η ίδια η πλοιοκτήτρια(ή η ασφαλιστική της) την ανατίναξη του πλοίου της στο Σουεζ.
— Aristides 🇹🇼 (@arisoikon) March 27, 2021
Αυτο που επαθε το πλοιο στο Σουέζ το παθαινω καθε αρχη καλοκαιριου με τα τζην #Σουεζ
— Vangelis Harissopulos (@harissopulos) March 27, 2021
Έχει άποψη για το καράβι στο Σουεζ και η ξαδέρφη μου στο χωριο, που καταφερε να σφηνωσει το σμαρτακι της σε 8 μέτρα ορθάνοιχτη αυλόπορτα! Από την οροφή βγήκε…
— ΓΡΑΦΙΣΤΑΣ (@bymanos_II) March 27, 2021
Εδώ στη Ρόδο πάντως, στο σταυροδρόμι των λαών, στον ομφαλό της γης, στο κέντρο του σύμπαντος, από την ώρα που κολλησε το καράβι στο Σουέζ, η βενζίνη ανέβηκε 10 σεντς. Η κρίση πρώτα χτυπάει το βενζινάδικο του Μιχάλη στη Ρόδο και μετά τον νταου τζονη.
— ⓢⓟⓘⓓⓔⓨ (@Silver_Spidey) March 27, 2021
Έστειλα στην αδερφή μου φώτο από το Σουέζ για να της δείξω πως παρκάρει.
— Rgyratos (@filimonagis) March 27, 2021
Η μανα μου λεει πως το καραβι στο Σουεζ ειχε απαγορευμενα εμβολια κ παιζονται πολλά παιχνιδια α τωρα την ειδοποιεί το κεντρο για κουρσα αεροδρομιο
— Βεβαιως,βεβαιως (@apostolosa62) March 27, 2021
Αυτό με τη διώρυγα του Σουεζ το χω δει και σε παρκάρισμα σε στενό
— Δον Τσιπουρό-νε (@GeorgeSefdrako) March 27, 2021
Αν κανουν εδω τα μιντια ρεπορταζ για το Σουεζ κ το κολλημενο πλοιο το πιο πιθανό ειναι να μαθουμε τι τρωνε οι ναυτες,αν υπάρχει ελληνας ναυτης μεσα κ αν ο καπετανιος ειναι συγκεκριμενων πολιτικών πεποιθησεων κι αν τελικά ηταν πρακτορας του χαους που ηθελε να ριξει το καπιταλισμο
— U (@kinimatini) March 27, 2021
Κορίτσια, αυτό που έπαθε το πλοίο στο Σουέζ το έπαθε καμιά σας με γκόμενο;
— To_pouli_tou_Rouli (@To_pouli_tou_Ro) March 27, 2021
Διώρυγα του Σουέζ: Πάρτι στο διαδίκτυο με το… μποτιλιάρισμα του Ever Given (pics) – https://t.co/xynLT1lpiA pic.twitter.com/PRkP33l4kt
— agrinio24.gr (@agrinio24gr) March 27, 2021
Ας στείλουν 20 μπαρμπάδες στο Σουέζ τώρα που είναι κλειστά καφενεία και προποτζίδικα να αρχίσουν τα "έλα εύκολο είναι, κόψτο όλο δεξιαααααα" να σου το λύσουν το θεματάκι άμεσα.
— ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ (@apgalat) March 27, 2021
Αν το μουνάκι σου είναι η διώρυγα του Σουέζ, τότε ο πούτσος μου είναι μια σαρδέλα που τη διασχίζει!
*Ρομαντικό
— Αρχαίος Πολίτης™ (@ArchaiosPolitis) March 27, 2021
Καλά, τόσες μέρες απορώ, δέκα κορίτσα δεν μπορούν να πεταχτούν μέχρι το Σουέζ να τραβήξουν το καράβι….;
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣— ◾Damianos 🌑🌒🌓🌔🌕 (@ddamianakos) March 27, 2021
Τεράστιο κόστος για τη διεθνή οικονομία
Το μήκους 400 μέτρων Everg Given έχει ακινητοποιηθεί διαγώνια στο νότιο τμήμα του καναλιού από την Τρίτη, διαταράσσοντας την παγκόσμια ναυτιλία και εμποδίζοντας μια από τις πλέον πολυσύχναστες πλωτές οδούς του κόσμου.
Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε 9-10 δισ. δολάρια.
Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες.
Στα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρει το Ever Given περιλαμβάνονται προϊόντα της IKEA και της γνωστής βρετανικής αλυσίδας ηλεκτρονικών Dixons. Η ολλανδική εταιρεία προϊόντων σπιτιού Blokker επιβεβαίωσε επίσης ότι εμπορεύματά της βρίσκονται στο πλοίο.
Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.
Ναυτιλιακοί πράκτορες δήλωσαν το Σάββατο στο Reuters ότι κανένα από τα πλοία που περιμένουν στις εισόδους του καναλιού δεν είχε ζητήσει ακόμη την αναδρομή.
Ο κίνδυνος για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη – όπου βασικοί λιμένες όπως η Αμβέρσα στο Βέλγιο και ο Felixstowe στη Βρετανία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις
Οι ΗΠΑ επηρεάζονται περισσότερο στις ανατολικές ακτές και τον Κόλπο του Μεξικού. Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.
Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι ΗΠΑ έχουν προσφερθεί να βοηθήσουν την Αίγυπτο στις συνεχείς προσπάθειές της. «Παρακολουθούμε την κατάσταση πολύ προσεκτικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου Τζεν Ψάκι, σημειώνοντας ότι το μπλοκάρισμα της διώρυγας επηρεάζει τις αγορές ενέργειας.
-
Στο ΑΒ Eshop θα βρεις τις πιο δυνατές προσφορές για ό,τι χρειάζεσαι. Παράγγειλε τώρα από 25€ με αυθημερόν...
-
Πασχαλινές προσφορές!
Ισχύει για αγορές έως 07/05/2024. e-Fresh.gr
-
Προσφορές έως -50% και 1+1 στο AB Eshop! ΑΒ Βασιλόπουλος
-
Προσφορές -40% σε πάνες και είδη για τα μωρά! Superpanes.gr
-
Κουπόνια σούπερ μάρκετ 1+1 και -50%! Δες τις προσφορές ΑΒ Βασιλόπουλος εδώ!