Σούπερ Μάρκετ: Σεισμός σε Σκλαβενίτη, Βασιλόπουλο, LIDL. Ποιος ο νέος ανταγωνιστής που τρέμουν

Ποιο το νέο σούπερ μάρκετ που τρέμουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL;

Τα βήματα της μητρικής της στην Φινλανδία η οποία προχώρησε πρόσφατα στην δημιουργία σούπερ μάρκετ φαίνεται να ακολουθεί η Wolt στην Ελλάδα.

Σήμερα συμπληρώνονται ακριβώς δύο χρόνια από την ημέρα που η Wolt πραγματοποίησε την πρώτη της παραγγελία στην ελληνική αγορά.

Στα δύο αυτά χρόνια η ορμώμενη από την Φινλανδία Wolt κατάφερε να γίνει αναμφισβήτητα ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης στην αγορά του delivery πίσω από την e-food, και είναι πλέον έτοιμη για το επόμενο μεγάλο βήμα.

Μόλις χθες ανακοίνωσε τη σύστασης της Wolt Market Greece μίας 100% θυγατρικής της Wolt Greece η οποία αποτελεί το πρώτο βήμα για την είσοδο της εταιρείας στην διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Έτσι δεν αποκλείεται μέσα στο επόμενο διάστημα εκτός από την ρωσική Mere η οποία θα ξεκινήσει από την Τρίπολη να έχουμε μία ακόμη είσοδο ξένης αλυσίδας στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, αυτή την φορά στην Αθήνα.

Το Wolt Market αποτελεί το νεότερο εγχείρημα της Wolt που μετράει περίπου έναν χρόνο. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στο Ελσίνκι τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον μέσα σε μικρό διάστημα έχουν φθάσει σε τρία σημεία, δύο στην φινλανδική πρωτεύουσα και ένα στο Τουρκού.

Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο, παρά το κύμα ακρίβειας, ανακοινώνονται πολλές προσφορές σούπερ μάρκετ, που προσελκύουν το ενδιαφέρον καταναλωτών που θέλουν να γλιτώσουν χρήματα. Για παράδειγμα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει εκπτώσεις -50% ή 1+1, ενώ το μεγαλύτερο online σούπερ μάρκετ e-Fresh.gr ανακοινώνει συνεχώς προσφορές 30%. Κάντε κλικ στους αντίστοιχους συνδέσμους για να πάρετε τις προσφορές ΑΒ Μόνιμη μείωση τιμής και e-Fresh.gr με δωρεάν μεταφορικά.

Έχει την όψη ενός μικρού σούπερ μάρκετ, που όμως δεν μπορούν να το επισκέπτονται πελάτες.

Οι τελευταίοι αποστέλλουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά στην εφαρμογή της Wolt (σ.σ. με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και την παραγγελία για delivery σε εστιατόρια) και οι υπάλληλοι του καταστήματος την παραλαμβάνουν και στην συνέχεια συγκεντρώνουν και συσκευάζουν τα προϊόντα για τον πελάτη. Τα ψώνια παραλαμβάνει ο συνεργάτης – μεταφορέας της Wolt και τα παραδίδει σε διάστημα περίπου μισής ώρας στον πελάτη.

Στο φινλανδικό ηλεκτρονικό κατάστημα (μπορείτε να δείτε εδώ) παρέχεται σχεδόν η πλήρης γκάμα βασικών κατηγοριών ενός σούπερ μάρκετ όπως τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής και καθαριστικά. Διατίθενται φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση όχι όμως προϊόντα προς κοπή όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας τα οποία παρέχονται μόνο συσκευασμένα.

Όπως ανεφέρε η Wolt κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας στην Φινλανδία, προστατευτικά γάντια χρησιμοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια εκτέλεσης της παραγγελίας, τα προϊόντα τοποθετούνται σε χάρτινες σακούλες και στην συνέχεια σε θερμομονωτικό κιβώτιο ενώ στα προϊόντα ψύχους προστίθεται μία ψυχρή πλάκα ώστε να μεταφερθούν στην σωστή θερμοκρασία.

Σούπερ μάρκετ: Τα σχέδια της WOLT για την Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες το ελληνικό ψηφιακό κατάστημα θα διαθέτει μερικές χιλιάδες κωδικούς και η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα σε συζητήσεις με προμηθευτές. Έχουν ήδη προσεγγισθεί δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές στον τομέα των προϊόντων καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής και οι επαφές συνεχίζονται με εκπροσώπους από τον κλάδο των τροφίμων.

Η πρώτη συμφωνία που έχει υλοποιήσει η Wolt με βιομηχανία αφορά στην Froneri Hellas (παγωτά Nestle) και πρόκειται για ένα “υβριδικό” μοντέλο συνεργασίας όπου τα προϊόντα της διατίθενται ήδη μέσα από το δίκτυο της Wolt, η οποία τα προμηθεύεται από προσυμφωνημένα σημεία λιανικής στον Νομό Αττικής.

Η νέα υπηρεσία θα ακολουθήσει τα πετυχημένα βήματα λανσαρίσματος της υπηρεσίας delivery εστιατορίων πριν από δύο χρόνια. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες περιοχές της πρωτεύουσας.

Η Wolt υπόσχεται παράδοση στα επίπεδα της μισής ώρας από την αποστολή της παραγγελίας και παρακολούθηση της παράδοσης μέσω Live tracking.

Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον δυναμικές αγορές για την Wolt που δημιουργήθηκε μόλις το 2014 και πλέον έχει παρουσία σε 23 χώρες με πλέον πρόσφατες την Γερμανία και την Ιαπωνία. Συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 διανομείς (ς.ς. ενώ αρκετές χιλιάδες ακόμη περιμένουν να επεκταθεί η εταιρεία ώστε να ξεκινήσουν να συνεργάζονται μαζί της) και από τον περασμένο Ιούλιο έχει επεκταθεί και στην Θεσσαλονίκη.

Σε οικονομικό επίπεδο στην πρώτη χρήση της Wolt Τεχνολογίες Ελλάς Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού Α.Ε., αν και βρίσκονταν στα αρχικά βήματα της (ς.ς. από τον Ιανουάριο του 2019 και για αρκετούς μήνες είχε παρουσία μόνο στο κέντρο της Αθήνας) παρουσίασε πωλήσεις ύψους 3,019 εκατ. ευρώ και κέρδη π.φ. 93 χιλ. Ευρώ. Τα μεγέθη αυτά αναμένεται να είναι πολλαπλάσια στην δεύτερη χρήση η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.