Σύγκρουση τρένων, Τέμπη: Τι προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα. Το μοιραίο λάθος που «πήρε» 32 ζωές

Τι προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη; Σύγχυση πληροφοριών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα Παλαιοφάρσαλα ανακοινώθηκε στους επιβάτες ότι υπάρχει πρόβλημα στις γραμμές και θα υπάρχει καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρας.

Περίπου 15-20 παιδιά -κυρίως φοιτητές ηλικίας 19-22 ετών- κατέβηκαν από το τρένο και πήραν το λεωφορείο για Θεσσαλονίκη και έτσι σώθηκαν από το τραγικό δυστύχημα.

Τραγικό ανθρώπινο λάθος με τρένο στα Τέμπη

«Μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου» τονίζει ο Γιάννης Ντίτσας.

Για τη σύγκρουση των τρένων με τους δεκάδες νεκρούς που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (28/2) στα Τέμπη και έχει βυθίσει το πένθος την Ελλάδα μίλησε το πρωί της Τετάρτης (1/3) ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας. «Πρόκειται για λάθος» είπε.

Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα και υπογράμμισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.

«Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train» δήλωσε και πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.

Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.

«Μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές είπε» ανέφερε κλείνοντας ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας.

Έκτακτη αιμοδοσία από τον Ερυθρό Σταυρό για τη βοήθεια των τραυματιών μετά τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη

Θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική πλατεία της Λάρισας

Εκτακτή αιμοδοσία για τη βοήθεια των τραυματιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποφάσισε να διεξάγει ο Ερυθρός Σταυρός, στην κεντρική πλατεία της Λάρισας.

«Οι πολίτες που θέλουν να συνδράμουν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών μπορούν να προσέλθουν σήμερα Τετάρτη 1 Μαρτίου την Έκτακτη Αιμοδοσία που θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Πλατεία Λάρισας με τη συνδρομή του Ερυθρού Σταυρού. Η αιμοδοσία θα διεξαχθεί από τις 9 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Ερυθρός Σταυρός σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στα νοσοκομεία της Λάρισας με συγγενείς νεκρών

Τα ασθενοφόρα δε σταματούν τις διακομιδές, στους 85 οι τραυματίες

Σκηνές αρχαίας τραγωδίας εκτυλίσσονται από τα ξημερώματα έξω από τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των δύο νοσοκομείων της Λάρισας, Γενικού και Πανεπιστημιακού, όπου μεταφέρονται επιβάτες των τρένων μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη.

Συγγενείς επιβατών της μοιραίας αμαξοστοιχίας έχουν συγκεντρωθεί περιμένοντας να μάθουν κάποιο νέο για τους δικούς τους ανθρώπους. Κραυγές και δάκρυα σπάνε τη νυχτερινή σιωπή για εκείνους που διαπιστώνουν ότι ο δικός τους άνθρωπος δεν βρίσκεται πια στη ζωή αναφέρει το onlarissa.

Τα ασθενοφόρα δε σταματούν τις διακομιδές, αφού οι τραυματίες υπερβαίνουν τους 85, οι 30 εκ των οποίων σοβαρά, άλλοι διασωληνωμένοι, άλλοι εγκαυματίες, άλλοι πολυτραυματίες με σοβαρά κατάγματα και τραύματα.

Το τραγικό λάθος με τρένο στα Τέμπη

Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην ΑΘήνα θα πάτε μέχρι το μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για θεσσαλονίκη».

Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστύχηματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».

«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις εξελίξεις για δολοφονίες που συγκλονίζουν και εγκλήματα που ανατριχιάζουν.