ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ: ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι, πώς να συμμετέχετε

Ελεύθερα την Κυριακή τα διόδια της εθνικής οδού στις Αφίδνες. Ανοιχτές από το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και οι μπάρες στους σταθμούς διοδίων σε Αττική Οδό, Ελευσίνα, Κατεχάκη, Θήβα, Λιβαδειά, Βόλο, Πολύμυλο Κοζάνης.

Λίγο νωρίτερα, είχαν ανοίξει στην Αττική οδό στο ύψος του Ν. Ηρακλείου, στη Λ. Κύμης, στη Λ. Κατεχάκη και στην Ελευσίνα ενώ σειρά έχουν τα διόδια επί της Εθνικής στις Αφίδνες.

Η απάντηση στις ποινικές διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας στα μέλη του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, δόθηκε σε μια συντονισμένη πανελλήνια ταυτόχρονη δράση στα διόδια της χώρας.

Τα μέλη του κινήματος Δεν πληρώνω καλούν τους πολίτες να σταθούν στο πλευρό τους σε αυτό τον αγώνα κατά των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων. Η εξόρμηση σε 13 σταθμούς διοδίων και σε 8 σταθμούς της Αττικής Οδού ξεκίνησε αρχικά στη 13:30 στους κόμβους της Αττικής Οδού και στις 15:00 στου σταθμούς των διοδίων.

Οι κινητοποιήσεις χαρακτηρίστηκαν από παλμό και ένταση προκειμένου να στείλουν το μήνυμα της ανυπακοής και της ενότητας σε κυβέρνηση και εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια.

Τα μέλη του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ επισκέφτηκαν τους περισσότερους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και τοποθέτησαν κόλλα στα ακυρωτικά μηχανήματα προκειμένου αυτά να μπλοκαριστούν.

Η κυβέρνηση μέχρι τώρα, προσπάθησε να κάνει ότι δεν αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει με την ανάπτυξη του κινήματος «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» και είχε αποφασίσει να μην λάβει μέτρα εναντίον του, προκειμένου να μην το αναδείξει ως πολιτικό αντίπαλο, με κίνδυνο έτσι να το ενισχύσει, αλλά είχε αποφασίσει να το αφήσει να ξεφουσκώσει. Όμως είναι τέτοια η δυναμική της εξαθλίωσης των πολιτών, ώστε η εξάπλωση του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ τόσο σε μεγαλύτερο μέρος του λαού, όσο και σε πολλές άλλες μορφές ανυπακοής, να είναι μαθηματικά αναπόφευκτη.

Η βέβαιη αυτή προοπτική εξάπλωσης του κινήματος, τρόμαξε την κυβέρνηση. Προφανώς θα πρέπει να υπήρξαν και πιέσεις από παράγοντες του καθεστώτος οι οποίοι χάνουν έσοδα εξ αιτίας της δράσης του κινήματος. Όπως όμως είπαμε και σε άλλη ανάρτηση, ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το καθεστώς είναι η μείωση των εισόδων του από τα χρήματα των πολιτών. Επομένως η κυβέρνηση, ως εκπρόσωπος του καθεστώτος, αποφάσισε να δράσει τώρα πριν να είναι αργά και να μην μπορεί μετά να ελέγξει την κατάσταση.

Η προσφιλής προπαγανδιστική μέθοδος κάθε κυβέρνησης είναι να στρέφει τη μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης, ώστε να αποκτά ηθικά ερείσματα πριν να εξαπολύσει επίθεση σε τμήματα της κοινωνίας. Εδώ όμως δεν έχουμε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, αλλά πολίτες από όλες τις κοινωνικές ομάδες. Η κυβέρνηση πάντως βρήκε ή θεωρεί ότι βρήκε τη λύση.

Κατ’ αρχήν, αμαυρώνει και απαξιώνει τα μέλη του κινήματος στιγματίζοντάς τα ως «τσαμπατζήδες», κάτι που έπραξε και από την πλευρά της ΝΔ και ο τομεάρχης της κ. Χατζηδάκης. Ταυτόχρονα χαρακτηρίζει τους υπόλοιπους πολίτες ως έντιμους και τους υποβάλει στο υποσυνείδητο την ιδέα ότι αυτοί είναι τα «κορόϊδα» και οι «τσαμπατζήδες» οι έξυπνοι, προσπαθώντας να δημιουργήσει μια κοινωνική αποστροφή εναντίον του κινήματος και να στρέψει την υπόλοιπη κοινωνία σε βάρος του κινήματος. Ταυτόχρονα εκβιάζει τους πολίτες που πληρώνουν, πως εάν αντιδράσουν και δεν καλύψουν το κτύπημα που ετοιμάζει στους «τσαμπατζήδες», τότε θα αυξήσει κι’ άλλο τα εισιτήρια σε βάρος τους.

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να αντιμετωπίσει δυναμικά πλέον το μοναδικό υπαρκτό αυτή τη στιγμή λαϊκό κίνημα που ενοχλεί τα νεοφιλελεύθερα νεοταξικά σχέδια της Τρόϊκας, γι’ αυτό και προσπαθεί πρώτα να καλυφθεί ηθικά απέναντι στην υπόλοιπη κοινωνία, στρέφοντάς την εναντίον του κινήματος.

Η κυβέρνηση όμως κάνει ολέθριο λάθος, καθώς δεν υπολογίζει καλά ότι πολλοί περισσότεροι είναι εκείνοι που θα ήθελαν να είναι στη θέση των μελών του κινήματος Δεν πληρώνω, αλλά προς το παρόν φοβούνται τις συνέπειες. Για να δούμε. Θα είναι άραγε αυτή η σύγκρουση, η σπίθα που θα αφυπνίσει την κοινωνία; Ή θα την αφήσει και πάλι βαθιά στον καναπέ της;

Σε ανάλογη διαδικασία προχωρά και η κοινοπραξία «Νέα Οδός», που εκμεταλλεύεται, μεταξύ άλλων, και τα διόδια των Αφιδνών, στα οποία παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους οδηγούς, που αρνούνται να καταβάλουν αντίτιμο. Σημειώνεται ότι από τους κατά μέσο όρο 60.000 οδηγούς που διέρχονται καθημερινά από τα συγκεκριμένο διόδια, δεν πληρώνει το 14%.

«Έχουμε συγκεντρωσει φωτογραφικό υλικό και έχουμε ζητήσει από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να κινηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας και πρόσθεσε: «Οι “τζαμπατζήδες” θα λάβουν επιστολή να εξοφλήσουν το ποσό εντός 20 ημερων και αν δεν συμμορφωθούν, θα εκδοθούν διαταγές πληρωμής».

Από τη «Νέα Οδό» διευκρινίστηκε ότι η δίωξη που ασκήθηκε εναντίον εννέα ατόμων, αφορά μηνυτήρια αναφορά της εταιρείας για φθορές, οι οποίες προκλήθηκαν στις Αφίδνες πριν από έναν χρόνο και όχι για μη πληρωμή διοδίων. Υπενθυμίζεται πάντως πως το κίνημα «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» εξήγγειλε νέο πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων για την Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου, στις 3 το μεσημέρι.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Radio 9, ο δικηγόρος του κινήματος Δεν Πληρώνω, Κ. Παπαδάκης χαρακτήρισε «τρομοκρατική» τη μήνυση, τονίζοντας πως στόχος είναι να ποινικοποιηθεί η κοινωνική αντίσταση. Ο κ. Παπαδάκης επεσήμανε το γεγονός ότι η ποινική δίωξη δεν αφορά τη μη καταβολή του αντιτίμου των διοδίων, σημειώνοντας πως η ελεύθερη διέλευση από τα διόδια δεν αποτελεί αδίκημα.

Διαβάστε τις δραστηριότητες του ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ στο Μετρό και τι υποστηρίζει το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ στα διόδια.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις εξελίξεις για δολοφονίες που συγκλονίζουν και εγκλήματα που ανατριχιάζουν.