Πανελλήνιες 2013 Ανάπτυξη Εφαρμογών: Θέματα – Απαντήσεις

Ποια ήταν τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών στις Πανελλήνιες 2013; Διαβάστε ποιες οι απαντήσεις-λύσεις στην Ανάπτυξη Εφαρμογών.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ διαγωνίζονται στα Λατινικά (Θεωρητικής Κατεύθυνσης), τη Χημεία (Θετικής Κατεύθυνσης), την Ηλεκτρολογία (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης-Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης-Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) στις Πανελλήνιες 2013.

Διαβάστε τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών στις Πανελλήνιες 2013:

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΜΑΪΟΥ 2013
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΠΕΝΤΕ (5)

ΘΕΜΑ Α
Α1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω
προτάσεις 1-6 και δίπλα τη λέξη ΣΩΣΤΟ, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη
λέξη ΛΑΘΟΣ, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
1. Η τιμή μιας μεταβλητής και ο τύπος της μπορούν να αλλάζουν κατά
την εκτέλεση ενός προγράμματος.
2. Όταν υπάρχουν δυο βρόχοι, ο ένας εμφωλευμένος μέσα στον άλλο,
αυτός που ξεκινάει τελευταίος πρέπει να ολοκληρώνεται πρώτος.
3. Μια διαφορά της εντολής Όσο σε σχέση με την εντολή
Μέχρις_ότου οφείλεται στη θέση της λογικής συνθήκης στη ροή
εκτέλεσης των εντολών.
4. Αν Α=2, Β=3, Γ=4 και Δ=ΑΛΗΘΗΣ, τότε η τιμή της έκφρασης

✻ Γ>Α+Β) ΚΑΙ (ΟΧΙ(Δ)) είναι ΑΛΗΘΗΣ.
5. Κατά την εκτέλεση της εντολής ΔΙΑΒΑΣΕ, το πρόγραμμα διακόπτει
την εκτέλεσή του και περιμένει την εισαγωγή τιμών από το
πληκτρολόγιο.
6. Οι πίνακες δεν μπορούν να έχουν περισσότερες από δύο
διαστάσεις.
Μονάδες 6

Α2. Δίνεται το παρακάτω ημιτελές τμήμα αλγορίθμου:
kÅ1
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
ΑΝ … ΤΟΤΕ
Α[k] Åi
Α[…]Å …
Α[…]Å …
k Å …
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Να ξαναγράψετε στο τετράδιό σας το παραπάνω τμήμα αλγορίθμου με τα
κενά συμπληρωμένα, έτσι ώστε για τα μη μηδενικά στοιχεία ενός
δισδιάστατου πίνακα ΠΙΝ[4,5] να τοποθετεί σε ένα μονοδιάστατο πίνακα
Α[60] τις ακόλουθες πληροφορίες: τη γραμμή, τη στήλη, και κατόπιν την
τιμή του.
Μονάδες 8 ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙ∆ΕΣ

Α3.
α. Να αναφέρετε ονομαστικά τους λόγους για τους οποίους
αναθέτουμε την επίλυση ενός προβλήματος σε υπολογιστή
(μονάδες 4).
β. Να γράψετε τις περιπτώσεις για τις οποίες δικαιολογείται η χρήση
της σειριακής μεθόδου αναζήτησης σε έναν πίνακα (μονάδες 3).
γ. Να γράψετε τα πλεονεκτήματα των γλωσσών υψηλού επιπέδου
(μονάδες 4).
Μονάδες 11

Α4.
α. Δίνεται τετραγωνικός πίνακας Π[100,100] και το παρακάτω τμήμα
αλγορίθμου σε ψευδογλώσσα:
Για i από 1 μέχρι 100
Για j από 1 μέχρι 100
Αν i1 επανάλαβε
Αν α mod k = 0 τότε
Εμφάνισε k
αÅα div k
Αλλιώς
kÅk+1
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Τέλος Παράγοντες
Να σχεδιάσετε στο τετράδιό σας το αντίστοιχο διάγραμμα ροής.
Μονάδες 10

Β2. Έστω μονοδιάστατος πίνακας Π[100], του οποίου τα στοιχεία περιέχουν τις
λογικές τιμές ΑΛΗΘΗΣ και ΨΕΥΔΗΣ. Να γραφεί τμήμα αλγορίθμου που
χωρίς τη χρήση «αλγορίθμων ταξινόμησης» να τοποθετεί στις πρώτες
θέσεις του πίνακα την τιμή ΑΛΗΘΗΣ και στις τελευταίες την τιμή ΨΕΥΔΗΣ.
Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Γ
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων, των φορητών υπολογιστών, των tablet
υπολογιστών από τους νέους αυξάνεται ραγδαία. Ένας από τους στόχους των
ερευνητών είναι να διερευνήσουν αν υπάρχουν επιπτώσεις στην υγεία των
ανθρώπων από την αυξημένη έκθεση στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Για τον
σκοπό αυτό γίνονται μετρήσεις του ειδικού ρυθμού απορρόφησης (SAR) της
ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, πάνω στο ανθρώπινο σώμα. Ο δείκτης SAR
μετράται σε Watt/Kgr και ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας έχει θεσμοθετήσει
ότι τα επιτρεπτά όρια για το κεφάλι και τον κορμό είναι μέχρι και 2 Watt/Kgr,
ενώ για τα άκρα μέχρι και 4 Watt/Kgr. Θέλοντας να προσομοιάσουμε την
έρευνα, θεωρούμε ότι σε 30 μαθητές έχουν τοποθετηθεί στον καθένα δυο
μετρητές του δείκτη SAR, ο ένας στο κεφάλι και ο άλλος σε ένα από τα άνω
άκρα, οι οποίοι καταγράφουν τις τιμές του αντίστοιχου δείκτη SAR κάθε 6
λεπτά.
Να αναπτύξετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, ο οποίος:

Γ1. Να διαβάζει τους πίνακες: ΚΩΔ[30], ο οποίος θα περιέχει τους κωδικούς
των 30 μαθητών, τον πίνακα ΚΕΦ[30,10], του οποίου κάθε γραμμή θα
αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που αντιστοιχούν στο SAR
της κεφαλής για μια ώρα, καθώς και τον πίνακα ΑΚΡ[30,10] που κάθε
γραμμή θα αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που
αντιστοιχούν στο SAR του άκρου για μια ώρα.
Μονάδες 2ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙ∆ΕΣ

Γ2. Για κάθε μαθητή να καταχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα ΜΟ[30,2] τις μέσες
τιμές του SAR για το κεφάλι στην 1η στήλη και για το άκρο στη 2η στήλη.
Μονάδες 4
Γ3. Να εμφανίζει για κάθε μαθητή τον κωδικό του και ένα από τα μηνύματα,
«Χαμηλός SAR», «Κοντά στα όρια», «Εκτός ορίων», όταν η μέση τιμή του
SAR της κεφαλής, καθώς και η μέση τιμή του SAR ενός εκ των άκρων του
κυμαίνονται στις παρακάτω περιοχές:
Μ.Ο. SAR κεφαλής 1,8 και 2
Μ.Ο. SAR άκρου 3,6 και 4
Μήνυμα «Χαμηλός SAR» «Κοντά στα όρια» «Εκτός ορίων»
Το μήνυμα που θα εμφανίζεται θα πρέπει να είναι ένα μόνο για κάθε
μαθητή και θα εξάγεται από τον συνδυασμό των τιμών των μέσων όρων
των δυο SAR, όπου βαρύτητα θα έχει ο μέσος όρος, ο οποίος θα
βρίσκεται σε μεγαλύτερη περιοχή τιμών. Για παράδειγμα, αν ο μέσος όρος
SAR του άκρου έχει τιμή 3,8 και της κεφαλής έχει τιμή 1,5 τότε πρέπει να
εμφανίζεται το μήνυμα «Κοντά στα όρια» και κανένα άλλο.
Μονάδες 7

Γ4. Θεωρώντας ότι όλες οι τιμές του πίνακα ΜΟ[30,2] είναι διαφορετικές, να
εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR της κεφαλής
και τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές. Μετά να
εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR του άκρου και
τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές.
Μονάδες 7

ΘΕΜΑ Δ
Σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών Comenius συμμετέχουν μαθητές από
δυο χώρες: Ελλάδα (EL) και Ισπανία (ES). Οι μαθητές αυτοί καλούνται να
απαντήσουν σε μια ερώτηση όπου οι δυνατές απαντήσεις είναι:
1. Πολύ συχνά 2. Συχνά 3. Αρκετές φορές 4. Σπάνια 5. Ποτέ
Στην πρώτη φάση επεξεργασίας της ερώτησης πρέπει να καταγραφούν οι
απαντήσεις από κάθε χώρα και να μετρήσουν για κάθε αριθμό απάντησης
πόσες φορές υπάρχει, με σκοπό να αναφέρουν για κάθε χώρα, ποια απάντηση
είχε τα μεγαλύτερα ποσοστά.
Για να βοηθήσετε στην επεξεργασία να αναπτύξετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το
οποίο:

Δ1. α. Να περιέχει τμήμα δηλώσεων.
β. Να δημιουργεί δύο πίνακες EL[5] και ES[5] και να καταχωρίζει σε
αυτούς την τιμή 0 σε όλα τα στοιχεία τους.
Μονάδες 2

Δ2. Για κάθε μαθητή να διαβάζει το όνομα της χώρας του και τον αριθμό της
απάντησής του. Οι δυνατές τιμές για τη χώρα είναι: EL, ES και για την
απάντηση 1,2,3,4,5. Η κάθε απάντηση θα πρέπει να προσμετράται σε
έναν από τους δύο πίνακες EL[5], ES[5] ανάλογα με τη χώρα και στο
αντίστοιχο στοιχείο. Δηλαδή, αν δοθούν για τιμές οι ES και 4, τότε θα
πρέπει στο 4ο
στοιχείο του πίνακα ES[5] να προστεθεί μια ακόμα
καταχώριση. (Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας τιμών)
Μονάδες 5 ΑΡΧΗ 5ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 5ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙ∆ΕΣ

Δ3. Η προηγούμενη διαδικασία εισαγωγής δεδομένων και καταχώρισης
απαντήσεων θα ελέγχεται από την ερώτηση «για Διακοπή της εισαγωγής
πατήστε Δ ή δ», που θα εμφανίζεται, και ο χρήστης θα πρέπει να δώσει
το χαρακτήρα Δ ή δ για να σταματήσει την επαναληπτική διαδικασία.
Μονάδες 3

Δ4. Στο τέλος για κάθε χώρα να εμφανίζει ποιος αριθμός απάντησης είχε το
μεγαλύτερο ποσοστό, καθώς και το ποσοστό αυτό. Για την υλοποίηση
αυτού του ερωτήματος θα χρησιμοποιήσετε δυο φορές το
υποπρόγραμμα MΕΓ_ΠΟΣ που θα κατασκευάσετε στο ερώτημα Δ5.
Θεωρούμε ότι για κάθε χώρα τα ποσοστά των απαντήσεων είναι
διαφορετικά μεταξύ τους και δεν υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας.
Μονάδες 3

Δ5. Να αναπτύξετε το υποπρόγραμμα ΜΕΓ_ΠΟΣ το οποίο:
1. Να δέχεται έναν πίνακα ακεραίων 5 θέσεων.
2. Να βρίσκει το μεγαλύτερο στοιχείο του πίνακα και σε ποια θέση
βρίσκεται.
3. Να βρίσκει το ποσοστό που κατέχει το μεγαλύτερο στοιχείο σε
σχέση με το άθροισμα όλων των στοιχείων του πίνακα.
4. Να επιστρέφει στο κυρίως πρόγραμμα το ποσοστό αυτό, καθώς και
την θέση στην οποία βρίσκεται.
Θεωρήστε ότι όλες οι τιμές των πινάκων είναι διαφορετικές και ότι για
κάθε χώρα υπάρχει τουλάχιστον μια απάντηση στην ερώτηση.
Μονάδες 7

Διαβάστε τα θέματα του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών στις Πανελλήνιες 2013, εδώ.

Διαβάστε τις απαντήσεις-λύσεις στα θέματα Ανάπτυξη Εφαρμογών στις Πανελλήνιες 2013, κάνοντας κλικ εδώ (Πουκαμισάς) και εδώ (Μεθοδικό).

Διαβάστε θέματα-λύσεις των Πανελληνίων 2013 και εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2013.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2023 στις Πανελλήνιες 2023.