Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης: Σοκ για 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

Σάλο έχει προκαλέσει σε εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων η πρόωρη επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Τι γίνεται με 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ;

Με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, από τις αρχές της εβδομάδας οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω αναζητούν εμπόρους ή ιδιώτες, προκειμένου να απαλλαγούν από το φορτίο κατοχής μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων.

Γιατί πέραν των εσόδων που υπολογίζει να εισπράξει το κράτος, τα οποία κυμαίνονται στα 68 εκατ. ευρώ ετησίως, τινάζονται στον αέρα κυριολεκτικά οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί όσων κατέχουν ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω οι οποίοι είναι περισσότεροι από 100.000. Πάντως ακόμη και αν αύριο καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, δεν γλιτώνουν την καταβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος θα ισχύει και για τη χρήση του 2012!

Ειδικότερα χθες το βράδυ στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών στο οποίο αναφέρεται χαρακτηριστικά πως η επιβολή του Φόρου Πολυτελείας θα έχει προγενέστερη εφαρμογή από το οικονομικό έτος 2013 (χρήση 2012) αντί του 2014 που είχε αρχικά προβλεφθεί.

Οπότε ακόμη και αύριο να καταθέσει κάποιος τις πινακίδες κυκλοφορίας του ΙΧ του θα καταβάλει ολόκληρο τον φόρο για το 2012, ενώ του χρόνου θα πληρώσει το 50% του φόρου που αφορά στη χρήση του 2013!

Υγραεριοκίνηση
Η συντριπτική πλειονότητα ιδιοκτητών αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω είχαν προβεί σε τοποθετήσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης που κόστισαν τουλάχιστον 1.500 ευρώ και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ αφορά πάνω από 60.000 ΙΧ. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μάλλον θα τα θέσει εκτός κυκλοφορίας…

Tο μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Ε. Κωσταντινίδης δήλωσε στην «Η», μεταξύ άλλων, πως: «Με την εφαρμογή του μέτρου της πολυτελούς διαβίωσης νωρίτερα κατά ένα έτος πρόκειται για εξαπάτηση των ιδιοκτητών ΙΧ, καθώς τα κινούσαν με τη βεβαιότητα πως δεν θα επιβληθεί κανένα νέο χαράτσι.

Οσον αφορά για την αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 2 λίτρων είναι οριστική η ταφόπλακα που θα μπει, ενώ παράλληλα οι έμποροι που ήδη έχουν υποστεί ανυπολόγιστες ζημιές τα τελευταία 4 χρόνια, θα αναγκαστούν να τα εξάγουν ακόμη και έναντι πινακίου φακής».

Ο έμπορος αυτοκινήτων Γιώργος Στασινόπουλος αναφέρει στην «Η» πως: «Για ακόμη μία φορά οι έμποροι αυτοκινήτων βλέπουν τα εμπορεύματά τους να απαξιώνονται παντελώς και να βρίσκονται ένα βήμα πριν από το λουκέτο. Θα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να μας ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της, καθώς οι περισσότεροι από εμάς προσπαθούμε τίμια να σταθούμε στα πόδια μας»…

foros-polytelous-diaviosis-ix 2

Πουλημένα ΙΧ!
Πέραν όμως των ιδιοκτητών ΙΧ και εμπόρων, υπάρχουν και αρκετές χιλιάδες πρώην ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω οι οποίοι τα έχουν πουλήσει στα τέλη του 2012 ή στις αρχές του 2013. Αν τελικά το μέτρο εφαρμοστεί για τη χρήση του 2012 τότε θα πρέπει να καταβάλουν εκείνοι τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, καθώς εκείνοι ήταν οι κάτοχοι των οχημάτων το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αν πάλι επιβληθεί για τη χρήση από την 1η Αυγούστου και έπειτα θα επιβαρυνθεί ο νέος τους κάτοχος.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ εκμεταλλευόμενοι τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% το 2009 έσπευσαν να εισάγουν μεταχειρισμένα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη γλιτώνοντας πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Τα συγκεκριμένα ΙΧ δεν έχουν καμία ελάφρυνση ακόμη και αν πρόκειται για οχήματα 13 ετών!

Αναστάτωση επικρατεί και στις εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης αυτοκινήτων, καθώς ο Φόρος Πολυτελείας αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω τα μισθώματα.

Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου τριετίας με κινητήρα 3 λίτρων καταβάλλει για Τέλη 570 ευρώ και για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 1.780 ευρώ.

Αντίστοιχα ο ιδιοκτήτης της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του ίδιου μοντέλου με τρίλιτρο κινητήρα θα επιβαρυνθεί περισσότερο, καθώς τα ετήσια Τέλη κυμαίνονταν σε μόλις 250 ευρώ.

Ελλειμμα 135 εκατ. ευρώ στο πεντάμηνο
Το Δημόσιο από κάθε αυτοκίνητο 2.000 κ.εκ. και άνω εισπράττει 18.264 ευρώ
Τη στιγμή που το κράτος αναζητά απεγνωσμένα έσοδα αντί να προβεί σε δοκιμασμένες λύσεις που θα αποφέρουν τα αναμενόμενα επέλεξε να φορολογεί μέχρι τελικής πτώσεως συγκεκριμένους κλάδου όπως είναι αυτός του αυτοκινήτου.

Αλλωστε ήδη στο πρώτο πεντάμηνο τα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου έχουν βουλιάξει με τα Τέλη Κυκλοφορίας να καταγράφουν πτώση 104,3% με μόλις 114 εκατ. ευρώ έναντι 233 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ ο στόχος που είχε τεθεί βάσει Μεσοπρόθεσμου ανέρχονταν σε 247 εκατ. ευρώ ή 133 εκατ. ευρώ έλλειμμα!
Οσον αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης τα έσοδα στο πεντάμηνο κυμάνθηκαν στα 21 εκατ. ευρώ, ωστόσο, ο στόχος που έχει θέσει το Μεσοπρόθεσμο ανέρχεται σε 23 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα σύμφωνα με επίσημα στοιχεία το κράτος από κάθε Ι.Χ. με κινητήρα από 1.929 κ. εκ. και άνω εισπράττει κατά μέσο όρο 18.264 ευρώ τη στιγμή που από τις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων τα αντίστοιχα έσοδα αναλογούν σε μόλις 1.000 ευρώ!

Ειδικότερα το 2008 που διατέθηκαν 35.261 Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω το κράτος εισέπραξε περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα το 2009 που πουλήθηκαν 31.492 τέτοιου τύπου Ι.Χ. το κράτος εισέπραξε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα το 2010 που πουλήθηκαν μόλις 8.980 Ι.Χ. με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω το κράτος εισέπραξε 164 εκατ. ευρώ, ενώ το 2011 εισέπραξε μόλις 72 εκατ. ευρώ.

Οσον αφορά στο 2012 που διατέθηκαν μόλις 2.414 Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 2 λίτρων το κράτος εισέπραξε 38 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ποιοι γλιτώνουν από τα Τεκμήρια και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.