Jumbo, Βακάκης: Αλλάζουν τα πάντα, νέα μέθοδος αγορών. Έτσι θα κάνουμε πλέον τα ψώνια μας

Jumbo: Η πανδημία του κορονοϊού «γονάτισε» τα Jumbo και η μεγαλύτερη αλυσίδα παιχνιδιών ξεκινάει νέα μέθοδο αγορών ώστε να μην υπάρξει «έμφραγμα» στο σύστημα.

Έτσι ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη μοντέλου last minute delivery στην τροφοδοτική αλυσίδα του Ομίλου Jumbo, μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή.

Στόχος της διοίκησης είναι να αναδιοργανώσει το σύστημα εφοδιασμού των καταστημάτων της και συγκεκριμένα να καταργήσει σταδιακά το μοντέλο εσωτερικής διαχείρισης της αποθήκης κάθε καταστήματος ξεχωριστά.

Για να το πετύχει αυτό, δρομολογεί την ένταξη νέων ενδιάμεσων κέντρων διανομής στην τροφοδοτική αλυσίδα των καταστημάτων της, επιτρέποντας πιο ενεργή διαχείριση των αποθεμάτων και τροφοδοσία των καταστημάτων σε σημαντικά ταχύτερους χρόνους.

Ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, είχε αναφερθεί για πρώτη φορά στο μοντέλο last minute delivery κατά την προ διετίας παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε για τις προοπτικές της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Τότε είχε προαναγγείλει, μεταξύ άλλων, πως η Jumbo θα υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη ενδιάμεσων κέντρων διανομής με στόχο να αναδιοργανώσει το σύστημα εφοδιασμού των καταστημάτων.

Η αύξηση της παραγωγικότητας, η προσαρμογή στις νέες συνθήκες της αγοράς και η περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων, παράλληλα με την ένταξη στην τροφοδοτική αλυσίδα νέων ενδιάμεσων κέντρων διανομής την επόμενη τριετία, με στόχο την εφαρμογή του μοντέλου last minute delivery, αναφέρθηκαν τότε ως οι μελλοντικοί στόχοι της Jumbo.

Jumbo: Δείτε τι κάνουν για να καλύψουν τη χασούρα

Μπορεί ο κολοσσός του Απόστολου Βακάκη, τα Jumbo, να έχουν χτυπηθεί αλύπητα από τον κορονοϊό, ωστόσο ο δαιμόνιος επιχειρηματίας ετοιμάζει… ρελάνς για να καλύψει τη χασούρα!

Ο κύριος Βακάκης στο περιθώριο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα μεγέθη του 2020, τα συνεχή «απαγορευτικά» τους πρώτους μήνες του 2021 στην Ελλάδα έφεραν πτώση κατά 11% στο α΄ τρίμηνο της χρονιάς στις συνολικές πωλήσεις.

Να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά ο όμιλος πραγματοποιεί το μισό σχεδόν του τζίρου του και πιο συγκεκριμένα το 53% των πωλήσεων του.

Πάντως τον Απρίλιο η αλυσίδα επανέρχεται δυναμικά έχοντας αναπληρώσει το χαμένο έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κύριο Βακάκη υπάρχει αισιοδοξία για ένα θετικό πρόσημο πωλήσεων τον τρέχοντα μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο υπήρξε οριακή πτώση πωλήσεων κατά -0,6%, στη συνέχεια το καταγράφηκε μείωση 34% σε ενοποιημένη βάση τον Φεβρουάριο, για να επανέλθει η κίνηση στο +24% τον Μάρτιο καθώς το δίκτυο σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο λειτούργησε κανονικά.

Ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Βακκάκης «και το 2021 αποτελεί μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο» υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρές προκλήσεις με άγνωστη επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της επιχείρησης μέσα στο 2021.

«Η μέχρι σήμερα λειτουργία του εμπορίου είναι περιοριστική, καθώς οι μέθοδοι click away και click inside αποτελούν εργαλεία «παράδοσης προϊόντων και όχι πώλησης προϊόντων» τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αναφερόμενος στα όσα έχει επιφέρει η πανδημία στην αγορά εστίασε στις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην αύξηση ναύλων και τιμών πρώτων υλών.

Παρόλα αυτά, όπως τόνισε, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο– στο βαθμό που η πανδημία επιτρέπει τις διαδικασίες- με στόχο να δημιουργήσει νέα αποθηκευτικά κέντρα και καταστήματα μέσα στη χρήση. ΄

Όπως είπε μέσα στη φετινή χρονιά θα βγει στον «αέρα» το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, μια επένδυση ύψους 35-40 εκατ.ευρώ.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακκάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε από τι κινδυνεύουν οι τραπεζικές καταθέσεις και τι ανακοίνωσαν οι τράπεζες.