Εκπτώσεις 2012: πάνω από 50% σε αγορές μέσω internet

Ποιες ευκαιρίες παρουσιάζουν για τον καταναλωτή, οι αγορές μέσω internet; Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής για τις υπερβολικές προσφορές και εκπτώσεις που υπάρχουν;

Αγορές μισοτιμής λόγω μεγάλων εκπτώσεων μπορούν να πραγματοποιήσουν όσοι επιλέξουν να κάνουν τα ψώνια μέσω internet, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Παράλληλα, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, μια σειρά από εταιρείες δελεάζουν τους υποψήφιους με μια σειρά από προσφορές, όπως για παράδειγμα δωρεάν μεταφορά σε όλη την Ελλάδα και κουπόνια δώρων για μελλοντικές αγορές.

Μάλιστα, σε σχέση με το παρελθόν, η γκάμα των e-καταστημάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα, προσφέροντας στους εν δυνάμει πελάτες επιλογές από ολόκληρο το φάσμα του λιανεμπορίου, ενώ πριν λίγο καιρό οι αγορές μέσω internet αφορούσαν ως επί το πλείστον ηλεκτρονικά, βιβλία η ταξίδια.

Ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις έχουν «στοκάρει» τα ψηφιακά τους ράφια με δεκάδες χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, ξεκινώντας από υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές και φτάνοντας μέχρι ρούχα, κοσμήματα, είδη σπιτιού και αξεσουάρ περιποίησης.

Σήμερα εκτιμάται ότι περίπου 1,5 εκατομμύριο χρήστες του Internet στη χώρα μας πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ύψους περίπου 3 δις. ευρώ σε ξένα αλλά και εγχώρια καταστήματα.

Προκειμένου μάλιστα να τους δελεάσουν, τα e-καταστήματα έχουν βελτιώσει τον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων. Ενώ μέχρι ο πελάτης έβλεπε στην καλύτερη των περιπτώσεων μια απλή εικόνα, τώρα υπάρχουν τρισδιάστατες απεικονίσεις, βίντεο, ακόμα και σχόλια άλλων χρηστών για το κάθε είδος.

Παράλληλα, στο internet, τα μεγαλύτερα e-shops ακολουθούν πλέον πρακτικές marketing που στο παρέλθουν αξιοποιούσαν μονάχα τα «παραδοσιακά» καταστήματα. Καινοτομίες όπως «η προσφορά της ημέρας», ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, ακόμα και ειδικά newsletter, μέσω των οποίων ειδοποιούν τους πιστούς πελάτες τους για ειδικές προσφορές που δεν είναι προσβάσιμες στους υπόλοιπους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Τι να προσέξετε για ασφαλείς συναλλαγές

Μέχρι πρότινος, το μέγιστο θέμα απέτρεπε τους καταναλωτές από τις e-αγορές και αποτελούσε το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη των διαδικτυακών καταστημάτων ήταν η ασφάλεια των συναλλαγών Πλέον όμως, οι αγορές μέσω Ίντερνετ θεωρούνται πλέον ασφαλείς, υπό την προϋπόθεση ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν ορισμένες βασικές προφυλάξεις.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί του χώρου προτείνουν οι αγορές να πραγματοποιούνται από «επώνυμα» ηλεκτρονικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτά είναι κατά τι πιο ακριβά από τις χαμηλότερες προσφορές και εκπτώσεις του Διαδικτύου.

Ως προς τη χρήση στοιχείων της πιστωτικής κάρτας, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στη δημοσιοποίηση του αριθμού – και σίγουρα δεν πρέπει να αποκαλύπτουν τον αριθμό αυτόν ως απάντηση σε «ύποπτα» μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υπόσχονται υπερβολικές προσφορές και εκπτώσεις.

Για όσους, πάλι, θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο τυχόν υπερχρέωσης, οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη πιστωτικές κάρτες με προπληρωμένο υπόλοιπο. Όσοι τις χρησιμοποιούν, αποφεύγουν τον κίνδυνο να χρεωθούν για αγορές που δεν έχουν κάνει, μια και μπορούν να καθορίσουν το υπόλοιπο της κάρτας τους ανάλογα με τις ανάγκες τους και να τη «φορτώσουν» με μετρητά όταν θελήσουν να πραγματοποιήσουν νέες αγορές.

Πέρα από τα παραπάνω, ιΙδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι κάνουν e-αγορές με την εγγύηση των προϊόντων αλλά και την κατάσταση στην οποία τα παραλαμβάνουν μετά τη μεταφορά. Συγκεκριμένα, ειδικά στις ηλεκτρονικές συσκευές, οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να προσέξουν το χρόνο της εγγύησης (πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο χρόνια), αλλά και το αν αυτή έρχεται από την επίσημη αντιπροσωπεία ή από το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αντίστοιχα, ειδικά στις αγορές ρούχων ή άλλων ευπαθών αντικειμένων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο πελάτης να εξετάσει αν το προϊόν του έφτασε σε άριστη κατάσταση, αλλά και τους όρους που θέτει το e-κατάστημα στην περίπτωση επιστροφής. Να εξασφαλίσει ουσιαστικά δηλαδή ότι, αν παραλάβει προϊόντα ελαττωματικά ή σε λάθος μέγεθος, μπορεί να τα επιστρέψει άμεσα και χωρίς κόστος ή εναλλακτικά να αποζημιωθεί για την αγορά του.

Οι ηλεκτρονικές αγορές βήμα προς βήμα

Βήμα πρώτο: Ο καταναλωτής επισκέπτεται την ιστοσελίδα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος και επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί, συγκρίνοντας τιμές.

Βήμα δεύτερο: Αφού επιλέξει, συγκεντρώνει την παραγγελία του σε ένα «καλάθι αγορών», με τα μεταφορικά και τους φόρους να υπολογίζονται αυτόματα από το κατάστημα. Στο στάδιο αυτό ο αγοραστής επιλέγει και τον τρόπο μεταφοράς και ενημερώνεται για τις σχετικές χρεώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλες αγορές –άνω των 50 ευρώ- τα περισσότερα ελληνικά e-shops δεν χρεώνουν μεταφορικά.

Βήμα τρίτο: H πληρωμή της παραγγελίας πραγματοποιείται με διάφορες μεθόδους (πιστωτική κάρτα, ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, τραπεζική ή ταχυδρομική επιταγή), όμως στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιείται «πλαστικό χρήμα».

Βήμα τέταρτο: Τέλος, η παραγγελία φθάνει στη διεύθυνση που έχει ορίσει ο αγοραστής και η αγορά ολοκληρώνεται. Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει το προϊόν από το φυσικό χώρο του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Το εμπόριο μέσω internet κερδίζει έδαφος και έχει πολλά να προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές. Με λίγη προσοχή στα καταστήματα και τις συναλλαγές, τα οφέλη είναι πολλά και σε αυτές τις εποχές που το κάθε ευρώ μετράει, αποτελεί μια πρώτης τάξεως σκέψη και κίνηση.

Δείτε τις προσφορές του Athens Metro Mall, για τις εκπτώσεις 2012 και τι πρέπει να προσέχετε, στις εκπτώσεις 2012.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τις εξελίξεις για δολοφονίες που συγκλονίζουν και εγκλήματα που ανατριχιάζουν.