Νέα μεγάλη απάτη με κουπόνια ΑΒ Βασιλόπουλου στο Viber: Αν σας στείλουν αυτό το μήνυμα…

Ποια η νέα απάτη με κουπόνια 1.500€ του ΑΒ Βασιλόπουλου στο Viber;

Μήνυμα που διακινείται μέσω της εφαρμογής Viber αναφέρει ότι οι καταναλωτές θα κερδίσουν κουπόνια αξίας 1.500€ στο πλαίσιο των εορτασμών για το νέο έτος από τον ΑΒ Βασιλόπουλο. Πρόκειται για περίπτωση απάτης.

Η “έρευνα”

Για να λάβει μέρος στην “έρευνα” και να “κερδίσει” 1.500€ ο καταναλωτής ανακατευθύνεται σε διαδικτυακή ιστοσελίδα για να απαντήσει στις “ερωτήσεις”. Το URL της έχει την επωνυμία του ΑΒ
Βασιλόπουλου
(ab-vassilopoulos.com), αλλά ουδεμία σχέση έχει με την εταιρεία, καθώς η επίσημη ιστοσελίδα της είναι ab.gr.

Σύμφωνα με το μήνυμα στο Viber παρουσιάζεται ότι έχουν μείνει μόνο 398 κουπόνια διαθέσιμα. Ο αριθμός στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου ενημερώνει ότι υπάρχουν πλέον 395, ενώ με το που ολοκληρώσει κάποιος τις ερωτήσεις το μήνυμα στην οθόνη κάνει λόγο για 250 αδιάθετα κουπόνια. Όσες φορές κι’ αν απαντήσαμε στην “έρευνα” οι αριθμοί παρέμειναν οι ίδιοι.




Οι ερωτήσεις της “έρευνας”.

Για την επιτυχή ολοκλήρωσή της οι καταναλωτές καλούνται να απαντήσουν σε τρεις ερωτήσεις:

“Ερώτηση 1: Πόσο συχνά ψωνίζεται σε μία αγορά ΑΒ Βασιλόπουλος
“Ερώτηση 2: Έχετε συμμετάσχει μαζί μας πριν;”
“Ερώτηση 3: Πώς μάθατε για την προσφορά μας;”

Όποια απάντηση κι αν δοθεί στις ανωτέρω ερωτήσεις, οι καταναλωτές λαμβάνουν στο τέλος το ίδιο μήνυμα, ότι θα πρέπει να μοιραστούν την “έρευνα” με άλλους 20 φίλους ή ομάδες μέσω Viber για να λάβουν το κουπόνι των 1.500€. Με αυτό τον τρόπο η απάτη διαδίδεται από χρήστη σε χρήστη.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί μία ακόμη περίπτωση απάτης που στοχεύει στην παραπλάνηση των καταναλωτών. Η ιστοσελίδα της έρευνας δε συνδέεται με την επίσημη ιστοσελίδα του ΑΒ Βασιλόπουλου. Εκπρόσωπος της εταιρείας μετά από επικοινωνία, μας πληροφόρησε ότι δεν υφίσταται τέτοιος διαγωνισμός εκ μέρους τους.

Η περίπτωση του ΑΒ Βασιλόπουλου δεν είναι η μοναδική. Το τελευταίο διάστημα έχουμε εντοπίσει κι άλλες “έρευνες” που χρησιμοποιούν ονόματα γνωστών εταιρειών για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Ενδεικτικά, η ίδια τακτική έχει χρησιμοποιηθεί και καταρριφθεί στην περίπτωση με δώρο voucher από τον Κωτσόβολο, κουπόνια από τον ΑΒ Βασιλόπουλο, αλλά και παλαιότερα για τις εταιρείες Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο. Επίσης, έχει ελεγχθεί και η περίπτωση απάτης like farming με δώρο κουπόνια από τον Σκλαβενίτη.

Ανακοίνωση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για παραπλανητικά μηνύματα

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε ανακοίνωση που έβγαλε το 2016 ενημερώνει τους καταναλωτές για παρόμοια περιστατικά.

Συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι:

“Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα, να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονομικά δεδομένα. Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.

Η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο)”.

Η πολιτική του Viber για μηνύματα spam

Για την προστασία των χρηστών του από τα spam μηνύματα το Viber έχει αναρτήσει σχετική ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις ενημερώνει ότι, μια επιχείρηση μπορεί να στείλει ένα ενημερωτικό μήνυμα μέσω της εφαρμογής μόνο αν ο καταναλωτής έχει ήδη συναινέσει σε αυτό. Στα μηνύματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το Viber για την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών κι έχουν επαληθευτεί από αυτό υπάρχει πάντα στο μήνυμα ή στο banner στο επάνω μέρος του μηνύματος ένα πράσινο διακριτικό με λευκό τικ. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την ανακοίνωση του Viber για τα μηνύματα των επιχειρήσεων και για τον τρόπο να τα αναγνωρίζετε σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Εν κατακλείδι, καμία “έρευνα” δεν έχει προκηρυχθεί από την εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος. Αποτελεί μία ακόμη περίπτωση απάτης, όπως πολλές ανάλογες που έχουμε καταρρίψει στο παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση, ο ΑΒ Βασιλόπουλος ΔΕΝ δίνει κουπόνια αξίας 1.500€. Οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι εταιρίες δεν χαρίζουν εκατοντάδες ακριβά δώρα (κινητά, ταξίδια, δωροεπιταγές εκατοντάδων ευρώ κτλ.) στους χρήστες του διαδικτύου για να απαντήσουν σε ένα μικρό και ανούσιο ερωτηματολόγιο ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Διαβάστε τι ετοιμάζουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, LIDL, My Market για να επικρατήσουν στη μάχη των σούπερ μάρκετ.