Πανελλήνιες 2012 Νεοελληνική Γλώσσα: εκτιμήσεις για αποτελέσματα

Διαβάστε το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων για την αξιολόγηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, Εκθεση, στις Πανελλήνιες 2012 και τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα.

Δελτίο τύπου εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για το σημερινό μάθημα της Nεοελληνικής Γλώσσας, Εκθεσης που εξεταστήκαν οι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες 2012, το οποίο σε γενικές γραμμές δεν κρίθηκε ως πολύ δύσκολο καθώς σύμφωνα και με πρόσθετες μαρτυρίες εκπαιδευτικών ήταν εντός της διδαχθείσας ύλης.

Διαβάστε το σχετικό δελτίο τύπου αναφέρει της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων για την αξιολόγηση των θεμάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας, Εκθεση στις Πανελλήνιες 2012 και τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα:

Οι θέσεις της Π. Ε. Φ. για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας Γ΄ τάξης Ημερησίου και Δ’ τάξης Εσπερινού Λυκείου και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β’).

Ι. KEIMENO

Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι απόσπασμα από το βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ «Πολιτισμός και ελληνισμός. Προσεγγίσεις», σε διασκευή. Το θέμα του αναφέρεται στη σημασία της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Πρόκειται για θέμα που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Ο λόγος του κειμένου είναι σύνθετος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος.

ΙΙ. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Α1. Επειδή πρόκειται για στοχαστικό δοκίμιο, η συμπύκνωση του κειμένου στην περίληψη απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές.

Β1. Οι έννοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση, η οποία δίνεται για να αναπτυχθεί σε παράγραφο, είναι σαφείς. Στοιχεία για την ανάπτυξή της οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν και από το ίδιο το κείμενο, αρκεί να τα διαμορφώσουν με τον προσωπικό τους λόγο.

Β2. Οι τρόποι πειθούς που ζητούνται στην ερώτηση Β2α διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου. Μεταφορικές φράσεις, που απαιτεί η ερώτηση Β2β, υπάρχουν αρκετές στο κείμενο

Β3α και β. Η αναζήτηση συνωνύμων και αντωνύμων δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Στην άσκηση Β4 οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τη σύνθετη μετατροπή της δεύτερης φράσης από ενεργητική σε παθητική σύνταξη.

ΙΙΙ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Η παραγωγή λόγου πρέπει να ενταχθεί στο επικοινωνιακό πλαίσιο εισήγησης του μαθητή σε ημερίδα του δήμου. Έχει δύο ζητούμενα διατυπωμένα με σαφήνεια: το πρώτο αναφέρεται, γενικά, στην προσφορά της τέχνης στους σημερινούς νέους και το δεύτερο ζητά τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν.

Επισημαίνεται ότι η Τέχνη είναι ένα θέμα που διδάσκεται ήδη από το Γυμνάσιο, περιλαμβάνεται στο βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι του Λυκείου, καθώς και στα βιβλία Έκφραση – Έκθεση της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Διαβάστε τα θέματα, τις απαντήσεις και τις λύσεις της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες 2012.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Δείτε πώς είναι σήμερα διάσημοι που μεσουράνησαν στο παρελθόν, πραγματικά αγνώριστοι!

9 Σχόλια

  1. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΔΥΣΝΟΗΤΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ.ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΔΕΝ ΔΙΕΘΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ.ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ .Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΑΛΒΕΛΕΡ ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΟΥΤΕ Η ΙΔΙΑ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ!

  2. re paidia,mhn leme vlakeies.h ekthesh htan sxetika prosith.to kak0 omos einai auth h pandhmikh lexipenia pou auxanetai geneia me geneia.kai ego duskoleutika sthn perilhpsh,alla ta alla evgainan.oso gia to 15 pou leei to paidi….an einai eukolo,gia poio logo apo 18-20 pairnei mono to 1,04%,kai 15-17,9 pairnei peripou to 22%dn einai toos eukolo na pareis psilo vathmo…auta ta upokeimenika krithria tha mas fane sthn ellada.kai sthn viologia d2 mou phre 1:15 otan olo to upoloipo diagonisma mou phre 55 lepta.dn mporousa na skefto pos sunduazetai h theoria me auto pou zhta,.telika to egrapsa sosto.

  3. τα κειμενα της λογοτεχνιας(θεωρητικη κατευθυνση) εινα πιο ευκολα στην αναλυση σε σχεση με αυτο το κειμενο..ελεος

  4. Το θέμα μας δεν ήταν πως η έκθεση ήταν δύσκολη! αλλά το ότι μας πήρε τουλάχιστον μισή ώρα για να καταλάβουμε τι λέει το κείμενο και άλλη τόση για να γράψουμε την περίληψη ! δεν ξέρω εαν είμαι η μόνη που το βρήκε τόσο δύσκολο το απόσπασμα αλλά εαν είναι να κοπούν μονάδες οι περισσότερες κατα την γνώμη μου θα είναι στην περίληψη και ίσως στην ανάπτυξη παραγράφου ..

  5. επειδη είμαι αποφοιτος εδω και αρκετά χρονια και φετος αποφασισα να δωσω πανελλήνιες καινα κανω το βημα που δεν εκανα όταν επρεπε για το πανεπιστημιο, συμφωνω με την Πενυ. Το δοκίμιο της Αρβελέρ ήταν εξαιρετικό μεν, δύσκολο δε, για μαθητές λυκείου.

  6. Φυσικα το θεμα δεν απευθυνονταν σε φιλολογους αλλα σε μαθητες.ας το βαζανε στον ασεπ να δουμε τι στα ματια τους θα εγραφαν οι φιλολογοι τοτε αφου ηταν ευκολο.ειχε μεσα λεξεις που στα σχολεια δεν τις εχουν χρησιμοποιησει ποτε.ποια τεχνη η ελλαδα εχει τεχνη;οτι θελουμε λεμε;η αρβελερ εκπεμπει σε αλλο μηκος κυματος απο τα τοσα χρονια που ζει στη γαλλια εχει ξεχασει τι θα πει ελληνικο σχολειο.

  7. Από τα θέματα χρειαζόταν μεγάλη προσοχή η περίληψη και η προσφώνηση, αποφώνηση στην έκθεση…! τα υπόλοιπα ήταν εύκολα…!!!Ένας μαθητής μπορεί άνετα να γράψει ένα 15!

  8. το θέμα δεν ήταν αν ήταν εντός ή εκτός της διδαχθείσας ύλης… το θέμα ήταν ότι ένας φιλόλογος που κρίνει αυτό το πολύ αξιόλογο κείμενο της κυρίας Αρβελέρ ως ένα σχεδόν εύκολο κείμενο, είναι αρκετά συνηθησμένος σε τέτοια θέματα. η τέχνη σαν θέμα πολύ ωραίο και εύκολο στην έκθεση, αλλά το συγκεκριμένο κείμενο πολύ δύσκολο για να βγάλουμε σαν μαθητές λυκείου περίληψη… δεν ξέρω, ίσως είμαι λάθος τοποθετημένη…

Comments are closed.

Οι προσφορές συνεχίζονται. Δείτε 12+1 online καταστήματα με μεγάλες προσφορές:

  1. Public
  2. Κωτσόβολος
  3. E-shop
  4. ΑΒ Βασιλόπουλος
  5. e-Fresh.gr
  6. Μουστάκας
  7. DPAM
  8. Prince Oliver
  9. Funky Buddha
  10. Cosmos Sport
  11. Celestino
  12. Allazorevma.gr
  13. Aegean airlines